• Anonym

Sluta SNUSA! Hjälp!!!

Slängde min sista snus kl 15.00 idag.. Det har alltså gått 6 timmar nu! Är verkligen jätte jobbigt. Är på dåligt humör en sekunden och gråter nästa. Känner mig jätte trött och yr.. Helt slut.. Hur länga är nikotinet kvar i kroppen? Kommer morgondagen vara jobbigare?

• Svar på tråden Sluta SNUSA! Hjälp!!!
  • Fille Fjonkan

Min erfarenhet är att den 3:e dagen är värst.

Om du inte är gravid kan du kanske använda nikotintuggummi att trappa ner med?
    Annars funkar Onico någorlunda om man har en inne konstant.

Lycka till!

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • J3NNY

Kom igen.. DU FIXAR DETTA!!
    Jag hade snusat i 6 år när jag slutade nu för 3 månader sen.
    Slutade i januari!

Hade snus inne konstant förutom när jag sov!

Första 4 veckorna.. Fy fan!

"buhuuu, jag vill ha snus!!!"
    Jag grinade som en liten bortskämd snorunge som inte fick just den leksaken för 500 kr inne på Toys..
    Tänk er.. En 24 åring som grinar för att man inte får snus!!! :-P

Fick ångest, yrsel, skakig i hela kroppen..
    U name it..

Jag började även med fejksnus under läppen..
    Men det slutade jag med efter 2 veckor då det är minst lika dyrt som vanligt snus..
    + jag slutade ju för att ja ville spara in lite pengar..

Så bit ihop!
    Du klarar det!

• Anonym

Tror nästan jag måste köpa något nikotinfritt-snus.

• Anonym (slutat)

Jag har slutat snusa två gånger och båda gångerna har varit jobbiga, de två till tre första veckorna när nikotinet fortfarande var kvar i kroppen( vad jag har hört och hur det kändes för mig) var jobbigast jag grät och var sur om vartannat. Onico prövade jag sist jag skulle snusa då använde jag den i ca en vecka eftersom risken finns att man fastnar i användandet av det med.

Lycka till hoppas det går bra för dig!

• Fille Fjonkan
    Anonym skrev 2007-04-23 21:13:49 följande:
    Tror nästan jag måste köpa något nikotinfritt-snus.
    Onico!
    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Snutte83

Jag slutade snusa för kanske 1.5 månad sen, tiden går så fort nu!

Första 3 veckorna körde jag med Onico, hade inte klarat det utan den!

Det känns än då o då, men bara när man tänker på det. Speciellt när man ätit och så. Och när man vaknar mitt i natten (snusade på natten också).

Kom igen! Du klarar detta!

Jag lider inte av dåligt minne, Jag njuter av det!
  • Anonym

Är sjukt att man börjar med detta giftet.. ;p Jag har snusat sen jag var 10år gammal och är 20år nu, det är 10år! Helt galet.. Hoppas att jag fixar detta nu! Min kille får väl stå ut med en hel del ett tag framöver.

• Missboss

Du kan prova med att skära bitar av ingefära och lägg under läppen.. Oftast vanan att ha något under läppen är svårast att bli av med

• Anonym (Johanna)

TS: Ska vi sluta tillsammans då? Jag är inne på min sista dosa, och har tagit tre snus på hela dagen, den sista för fem minuter sedan. Innan den tog jag en efter lunch, och en efter frukost. Tänker ta tre om dagen tills dosan är slut.

Kom igen! Nu kör vi!

• Anonym (Johanna)

Toapapper fungerar lika bra som nikotinfritt snus, i alla fall enligt mig. Ta en ruta, vik ihop, tugga lite på den och lägg upp under läppen.

Svar på tråden Sluta SNUSA! Hjälp!!!