• Rastapappan

sd:s ledare Jimmie Åkesson en fara för Sverige eller ett moron?

Vilket Moron han är! Jaha tydligen så är vi adopterade mer självmords benägna än andra??? Ja då borde vi alla Adopterade ha tagit livet av oss nu då? enligt Jimmies statestik. Tur att jag inte var med i studion för han hade inte kommit därifrån utan att konfrontera mig och jag lever i allara högsta grad. Frågan är om han hade gjort det? Jag har en känsla av att möss sticker så fort dom blir rädda... Dock är det skrämmande att vi år 2007 inte har kommit längre i integrationen här i Sverige och att det fortfarande finns människor här i landet som fortfarande tycker att det var bättre typ År 1939 :(. Men som sagt Blanda upp mera så blir det mindre inavel och på det viset så får vi en bättre värld att leva i.

• Svar på tråden sd:s ledare Jimmie Åkesson en fara för Sverige eller ett moron?
  • Angla

Det är ju svårt att bemöta din kritik av en källa du inte hänvisar till. Faktum är ju att vissa grupper faktiskt är överrepresenterade inom vissa områden enl statestik - som visserligen går att vrida lite.

Angla - mamma bortom molnen
  • mammatillvictor

jag vet! Har för mig att deras förre ledare adopterat från Indien?!! SD:s politik är uppåt väggarna galet......

Jag litar inte på statistik som visar detta, faktiskt. Jag försöker att inte bry mig så mycket om det. Det är långt ifrån alla adopterade som mår dåligt men ofta så är det de som mår dåligt som får komma fram i media och då blir det det budskapet som når fram.

• Angla

Suck ... kopplade inte alls SD till politik Generad Ja med den artikelförfattaren så hade jag också starkt ifrågasatt sanningen.

Även om jag vet att vi på adoptionskursen pratade mycket runt just detta att det finns studier i ämnet som tyder på att adopterade ungdomar mår sämre men jag har inte fördjupat mig i ämnet då det ännu inte finns anledning för mig.

• pumpan

Innan jag gick upp för att kolla in lite här(med vinglas i handen, det är ju fredag : ) ) så nämnde jag till min man att frågeställningen ovan fanns här. "Moron! Absolut!" var han svar. Han kollade på debatten, inte jag.
    Men som Angla skriver och som jag tolkar henne/dej: Jag kommer att sätta mej in i det där om/när det behövs. Men jag utgår och har förhoppningarna att det inte alls kommer att bli några problem.

• Bibimbap

Det läskiga med SD:s ledare är att han har en förmåga att framföra sina absurda åsikter på ett sätt så att en del människor köper hans resonemang och inte ser hans verkliga grundläggande rasistiska motiv. Det handlar ju om ett parti fött ur "Vitt ariskt motstånd".... Suck
    Visst finns det en överrepresentation i statistiken, men börjar man analysera är det (som vanligt med statistik) inte så enkelt att det allenarådande svaret är adoptionen i sig (även om det självklart måste tas på allvar och inte ska föringas).
    Men att Jimmie Å gör sina försök att smutskasta adopterade är ju inte särskilt förvånande med tanke på att det är ett fåtal år sedan partiet tog bort att "alla adopterade ska skickas tillbaka till sina hemländer" från partiprogrammet. Numera ska man bara stoppa internationella adoptioner, förbjuda abort och öka de nationella adoptionerna - intressant logik eller hur?

• mammatillvictor
    Bibimbap skrev 2007-04-20 21:58:57 följande:
    Det läskiga med SD:s ledare är att han har en förmåga att framföra sina absurda åsikter på ett sätt så att en del människor köper hans resonemang och inte ser hans verkliga grundläggande rasistiska motiv. Det handlar ju om ett parti fött ur "Vitt ariskt motstånd".... SuckVisst finns det en överrepresentation i statistiken, men börjar man analysera är det (som vanligt med statistik) inte så enkelt att det allenarådande svaret är adoptionen i sig (även om det självklart måste tas på allvar och inte ska föringas).Men att Jimmie Å gör sina försök att smutskasta adopterade är ju inte särskilt förvånande med tanke på att det är ett fåtal år sedan partiet tog bort att "alla adopterade ska skickas tillbaka till sina hemländer" från partiprogrammet. Numera ska man bara stoppa internationella adoptioner, förbjuda abort och öka de nationella adoptionerna - intressant logik eller hur?
    Bra skrivet.
  • Angla

Jo pumpan du tolkar mig rätt. Jag ser och hör att man skulle kunna urskilja en viss ökad risk för problematiken hos adopterade men innan mitt barn ens är här så ser jag ingen anledning att spika det som vår framtid av den enkla anledningen som Silvanan ämner bra många och oändligt många fler änså är lyckliga trots sin adoption och det är min utgångspunkt.

• Rastapappan

Som sagt med statestik kan man ljuga hur mycket som helst med och och det är ju självklart att Sd försöker använder det till sin fördel för att kunna vinna röster? Allvarligt talat så kommer man inte specielt långt med sådan tvivelaktiga påståenden i en debatt som rör något helt annat. Jag fattar att Sd är så bittra och rädda, därför att de själva inte känner sig integrerade med det svenska samhället vi lever i idag. Sverige hade inte klarat sig utan invandring, men det är de i Sd för dumma för att förstå. Jag kan dock bara prata för mig själv och som adopterad har jag då aldrig funderat på att ta livet av mig. Dock blir man ju otroligt less på en debatten som leder till att man undrar hur det ska gå för nästa generation? och som jag ser det så är nog inte integrationen det stora problemet utan hur vår planet ska överleva miljö situationen som råder (jag gjorde bara en reflektion över att Jimmie i Sd är ett Moron). Så till er alla som ska adoptera och till er andra biologiska föräldrar för den delen också! Det enda ni kan göra är att stötta, finnas till,föra en dialog med era barn och räcker inte det. Skaffa proffs hjälp utifrån om ni känner att ni kan hantera det hela. För här gäller Murphys lag. Jag vet vad jag pratar om då jag själv har varit med om att bli utsatt för diverse våldsdåd och rasism under tonårs och ungdomstiden.

• esperando

Tyvärr så vet den stora massan inte så mycket om adoption...så många lyssnar ju på det dom hör...att dom mår dåligt bla bla bla....

• Noonis

Jättelänge sedan, på en kurs på universitet, hade vi ett talesätt; lögn

Svar på tråden sd:s ledare Jimmie Åkesson en fara för Sverige eller ett moron?