• bonus mamma

Gravid?

Tror inte det är sant!! Efter alla år och försök, har jag varit ur gängerna i ett par dagar. Gör ett grav test och det är positivt!!! Tårarna trillar och jag håller på att spricka av lycka. Jag måste få berätta det men kan inte göra det än. Ringde barnmorskan och fick tid i JUNI!! Det är så overkligt!!

• Svar på tråden Gravid?
  • bonus mamma

Celinda, vad är bf? Tack för alla lyckönskningar. Började lipa igen när jag läste om solhatten nästa sommar. Har väntat i så många år! Är det verkligen sant? När kan man börja berätta? Det är ju så nytt?!

• bonus mamma

Vet inte när det är bf, i min värld är man gravid 9 mån, men har förstått att det är lite mer än så. Skulle haft sista mensen 26/3. Nån gång i december antar jag! Känns konstigt att vänta så länge tills man blir inskriven, vill liksom ha bekräftelse.

• bonus mamma

Vill gärna ha hjälp Helen, är så nyfiken så jag spricker!

• bonus mamma

Tack för alla tips! Bf 2 dec, det var kul att läsa om alla stadierna och hur jag kan förväntas må. Går här hemma och känner mig dunder bakis, darrig och har huvudvärk, och det är så det ska va! Försöker komma på ett trevligt sätt att berätta detta för min man. Har ni några ideer?

• bonus mamma

Ringde BM om tid för inskrivning, hon sa jag var i v 2. När jag la in uppgifterna här på FL står det v 6. Med mina beräkningar stämmer inte nåt av det. Hade sista mensen 23 feb, ÄL 12 mars utebliven mens 26 mars. Är det ngn klok som får ihop det? Enligt FL skulle jag blivit gravid innan ÄL, kan man räkna så?

• bonus mamma

min mens cykel är ca 32 dgr. står att jag blev gravid den 16 mars, men att graviditeten började den 23 feb. är det ett uttryck för att man blivit gravid i den cykeln? Kan väl iallafall inte vara 2a veckan? Vet inte vad lutensfas är?

Svar på tråden Gravid?