• AHöst

Koagulationsproblem

Jag vet inte om jag skrivit i denna traden innan.

Jag har angot som heter antifosfolipida antikroppar och MTHFR som gor att jag far mf pga sma sma blodproppar och moderkakan och en minskad formaga att ta upp folsyra.

Lilleskutt, jag beklagar dina mf, men vad skont att du fatt provsvar och kommit en bit pa vagen.

Kan ajg fraga varfor du sager att dina tva forsta mf inte kan bero pa koagulationsproblem? Det later namligen konstigt i mina oron. Och vet du vilka tester det var de hittade problem och exakt vad det var?

Finessan ar pa semester i New York och jag tror inte att hon har datortillgang namnvart. Jag ahr pratat med henne en hel del i traden for oss med mfutredningar. Och ska faktiskt till och med traffa henne imorgon! Nat-date!

• AHöst

Jag skulle inte vara sa tvarsaker pa att ditt valdigt tidiga mf inte kan vara relaterat. Det finns inte tillrackligt mycket forskning sa att man kan saga det tror jag. Mitt forsta mf var valdigt tidigt. Jag kommer inte ihag exakt vilken vecka, jag forsokte nog med vilje att inte tanka pa antal veckor. det var valdigt tidigt. Nasta gick nagra veckor langre men inte mycket.

Med antifosfolipida antikroppar tex sa fungerar det sa att de kan bli aktiverade av trauma mot kroppen. Tex ett mf eller graviditet, sa ett mf kan tex utlosa koaguleringsproblemen med blodproppar i moderkakan.

Nu vet vi att jag hade mina redan innan pga ett annat tidigare blodprov dar avvikelser bara viftades bort som sammantraffande. Det var ett blodprov som gjordes for immigrationens skull och inte for min halsa sa det tanktes att det kanske berodde pa nagon infektion jag haft eller reumatismen i min familj. Men nu med facit i efterhand sa vet vi ju vad det ar.

Svar på tråden Koagulationsproblem