Inlägg från: Anonym (Johanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Johanna)

Sluta SNUSA! Hjälp!!!

TS: Ska vi sluta tillsammans då? Jag är inne på min sista dosa, och har tagit tre snus på hela dagen, den sista för fem minuter sedan. Innan den tog jag en efter lunch, och en efter frukost. Tänker ta tre om dagen tills dosan är slut.

Kom igen! Nu kör vi!

• Anonym (Johanna)

Toapapper fungerar lika bra som nikotinfritt snus, i alla fall enligt mig. Ta en ruta, vik ihop, tugga lite på den och lägg upp under läppen.

• Anonym (Johanna)

Hur är det TS? Håll ut nu. De tre första dagarna ska vara värst, eftersom nikotinet går ur kroppen.

Jag har kommit på en sak, morötter! Det är jättebra att knapra på. Toapapper är faktiskt mer okej än vad det låter, fast jg tycker ju att Onico smakar bajs, så jag tycker nog att vad som helst är bättre.

Blir det inte väldigt starkt med ingerfära?

• Anonym (Johanna)

Hur har det gått TS? Jag har inte tagit en enda snus i sen i onsdags *stolt*

• Anonym (Johanna)

Klarat mig en vecka nu. Heja mig! Det var värst vad tyst du är TS. Har du gett upp? Jag klandrar dig inte, det är jobbigt detta.

• Anonym (Johanna)

S - Jag bestämde mig helt enkelt. Jag har också försökt sluta snusa ett otal gånger tidigare, men alltid kommit på någon undanflykt att börja igen (fest, mycket på jobbet eller i skolan, trött, ont i huvudet, haft sex..). Jag bestämde mig och tvärslutade. Dosan var inte ens tom, den ligger i vardagsrummet. Jag går dit och luktar på den ibland

• Anonym (Johanna)

Yes, det är svårt.. Min sambo har inte slutat han heller, men han stöttar mig i alla fall och säger att jag är duktig. Vi snusar inte samma sort, så det kanske hjälper lite.

Svar på tråden Sluta SNUSA! Hjälp!!!