• Kängu

Koagulationsproblem

Jag tror att det kan ha med problemet att göra. Ibland får man ju blodförtunnande, trombyl eller starkare, för att man har upprepade missfall och koagulationsproblem.

Kan ju också vara så att han tycker det är viktigt att utreda det för din egen hälsas skull, alltså oavsett barnplaner....

• Kängu

Vad är det för läkare du går hos? En gynekolog? Är han van vid fertilitetsutredningar?

• Kängu

Fru Hopplös, det var inte ANA som var förhöjt? ANA IgG

• Kängu

Jag gjorde mf utredning. Hade förhöjda ANA värden. Detta har inte med koagulation att göra, men jag blev kallad till reumatologen istället, liksom du? Därför tänkte jag att det kanske var samma.

• Kängu

HoppetKärleken Varför tror du att du har koaguleringsproblem?

• Kängu

Om du inte äter mycket fet fisk redan ät lite omega-3. Det är bra både för immunförsvaret och lite blodförtunnande. Jag vet ju inte, men det låter svårt att själv egentligen veta att det är koagulationsproblem du har. Två missfall kan ju vara en tråkig slump. Om det är 15-20% risk vid varje graviditet så är det ju inte svårt att så att säga träffas av blixten två gånger i rad...
    Hoppas du har fel så att det lyckas nästa gång!

• Kängu

Men som sagt, omgega-3 verkar vara bra mot lite olika saker som kan ge fertilitetsproblem eller missfall, så prova att äta det. Det åt jag när jag lyckades.... och jag tycker jag blir piggare av omega-3. Äter fisk en gång i månaden i vanliga fall inte bra.....

• Kängu

Grattis LilleSkutt. Håller tummarna

Svar på tråden Koagulationsproblem