• Tessa17

Pappa vill inte skriva under pass ansökan

Hej, jag och mn sons pappa ligger i vårdnadstvist, jag har planerad semester med sonen i juni och ville att pappa skulle skriva under 1v,ledighet från skolan för att jag har hittat billigare flygbiljetter samt ansökan om passet för barnet. Han vill varken den ena eller den andra. Hans advokat svarar inte på mins advokat frågor. Vad tycker Ni jag skall göra? Jag har redan ordnat semesterveckor i juni.

• Svar på tråden Pappa vill inte skriva under pass ansökan
  • Tessa17

Kan jag vägra i min tur att skriva under passansökan till honom när han vill resa med sonen till utlandet?

• Tessa17

Är det inte så att man måste ha giltiga skäl att vägra skriva under pass ansökan, i mitt fall pappa vill jävlas med mig eller kommer med utpressning om jag inte går med på hans villkor så skriver han inte under. Vad skall man göra åt det?

• Tessa17

Vi ligger i vårdnadstvist,jag har ansökt om EV Familjerätten föreslog GV efter utredning,vi väntar på en förhandling i TR.men under tiden pappa ställer till med problem. Detta är inte första gången han vägrar skriva under passansökan, dagis plats osv.Dessutom har jag bett honom att skriva under ansökan om 1v ledighet från skolan ,då har han lämnat över den till sin advokat och de tänker använda det mot mig att jag vill ta ut barnet 1v från skolan för att åka på semester.

• Tessa17

Jag tänker resa till Kanada och jag har redan varit där 4ggr med barnet. Just nu ligger vi i vårdnadstvist, och barnets pass har gått ut. Och pappa vill straffa mig.

• Tessa17

Anonym (gäspar) jag har försökt att skriva till Din Box men jag kan inte komma fram till Dig.Varför?

• Tessa17

Tycker Ni att pappas advokat kan använda underskrivet ansökan om ledighet från skolan mot mig i TR?

• Tessa17

Hej Alexandra Luleå,tack för dina hjälpsama svar, men varför tror Du pappas advokat behöll blanketten. Som jag förstår han tänker visa upp den i Rätten varför?

• Tessa17

Nu har pappas ombud informerat via brev att hans huvudman kommer att skriva under pass ansökan efter huvudförhandling i TR vilket vi inte vet när det blir.Och jag har bokat min semester i juni.Vad skall man göra åt det.

• Tessa17

Pappa meddelade att hans ombud har avrådit honom att skriva under någonting tills umgänge med sonen är fastställt av Domstol.Hans ombud har också rådit mig att ta tillbaka yrkande om ensamvårdnad för att FRB har föreslagit GV. så kommer TR att dömma efter deras förslag. Detta hela påstående kallar min advokat för "korkat" Pappa vägrar att gå till FRB på samarbetssamtal.

• Tessa17

Alexandra Luleå tack så jätte mycket för dina svar.Dina svar ger mig vingar.

Svar på tråden Pappa vill inte skriva under pass ansökan