Inlägg från: Medusan |Visa alla inlägg
  • Medusan

Sjuk kanin!!!!!!!!!! Någon som kan hjälpa mig?????

Jag vill inte skrämma upp dig men måste ändå berätta att det var så men en drärgkanin jag hade när jag var liten och den dog tyvärr under natten. Vi hade tänkt ta den till veterinären tidigt på morgonen men då var det försent

Fick reda på i efterhand att den troligen dött av en hjärnblödning. Mitt råd är att ringa veterinären direkt, det finns en risk att den lider och det får bara inte hända tycker jag.

• Medusan
    3småttingar - Tror att vår kanin var i den åldern då det blev så här och det anses vara en ganska så hög ålder för en kanin har jag för mig att de sa.

Skönt att höra att du är väldigt mån om att kaninen ska behöva slippa lida. Varför jag skrev om det är för att jag vet att vår kanin plågades till döds bara för att vi väntade till nästa dag med att ta den till veterinären, och det känns så hemskt. Var ju verkligen inte meningen men i brist på kunskap så blev det så ändå

Har du ringt veterinären och rådfrågat än?
  • Medusan
    Teddy - Hur kommer det sig att du inte tog den stackars kaninen till veterinär? Den visade ju tydligt att den inte mådde bra
  • Medusan

Beklagar verkligen sorgen men är ändå glad att Fiffi fick somna in utan att behöva lida. Vad sa veterinären? Var det hjärnblödning, stroke eller liknande?

Svar på tråden Sjuk kanin!!!!!!!!!! Någon som kan hjälpa mig?????