• Anonym

Sluta SNUSA! Hjälp!!!

Slängde min sista snus kl 15.00 idag.. Det har alltså gått 6 timmar nu! Är verkligen jätte jobbigt. Är på dåligt humör en sekunden och gråter nästa. Känner mig jätte trött och yr.. Helt slut.. Hur länga är nikotinet kvar i kroppen? Kommer morgondagen vara jobbigare?

• Svar på tråden Sluta SNUSA! Hjälp!!!
  • Anonym

Yepp Det låter bra.. Vore kul om vi var några som slutatade ihop!

• Anonym

Toapapper låter in så smarrigt =D

• Anonym (slutat)

Toapapper? Går inte att jamföra med onico enligt mig iaf

• Anonym

Jag provade det första ört snuset som kom, men det tyckte inte jag var bra.. Känndes som att alla inre organ frätte sönder..

• Snutte83

För mig hade inte ingefära eller toapapper hjälpt, det är för annorlunda.

Det var lixom hela grejen som gällde. Öppna dosan, tar fram prillan, rätta till den och sen stoppa in. Det kunde man ju göra med onico.
    Och om man snusat LD, Level eller nåt sånt så påminner smaken om onico's!

Jag lider inte av dåligt minne, Jag njuter av det!
  • Missfallett

Mitt råd sluta helt INGA "hjälp medel"typ nikotinfriasnus eller absålut inte nikotintuggummi!Nikotin som nikotin.Bäst att sluta tvärt och aldrig mera stoppa in en prilla eller annat med nikotin i munnen igen,annars sitter du där igen med en prilla.Jag la av helt och tvärt och har inte rört snus sen dess,enda som fungerar.Det är ett halvår sedan.
    Lycka till nu!

• Anonym (Johanna)

Hur är det TS? Håll ut nu. De tre första dagarna ska vara värst, eftersom nikotinet går ur kroppen.

Jag har kommit på en sak, morötter! Det är jättebra att knapra på. Toapapper är faktiskt mer okej än vad det låter, fast jg tycker ju att Onico smakar bajs, så jag tycker nog att vad som helst är bättre.

Blir det inte väldigt starkt med ingerfära?

• Anonym (snusan)

Jag har hållt upp i 1,5 år u, kan än idag bli sugen men det är mest en känsla av ngt som saknas men jag håller med den som sa att det är ingen mening med nikotinfritt det är lika bra att sluta tvärt med allt! Svårt den första tiden men det går!!!
    Jag hade snusat i 15 (!) år så man kan sluta om man vill!
    LYCKA TILL!!!

• Emerald88

När jag bestämde mig för att sluta snusa, så började jag med det nikotinfria snuset onico med pepparmint smak. Smakade rent ut sagt blää, så suget efter snus försvann efter nån månad.

• Anonym (slutat)

Jag slutade tvärt efter att ha snusat i 14 år. Det var oerhört jobbigt, särskilt som min make snusade och gör så fortfarande. Men det gick!

Två veckor av abstinens med yrsel och nattliga svettningar, sedan var nikotinabstinensen borta. Det mer "mentala" suget kan jag känna än idag. Det är nu ca 1 och ett halvt år sedan jag slutade och jag har inte tagit en enda snus. Jag vågar inte. En snus och jag skulle antagligen åka dit igen.
    Men det är värt det, känner mig fantastisk fräsch i munnen jämt och har så fina tänder (tycker jag själv). Jag satsade lite slantar på en tandblekning hos tandläkare ett halvår efter att jag slutat med snuset. Det var min belöning till mig själv och det jag försöker att hålla i minnet när begäret hoppar på mig. Hoppas du klarar det TS :)

• Anonym (Johanna)

Hur har det gått TS? Jag har inte tagit en enda snus i sen i onsdags *stolt*

• Twilight

Lägger den här tråden i favoriter tills jag förberett mig klart

♥A&J... Och mamma♥
  • Anonym (Johanna)

Klarat mig en vecka nu. Heja mig! Det var värst vad tyst du är TS. Har du gett upp? Jag klandrar dig inte, det är jobbigt detta.

• Anonym (s)

Vad duktiga ni är. Jag har slutat ca 5 ggr de senaste månaderna och börjat lika många. Kört med Onico och tuggummi (samtidigt)
    Jag hittar alltid en ursäkt för att börja igen.

• Anonym (Johanna)

S - Jag bestämde mig helt enkelt. Jag har också försökt sluta snusa ett otal gånger tidigare, men alltid kommit på någon undanflykt att börja igen (fest, mycket på jobbet eller i skolan, trött, ont i huvudet, haft sex..). Jag bestämde mig och tvärslutade. Dosan var inte ens tom, den ligger i vardagsrummet. Jag går dit och luktar på den ibland

• Anonym (s)

Jo , det är väl bara att ta sig i kragen och sluta. Men det är svårt så länge min man snusar.

• Anonym (Johanna)

Yes, det är svårt.. Min sambo har inte slutat han heller, men han stöttar mig i alla fall och säger att jag är duktig. Vi snusar inte samma sort, så det kanske hjälper lite.

• Anonym (fd snusare)

Onico tyckte jag funkade ganska bra..visserligen inte alls samma smak lr känsla som riktig snus men absolut mycket bättre än choice. dom käntes knappt att man hade inne och var totalt onödiga. onico däremot kände man och det "sved" även lite som vanlig snus kan göra. Annars finns det en annan nikotinfri snus som jag testade men kommer ej på namnet. ska söka å se om jag hittar åt det och hör i så fall av mej. det käntes precis som vanlig snus enligt mej! Man framförallt är det viljan att vilja sluta snusa som är viktig! jag å min gubbe hade slagit vad om 1000:- å d gav lite vilja =)

• Anonym (madde)

har ni som försökt sluta snusa testat Nonic.se? Har hört att det ska vara grymt bra verkligen. 

Svar på tråden Sluta SNUSA! Hjälp!!!