• xena68

Besviken på Sofiahemmet

Hej Dorry.
    Jag tror stenhårt på att det där med vad man äter när man försöker bli gravid är jätte viktig.

Min man och jag är oförklarligt barnlösa. Inget fel kunde hittas på någon av oss. Alla tester och prover såg bra ut.
    När vi gjorde vårt 1:a IVF fick vi ut massor av ägg som av kliniken ansågs vara av bra kvalite och många av dem gick att frysa.

Efter att även ha gjort 2 FET utan att lyckas, vill jag inte använda fler av mina frysisar. Jag är 39 år så jag ville göra ett sista IVF försök innan jag blev för gammal och se om vi kunde få ut lite fler ägg.

Hade börjat gå på zonterapi. Inte för barnlöshet, utan bara för mitt eget välbefinnande. Hon däremot gav mig många tips om vad min man och jag borde äta och inte äta och vilka vitaminer och mineraler som var viktiga för fertiliteten.

Detta gav uppenbarligen resultat för vid IVF nr 2 fick jag ut 20 ägg av absoluta toppkvaliten enligt läkaren. Till och med mycket bättre än dom tidigare. Dom kunde kommit från någon i 20-års åldern.
    Kliniken påpekade också vid analysen av de spermier min man lämnade på ET dagen att dom också såg bättre ut än gången innan.
    Jag är helt övertygad om att det beror på vad våran kostomläggning.

Enligt all tillgänglig statistik sjunker ju fertiliteten med ålderna och vi var nästan 2 år äldre vid vårt sista försök så äggen borde varit färre och sämre inte tvärt om.

Svar på tråden Besviken på Sofiahemmet