• snöfall

nån mer som är mest rädd för bedövningarna?

jag är också jätterädd för nålar och sprutor, och just om epiduralen har jag hört så mycket negativa sidor om(även positiva men...) så jag vet inte riktigt hur jag ska klara av förlossningen, men har lånat en tens-apparat o tänker försöka klara mig med det och lustgas, bad/dusch, vetekuddar, massage o vad man nu kan göra för att undvika nålar så långt som möjligt. får vl försöka va hemma så länge som möjligt så det blir för sent för epidural nä, men man får se hur det går..

• snöfall

sisu: börjar tro att jag kommer att åka in i "senaste" laget.. för jag tycler verkligen int eom sjukhus.. förra sommaren gick jag o hade ont i foten i 2 månader o intalade mig att det bara avr inbillning, men sen när sambon tvingade mig att uppsöka läkare visade det sig att ja hade en inflamation i foten.. är alltid sån, att jag tror att jag har ondare o överreagerar, så biter ihop o väntar tills det onda ska gå över.. så kommer säkert inte att tro att det är förlossningen som är på gång när det väl börjar. sambon får väl bära ut mig till bilen sen

• snöfall

vraket: har också sagt till sambon att jag litar på de beslut han tar, om han märker att jag inte kan "tänka klart" själv..

• snöfall

vraket: oj då, det har ag inte vetat om, måste ta o prata med bm då så de vet om det. eller kanske man kan skriva det i sin "förlossningsplan"

Svar på tråden nån mer som är mest rädd för bedövningarna?