• bonus mamma

Gravid?

Tror inte det är sant!! Efter alla år och försök, har jag varit ur gängerna i ett par dagar. Gör ett grav test och det är positivt!!! Tårarna trillar och jag håller på att spricka av lycka. Jag måste få berätta det men kan inte göra det än. Ringde barnmorskan och fick tid i JUNI!! Det är så overkligt!!

• Svar på tråden Gravid?
  • HelenR

man kan väl berätta precis när man vill, men vi väntade till vecka 12 så de är den största risken för missfall... Men jag önskar er all lycka och ett stort jätte grattis

• bonus mamma

Vet inte när det är bf, i min värld är man gravid 9 mån, men har förstått att det är lite mer än så. Skulle haft sista mensen 26/3. Nån gång i december antar jag! Känns konstigt att vänta så länge tills man blir inskriven, vill liksom ha bekräftelse.

• HelenR

Man brukar skriva in sig i vecka 12, tror dom flesta gör så faktiskt.... så du borde vara i vecka 5 eller nått nu då??
    Du kan ju beräkna ut ditt BF här på fl.... Om du vill ha hjälp så an jag hjälpa dej=)

• bonus mamma

Vill gärna ha hjälp Helen, är så nyfiken så jag spricker!

• Bubbelbarn

Grattis!

Mamma till Tindra 060919
  • JePaLuLi

bonus mamma: Gå in på din start sida och välj den rosa ikonen med graviditet, sedan registrera ny graviditet. Där får du fylla i datum för senaste mensen och vips får du ett datum för bf
    Lycka till!

Plötsligt händer det...
  • bonus mamma

Tack för alla tips! Bf 2 dec, det var kul att läsa om alla stadierna och hur jag kan förväntas må. Går här hemma och känner mig dunder bakis, darrig och har huvudvärk, och det är så det ska va! Försöker komma på ett trevligt sätt att berätta detta för min man. Har ni några ideer?

• JePaLuLi

Jag köpte en bok till min sambo " Att bli pappa - Så funkar det", finns även en bok som heter Du ska bli pappa! Eller kanske bädda med ett örngott där det står "världens bästa pappa" på. Eller varför inte skriva "hej pappa" på magen :)
    Åh det finns ju så mycket skoj!
    Lycka till!

Plötsligt händer det...
  • bonus mamma

Ringde BM om tid för inskrivning, hon sa jag var i v 2. När jag la in uppgifterna här på FL står det v 6. Med mina beräkningar stämmer inte nåt av det. Hade sista mensen 23 feb, ÄL 12 mars utebliven mens 26 mars. Är det ngn klok som får ihop det? Enligt FL skulle jag blivit gravid innan ÄL, kan man räkna så?

• HelenR

med tanke på att du inte fick någon mens den 26:e så måste du ju blivit gravid efter ÄL. Hur lång cykel och lutensfas har du=?

• bonus mamma

min mens cykel är ca 32 dgr. står att jag blev gravid den 16 mars, men att graviditeten började den 23 feb. är det ett uttryck för att man blivit gravid i den cykeln? Kan väl iallafall inte vara 2a veckan? Vet inte vad lutensfas är?

• Maxie

Lutealfas ska det nog vara. Det är tiden mellan äl och mens.

• HelenR

För mig känns de som att du ska vara längre än vecka 2.... När man testar plus brukar man oftast vara i vecka 5 eller 6 så de verkar konstigt att du ska vara i vecka 2 då....

Svar på tråden Gravid?