Min mamma super ihjäl sig`!?
Hej TS!!
Hjärtat fastnade nästan i min halsgrop när jag läste vad du skriver.
Jag har levt med en mamma som funkat EXAKT likadant i hela mitt liv.
Jag funderade EXAKT likadant som du gör. Hur mycket ska hon orka??? När kommer telefonsamtalet om att någon har slagit ihjäl henne eller hon har supit ihjäl sig??
Jag gav min mamma en utstäckt hand, där jag tydligt visade henne att behöver hon hjälp så finns jag där o stöttar henne till 110%. Men HON var tvungen att komma på att hon faktiskt hade problem. Och varje gång jag pratade, bönade, skällde på henne, så slog hon dövörat till. För hon hade inga problem.
Till slut orkade jag inte mer och drog mig tillbaka, men lät henne ändå veta att när hon kommer till insikt.. så finns jag där. Och mer än så kan du inte göra. För man sliter ut sig själv. Nu vet jag inte om du har barn.. men din familj behöver dig också. Du behöver dig själv.
Att ständigt gå och oroa sig o undra (det gör man ju iofs ändå, även om man väljer att dra sig undan) det tär fruktansvärt mycket på en. Man måste släppa taget.. dels för dig själv och dels att kanske det blir ett uppvaknande från din mammas sida.
Om du vill prata med mig, så kan du messa till min inbox. Jag vet hur du känner och hur du mår och hur du tänker.
*kramar*