• tanwie

Aurora imorgon !

Jag skall till Aurora imorgon och skall få träffa en Gynekolog (??) enl min BM. Jag är sååå nervös, vet inte vad jag skall säga ! För mig finns inte ens tanken på att jag skall föda vaginalt utan jag är så inställd på att få kejsarsnitt. Tänk om jag blir nekad !!!!
    Jag har ingen smärtgräns, är livrädd för att lilla pyret skall bli skadat under fl. Blir det komplikationer under en fl, så blir det ju ändå akut snitt och då känner jag att man kan göra detta med en gång. Varför utsätta mig för detta i onödan ?? Hjälp, vad skall jag säga ??

• Svar på tråden Aurora imorgon !
  • mamma37

Berätta om din rädsla precis som det du skrev här!

Må så gott o lycka till!!

• Fia lotta lus

Hej! Tyvär så kom inte jag och min Aurora bm speciellt bra överens, men jag blev inte nekad snitt ändå.
     De kan inte neka dig, bara försöka få dig att tänka annorlunda och vill man inte så vill man inte! Du behöver inte oroa dig!
    Jag fick en tid med förlossningsläkare efter 20 min samtal, ska dit den 10/4 och diskutera snittet, men ska jag vara helt ärlig så är jag inte alls lika skräckslagen längre, bara att veta att möjligheten till ett snitt fanns gjorde att jag vågade börja tänka i andra banor, men jag har inte riktigt bestämt hur jag vill göra ännu.
    Lycka till och stå på dig bara!

• tanwie

Glömde fråga oxå, då min BM säger att hon jag skall träffa är gynekolog, klassas hon som en Aurora bm eller som en läkare ?

• tanwie

Det gick vägen !! Jag fick träffa en underbar gynekolog som förstod mig helt och hållet. Hon ville försäkra sig om att jag var medveten om nackdelarna, men sedan sa hon att självklart skall de inte tvinga mig till något jag känner så starkt för.
    Nu känns det jätteskönt !!

• nasse01

Ska till Aurora på onsdag... Vet inte riktigt hur de kan hjälpa mig... Vet ju inte hur jag vill göra. Vad har man för chanser då?
    Sist tog de 3 dagar och sugklocka där de tappade den en gång.
    Nu vägrar jag gå över tiden men har BF 13/7 dvs mitt under semestern... Och tänker på bara snitt, eller igångsättning med snitt i bakgrunden om det skulle behövas. Hjälp hur tänker de?

• Miaomiao

tanwie: skönt att det gick så bra för dig! vilken stad bor du i? och i vilken vecka var du när du gick du till aurora? fick du remiss från din BM? när isåfall?

• tanwie

Miaomiao: Jag var i v 31 och jag var på Östra i Göteborg.
    Jag talade med min BM redag på inskrivningssamtalet ang. aurora och hon skickade en remiss i januari. I mars ringde hon dem, för jag hade då ännu inte fått en kallelse. Två veckor därefter ringde de mig med ett återbud.
    När skall du ha ?

• Miaomiao

tanwie: jag är i v17 nu, berättade för min BM på inskrivningen ang Aurora och hon sa att de skulle kanske skicka remiss efter första samtalet... Då är jag i v 25 typ... Så jag funderar nu om jag ska vänta till v25 eller be dem skicka remiss nu...

hoppas *verkligen* att det går så bra som det gick för dig. Kan inte ens tänka att jag ska föda vaginalt...

Vad sa du till dem? Fick du träffa läkare direkt efter Aurorasamtalet?

• tanwie

Prata med din BM igen.
    Hon skickade som sagt remissen efter inskrivningen och i den beskrev hon vad jag hade sagt att jag kände. Jag fick tid hon en läkare direkt, så jag behövde aldrig träffa någon annan.
    På samtalet på Östra sa jag att jag inte kunde tänka tanken ens på att föda vaginalt. Vi hade komplikationer under första graviditeten, så vår son kom genom akut kejsarsnitt. Jag sa även att min inställning är att OM något går galet, vad gör man då ? Jo, akutsnitt !! Då kan man göra detta med en gång anser jag.

Stå på dig å lycka till !!

• Calylite

Ska man bara fråga efter Aurora när man ska dit eller ska man berätta om sin rädsla för direkt för BM?
    Ja börjar få mer och mer panik ju längre de går så inser ja måste ta tag i de nånstans, kan ju inte be ungen stanna därinne liksom

• tanwie

Du skall tala med din BM på Mödravårdscentralen först. Det är hon som skickar en remiss så du blir kallad till Aurora. Du kan inte gå till Aurora utan att ha bli kallad via remiss.

• jellona0507

Min BM har skickat iväg en remiss till Aurora liknande mottagning ( huddinge sjukhus).

Vad är det dom frågar där på aurora mottagningen? Eller ska man själv berätta om sin oro direkt? Att varför man vill ha snitt osv?

Hur många veckor tar det för att få tid för samtal?

Börjar bli mer och mer orolig nu, tänk om jag inte får kejsarsnitt!

139 dagar kvar!!!
  • nasse01

Har varit på aurora samtal idag.
    Och fick min förra förlossnig förklarad lite mer för mig.
    Nu ska hon prata med dkt och se vad de säger om mig.
    Så hoppas jag få ett datum, deadline och har den inte kommit ut då så får de sätta igång mig med snitt som alternativ.

• tanwie

busfrö86: där jag var bad hon mig beskriva mina känslor för varför jag inte ville föda vaginalt. Sedan frågade hon om jag var medveten om nack/fördelarna. Hon förklarade även hur ett planerat snitt gick till.
    Mig tog det 3 månader innan jag fick komma dit från att remissen var skickad. BM fick även ringa dem och fråga hur jag låg till på listan för att bli kallad.
    Lycka till !

• Calylite

3 Månader, men shit, hoppas de är snabbare här för ja har typ 3 månader kvar.
    Bara det säger visseligen att de inte är snabba, vart på inskrivningen änsålänge bara.

Svar på tråden Aurora imorgon !