Inlägg från: mammatillvictor |Visa alla inlägg
  • mammatillvictor

sd:s ledare Jimmie Åkesson en fara för Sverige eller ett moron?

jag vet! Har för mig att deras förre ledare adopterat från Indien?!! SD:s politik är uppåt väggarna galet......

Jag litar inte på statistik som visar detta, faktiskt. Jag försöker att inte bry mig så mycket om det. Det är långt ifrån alla adopterade som mår dåligt men ofta så är det de som mår dåligt som får komma fram i media och då blir det det budskapet som når fram.

• mammatillvictor
    Bibimbap skrev 2007-04-20 21:58:57 följande:
    Det läskiga med SD:s ledare är att han har en förmåga att framföra sina absurda åsikter på ett sätt så att en del människor köper hans resonemang och inte ser hans verkliga grundläggande rasistiska motiv. Det handlar ju om ett parti fött ur "Vitt ariskt motstånd".... SuckVisst finns det en överrepresentation i statistiken, men börjar man analysera är det (som vanligt med statistik) inte så enkelt att det allenarådande svaret är adoptionen i sig (även om det självklart måste tas på allvar och inte ska föringas).Men att Jimmie Å gör sina försök att smutskasta adopterade är ju inte särskilt förvånande med tanke på att det är ett fåtal år sedan partiet tog bort att "alla adopterade ska skickas tillbaka till sina hemländer" från partiprogrammet. Numera ska man bara stoppa internationella adoptioner, förbjuda abort och öka de nationella adoptionerna - intressant logik eller hur?
    Bra skrivet.
  • mammatillvictor
    Noonis skrev 2007-04-21 00:23:55 följande:
    Jättelänge sedan, på en kurs på universitet, hade vi ett talesätt; lögn < jättelögn < statistik. Det finns ofta flera sätt att tolka statisk och vrida och vända siffror så att de passar till ändamålet om man så vill.Man kan även komma fram att outbildade har större risk att begå självmord, eller unga män som är alkoholpåverkade osv. Det är dock knappast Åkessons avsikt att köra ut alla fulla unga outbildare män; om jag vore riktigt elak och kategorisk så skulle jag påstå att det är de som röstar på honom.
    Tyvärr tror jag det också faktiskt.
Svar på tråden sd:s ledare Jimmie Åkesson en fara för Sverige eller ett moron?