• FMEmbla

Någon som blivit nekad?

Satt och funderade och tänkte på en sak; är det någon som vet om det finns något par som blivit nekad att bli inseminerad här i Sverige?
    Alltså att de inte blivit godkända efter kuratorsamtalet på något av unversitetssjukhusen?

• Svar på tråden Någon som blivit nekad?
  • FMEmbla

Nej förhoppningsvis kommer du/ni inte bli nekade, men det svåra är ju att veta VAD de baserar ett nekande beslut på?!

Ska ni ha läkarbesöket och kuratorsamtalet samma dag?
    Vet du vad de kommer att göra på själva läkarbesöket? Är det
    gynundersökning, blodprov och... vad mer?

• FMEmbla

Nej det där är ju en frågeställning man inte har en aning om hur de resonerar kring.

Ekonomi? Om båda har jobb, studerar eller någon slags inkomst borde det ju inte vara några problem.

Manliga förebilder. *suck* Ett ämne som ALDRIG verkar ta slut. Jag är så trött på att man ska behöva försvara om man inte är kvinna/man. Kvinnor som väljer att skaffa barn som ensamstående, är de sämre föräldrar då?
    Men jag förstår PRECIS hur du tänker och svar på en sån fråga får väl bli att "vi har män i familjen och JA vi umgås med dem!"

Psykisk hälsa är ju lurigt. Hade jag varit i ditt fall hade jag nog inte vågat tala om sanningen där. Jag skulle ju aldrig förlåta mig själv om det var pga av en sån sak som man skulle bli nekad.
    ..men samtidigt, att ljuga är inte det enklaste man kan göra.
    Svår frågeställning.

Ang läkarbesöket så verkar det rätt "onödigt" egentligen.. men men, det är väl bra att de vill att donatorn liknar den andra personen så mycket som möjligt.

Finns det fler som vet hur det går till på ett första besök och om det finns par som blivit nekade??

• FMEmbla

sanna81, skönt att höra att ni blev godkända. Blev ni det på mötet direkt eller?

Ska ni starta behandling nu då kanske?

• FMEmbla

Aha.. ja då är det ju ett tag kvar då. Men vad roligt att det gick så bra och smidigt med allt. ..och Skönt!
    Tiden går ju fort nu när det blir sommar och snart är det framme i höst...

Jag är expert på att vänta, så jag vet att tiden bara rusar, trots att man inte tror det.

Svar på tråden Någon som blivit nekad?