Inlägg från: diamonden |Visa alla inlägg
  • diamonden

Tips på aktiviteter för 5-månaders bebis? (vill ha måånga svar ;)

Jag har en son på 5 månader, och har hittills varit mammaledig själv. Nu är det så här att jag i denna tråd vill ha en maaaassa tips på saker som får dagarna att gå lite fortare. För vissa dagar känns så seg och "upprepande" att man nästan gäspar sig igenom dem hehe...nog för att sonen i sig är supersöt och hela tiden gör nya saker, men jag behöver förslag på roliga och utvecklande lekar/leksaker/aktiviteter för en parvel i den här åldern...

kom igen nu alla föräldrar, ös på med tips ;)

• Svar på tråden Tips på aktiviteter för 5-månaders bebis? (vill ha måånga svar ;)
  • diamonden

okej....

vi har ingen öppen förskola här i stan (bor i lilla köping)...o har varken hoppgunga eller gåstol :P

ute o går är vi visserligen mycket, han har nyligen börjat sitta upp  ivagnen. det gillar han ju, att sitta o kika på allt, o ibland stannar vi o sitter o lyssnar på fåglar osv. men det kan man ju inte göra hela dagarna, bara gå runt hehe....usch jag måste låta fantasilös men det är svårt när man bor i en så här liten stad :) vi går på babysång i kyrkan varje fredag oxå, men annars finns det inte så himla mycke här.

det är inte "farligt" att låta dem känna på massa saker då? de kan inte bli sjuka eller så?

• diamonden

vår son kan inte sitta upp så där bra själv ännu :S men det är på g, men fortfarande måste man stötta honom annars faller han åt sidan hehe :)

• diamonden

babysim har vi varit på, kursen för våren är slut nu och börjar inte igen förrän till hösten...när vädret är fint ute är vi ute och går säkert 2-3 timmar om dagen, men när det är fult ute blir det lätt lite uttråkat.

han tycker om att ligga i sitta babygym eller sitta i babysittern, o jag sjunger för honom, men det jag saknar är nog mest kontakt med andra mammor i min ålder med bebisar i min sons ålder. för sånt vet jag får dagarna att gå fortare, att träffa folk.

• diamonden

håller med lilla trollets mamma...vissa dagar går snabbare än andra, särskilt de dagar då det är finare väder ute. andra dagar som idag när det var mulet o trist, då räknade jag nästan timmarna tills lillen somnade o jag bara fick sätta mig framför tv:n hehe....så trist kan man va som förälder ibland, är väl inget att skämmas för egentligen :) men oftast så är det ju asmysigt, lite dålig fantasi har väl alla ibland hihi

• diamonden

camave, ja kanske det :D har ju bil så det är väl ingen omöjlighet egentligen :)

Svar på tråden Tips på aktiviteter för 5-månaders bebis? (vill ha måånga svar ;)