Besviken på Sofiahemmet
Kan du fatta hur saker och ting kan bli? Jag var redan nära att göra slut med min sambo i tro att vi som par bara inte passar och därför har vi inte lyckats bli gravida på 3 år.
Har gått 10 år hos en och samma gynekolog i SWE på rutinkontroller. Senaste 2 år har jag och min sambo gått på fördjupad kontroller pga barnlöshet. Minst en gång i veckan har man träffat någon slags av läkare för att få reda på orsaken till vår barnlöshet. Som många andra har man fått veta att man klassas i den gruppen av männsikor som är Oförklarigt barnlösa.
Vad betyder det undrar man?
Förra veckan var jag i Estland (kommer därifrån ursprungligen) hos en privatläkare med min barnlöshets problem. Efter jag hade berätta min historia om försök att bli gravid sa han att det finns inget som heter OFÖRKLARIGT BARNLÖSHET om man är 30 år och helt frisk. Han sa att det kan vara svårt att få reda på orsaken och det kan ta tid men det finns inget som heter OFÖRKLARIG BARNLÖSHET, inte i Estland i alla fall.
Sedan gjorde han en rutinkontroll och oops, på 3 minuter har han hittat möjliga orsaken till OFÖRKLARIG BARNLÖSHET.
Jag trodde inte mina öron. Jag blev ledsen, sur, arg och allt man kan bli. Även om det var inte så goda nyheter var det ännu bättre att veta än att inte veta. Vad ska man tro efter en sådan sak? Kan man lita på sjukvården och Sofiahemmet? Varför har de inte hittat något? Vad håller de på med över huvutaget?
Men det var ju inte allt som man fick höra.
SÅ VAD GÖR MAN`?