Inlägg från: AlexandraLuleå |Visa alla inlägg
  • AlexandraLuleå

Pappa vill inte skriva under pass ansökan

fadern är ju bra dum om han tänker använda en veckas ledighet från skolan mot dig i rätten, du ska åka på utlandssemester med barnet i fråga, att kunna åka till ett annat land är många barn få förunnat, och gör att barnet får en helt annan uppfattning av världen, och utvecklar barns tankar/funderingar m.m

Tingsrätten ser absolut inget negativt till att åka utomlands, så länge som man inte har som motiv att föra barnet ur landet, men jag tror ju inte att dom kommer att misstänka så för din del.

Boka samtal med f-rätten, ta med passpaprena, och om han inte vill skriva på, låt han få motivera för dom på FR varför han anser att barnet ej skall få åka (kan ju bli intressant att höra)

• AlexandraLuleå

som jag skrev ovan, nej han kan inte använda det emot dig, sköter barnet sig i skolan i övrigt och du vill åka utomlands en vecka så ser ingen dommare något negativt i det! Dock ser dom negativt att dom hindrar barnen från en fantastisk upplevelse, och motarbetar dig, vilket är neg för fadern!

• AlexandraLuleå

om du bara visste hur en advokat tänker ibland (egen erfarenhet)¨

jag förstår inte advokatens resonemang, om pappan nu går med att skriva på passpapprena, varför kan han då inte göra det innan TR? Be om en förklaring, för han måste ju ha ett själv till att vilja skjuta upp det!

Om det tyvär skulle vara så att han vägrar, så är det värsta som kan hända att du inte kommer iväg på resan du beställt, men du tjänar på det i TR då dom ser hur fadern motarbetar dig, och bråkar med dig utan anledning, det sägs ju att föräldrarna skall lägga allt åt sidan och se till vad barnen behöver/vill, ingen dommare kan säga att pappan har gjort så i detta fallet.

Du kan också begära att din advokat begär att få ett muntligt i TR snarast möjligt, och som enda punkt bestämma om fadern skall skriva på, om dom inte har några misstankar att du skall fly landet, så kommer TR bevilja det även fast pappan ej lämnar sitt tillstånd!

Jag förstår inte dessa föräldrar vars enda uppgift verkar det som, är att göra livet till ett hellvete för sina ex, dom tänker inte på barnen, utan bara på sitt eget hämndbegär *fy f*n*

Men stå på dig och begär en vettig förklaring till varför han skall vänta till efter TR för att skriva på!!

• AlexandraLuleå

Tänk vad härligt det blir om det nya lagförslaget går igenom, att man skall kunna hämta ut ett pass utan att båda behöver skriva under!

• AlexandraLuleå

det är bara idioti, hans advokat måste vara bra dum om han tror att det skulle vara negativt i TR om mannen skrev på passpapper, det är ju snarare tvärt om!
    Klart att hans advokat vill att du skall ta bort begäran om ensam vårdnad, han vill ju att hans klient skall få behålla gemensam vårdnad och inte förlora den, för om båda godkänner gemensam vårdnad, ja då blir det till 99% det, om den ena begär ensam vårdnad, så måste dom fråga sig själva varför du vill ha ensam vårdnad, och du skall kunna motivera varför du anser att det är bäst, och då är det ett perfekt tillfälle att dra upp att han vägrar gå på mötena (som ALLTID TR REKOMENDERAR!!!) och att att han vägrar skriva på pass när ni skall åka utomlands m.m

Du kan ju använda komentaren: Vi kan ej prata och resonera om barnen på ett vuxet och osjälviskt sätt, och jag vill inte behöva vända mig till TR för varje litet beslut som gäller barnen och som min före detta vägrar att godkänna!
    Att han inte ens anser att barnen skall få åka utomlands på sommaren borde säga mycket om hans sätt att resonera i det hela, själviskt och tänker ej på barnen i första hand som man skall göra hela tiden.

Jag vill kunna erbjuda mina barn samma som alla andra föräldrar, jag vill inte att mina barn skall gå miste om spännande saker i livet,klassresor osv bara för att min före detta tyvär inte kan se förbi sina egna behov.

eller något liknande, är ju VÄLDIGT viktigt att du poängterar hela tiden att du utgår från barnens bästa, att det är dom du tänker på till 100% och att dina egna behov är lagda åt sidan.

• AlexandraLuleå

man gör vad man kan för att hjälpa,

been there, done that! som det kallas =)

Svar på tråden Pappa vill inte skriva under pass ansökan