Inlägg från: Anonym (slutat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (slutat)

Sluta SNUSA! Hjälp!!!

Jag har slutat snusa två gånger och båda gångerna har varit jobbiga, de två till tre första veckorna när nikotinet fortfarande var kvar i kroppen( vad jag har hört och hur det kändes för mig) var jobbigast jag grät och var sur om vartannat. Onico prövade jag sist jag skulle snusa då använde jag den i ca en vecka eftersom risken finns att man fastnar i användandet av det med.

Lycka till hoppas det går bra för dig!

• Anonym (slutat)

Toapapper? Går inte att jamföra med onico enligt mig iaf

• Anonym (slutat)

Jag slutade tvärt efter att ha snusat i 14 år. Det var oerhört jobbigt, särskilt som min make snusade och gör så fortfarande. Men det gick!

Två veckor av abstinens med yrsel och nattliga svettningar, sedan var nikotinabstinensen borta. Det mer "mentala" suget kan jag känna än idag. Det är nu ca 1 och ett halvt år sedan jag slutade och jag har inte tagit en enda snus. Jag vågar inte. En snus och jag skulle antagligen åka dit igen.
    Men det är värt det, känner mig fantastisk fräsch i munnen jämt och har så fina tänder (tycker jag själv). Jag satsade lite slantar på en tandblekning hos tandläkare ett halvår efter att jag slutat med snuset. Det var min belöning till mig själv och det jag försöker att hålla i minnet när begäret hoppar på mig. Hoppas du klarar det TS :)

Svar på tråden Sluta SNUSA! Hjälp!!!