• tanwie

Aurora imorgon !

Jag skall till Aurora imorgon och skall få träffa en Gynekolog (??) enl min BM. Jag är sååå nervös, vet inte vad jag skall säga ! För mig finns inte ens tanken på att jag skall föda vaginalt utan jag är så inställd på att få kejsarsnitt. Tänk om jag blir nekad !!!!
    Jag har ingen smärtgräns, är livrädd för att lilla pyret skall bli skadat under fl. Blir det komplikationer under en fl, så blir det ju ändå akut snitt och då känner jag att man kan göra detta med en gång. Varför utsätta mig för detta i onödan ?? Hjälp, vad skall jag säga ??

• Svar på tråden Aurora imorgon !
  • tanwie

Glömde fråga oxå, då min BM säger att hon jag skall träffa är gynekolog, klassas hon som en Aurora bm eller som en läkare ?

• tanwie

Det gick vägen !! Jag fick träffa en underbar gynekolog som förstod mig helt och hållet. Hon ville försäkra sig om att jag var medveten om nackdelarna, men sedan sa hon att självklart skall de inte tvinga mig till något jag känner så starkt för.
    Nu känns det jätteskönt !!

• tanwie

Miaomiao: Jag var i v 31 och jag var på Östra i Göteborg.
    Jag talade med min BM redag på inskrivningssamtalet ang. aurora och hon skickade en remiss i januari. I mars ringde hon dem, för jag hade då ännu inte fått en kallelse. Två veckor därefter ringde de mig med ett återbud.
    När skall du ha ?

• tanwie

Prata med din BM igen.
    Hon skickade som sagt remissen efter inskrivningen och i den beskrev hon vad jag hade sagt att jag kände. Jag fick tid hon en läkare direkt, så jag behövde aldrig träffa någon annan.
    På samtalet på Östra sa jag att jag inte kunde tänka tanken ens på att föda vaginalt. Vi hade komplikationer under första graviditeten, så vår son kom genom akut kejsarsnitt. Jag sa även att min inställning är att OM något går galet, vad gör man då ? Jo, akutsnitt !! Då kan man göra detta med en gång anser jag.

Stå på dig å lycka till !!

• tanwie

Du skall tala med din BM på Mödravårdscentralen först. Det är hon som skickar en remiss så du blir kallad till Aurora. Du kan inte gå till Aurora utan att ha bli kallad via remiss.

• tanwie

busfrö86: där jag var bad hon mig beskriva mina känslor för varför jag inte ville föda vaginalt. Sedan frågade hon om jag var medveten om nack/fördelarna. Hon förklarade även hur ett planerat snitt gick till.
    Mig tog det 3 månader innan jag fick komma dit från att remissen var skickad. BM fick även ringa dem och fråga hur jag låg till på listan för att bli kallad.
    Lycka till !

Svar på tråden Aurora imorgon !