• Ginger

När fick ni ägglossning efter missfall?

Jag fick missfall för ca en mån sen. Var då i v 13. Trodde att jag hade äl för en v sen med tanke på flytningarna. Men nu imorse hade jag äl-flytningar igen! Har inte testat med äl-stickor så jag vet inte om jag gissat rätt nån gång. När fick ni ägglossning efter era mf? Hur lång tid efter mf fick ni mens och hade/har ni regelbunden mens före resp efter mf?

• Svar på tråden När fick ni ägglossning efter missfall?
  • wannabee mom

jag tycker att du ska vänta på en mens... jag har för mig att de kan komma på första eller andra cykeln efter mf/ma

• Ginger

Wannabee mom: Jo, det har jag tänkt också, om du menar vänta på en mens innan vi börjar försöka igen? Vill dock "lära känna" min kropp igen så fort som möjligt så jag kan vara på hugget när nästa äl kommer.

• wannabee mom

mmm jag förstår precis vad du menar.

• blackangel

Jag fick min äl 3 veckor efter skrapningen. Testade med äl-stickor. Blev gravid direkt igen. Jag hade regelbunden mens innan ma/mf.

• wannabee mom

oj de va snabbt... själv hoppas man på att få sluta pröva den här månaden som då e ett år sen jag blev gravid förra gången... som slutade i ma och skrapning 15 maj.

• Ginger

Wannabee mom: oh stackars dig! Om jag får fråga, har du regelbunden mens? Har ni börjat överväga att söka hjälp? De vill ju att man provat ett år innan...

Blackangel: hur länge sen hade du mf? Är du gravid nu?

Det skullle kännas underbart skönt att bli gravid igen. Det skulle lindra en stor del av sorgen efter missfallet.

• blackangel

Jag blev skrapad 30/10 förra året, och plussade igen ca 1 månad senare. I december alltså. Är nu gravid i vecka 22.

• wannabee mom

jag har gått igenom en utredning och det är inget fel på mig vad... tydligen. jag har otroligt regelbunden mens... den kommer varje månad den 2 nu men inget den här gången.

hade en vecka i december tror jag då mensen bestämde sig för att bli en vecka sen... asså precis en vecka... jag hade gjort ett grav test som visa - så jag bestämde mig för att jag skulle köpa ett till och göra de för de va ju bara inte logiskt att den skulle va en vecka sen... men när jag kom tebax från apoteket kom den... så sjukt skämt av ödet at spela på mig... men nu vet jag till nesta gång... så får jag ett - på måndag så tar jag de och vänta tålmodigt på att tant röd ska komma... nja troligt är väll att jag väntar i tårar men man blir juh nere varje gång... även fast mensen inte vart sen.

• StoraD

hej, beklagar missfallet

det tog 39 dagar fr mitt mf tills jag fick mens, så ÄL var väl 14 dagar ca innan dess, alltså 25 dagar efter mf:et. men grejen är att de två första cyklerna efter mf:et var jättekonstiga, och jag hade ÄL-flytningar lite titt som tätt... och ÄL-ont o mensvärk som kom o gick. det kan ta ett tag innan kroppen stabiliserar sig, det bästa är nog att avvakta lite denna månad, och sen kanske tempa eller ÄL-testa nästa månad.

stort lycka till! KRAM

• Ginger

LillaD: tack för tipset!

wannabee mom: jag känner med dig! Har din man testat sig också? Är du sen nu? Ska du testa dig på måndag?? Kanske en idé att skjuta upp testandet så du minimerar chanserna för ett -..? Hellre mens än minus på stickan, eller? Om du testar ska hålla båda tummarna för dig! *kram*

• wannabee mom

hehee :) jag har resan de som en regel att testa först när mensen har varit sen en vecka

min karl är inte klar me utredningen för att han är så förbannat seg och jobbig när det kommer till de... jag kan förstå att det är jobbigt men kom igen... vad gööör man inte!!!

jag är nu på bim+2 snart 3 :)

• muvin

jag undrar oxå då jag e på dag 53 efter mf

• Hope4y

Jag fick mf i vecka 12 och mensen kom 60 dagar efter skrapningen. Jag trodde att jag hade äl ca 22 dagar efter skrapningen, var tom hos en gynekolog som oxå trodde jag haft äl då, men mensen kom 40 dagar senare? Jag tycker det varkar som sena mf (> v. 10) och skrapning göra att det tar längre tid innan allt kommer igång?

Svar på tråden När fick ni ägglossning efter missfall?