Inlägg från: Ångan |Visa alla inlägg
  • Ångan

Leka med tanken: sportbil..

Antingen långfärdsbilen Brabus Rocket, Mercas CSL serie (länk: brabusrocket.blogsome.com/ ).

Eller om man är sugen på "rallystuket" så lockar Subaru Impreza Type 25 med ca 425hk orginal. Den kör ifrån både porsche gt3 och ferrari 430 på bana... inte illa för en japans "familjesedan"
    länk till imprezan:

Sen så lockar ju självklart alltid en porsche 996 GT2

Sen så får man väl lägga till en singelturbo konverterad supra mkiv med ca 1000hk

En gammal grp.B rallybil skulle inte heller sitta fel. Spelar ingen roll oavsett det blir audis1, ford rs200, lancia s4, peugeot 205 T16 evo2...ja..alla duger
    Lancia S4:an har för övrigt både turbo och kompressor. (länk :

)

Ja, drömma kan man ju alltid göra

• Ångan

visst är det väl porsche som har en specialdesignad barnvagn, som skräddarsytts för att få plats i bagageutrymmet?

• Ångan

Kontirio:

Just nu är det nog nya BMW M5 Touring skulle jag tro.
    Men nya audi RS6 med v10 oc dubbelturbo kommer bli en riktigt het kandidat oxå.

Världens snabbaste sedan är iaf Mercedes CSL Brabus Rocket, som jag länkade till tidigare i tråden. Den är hastighetsspärrad till 350km/h, men har mätts upp till en hastighet av dryga 365km/h utan spärren.
    Inte illa för att vara en stor lyxbil som väger över 2 ton

• Ångan

Kontirio:

Så farliga tycker jag inte Rs/S modellerna är hos audi. Har kört både RS4 samt S6 av de senaste modellerna utan att ha störts så nämnvärt av stötigheten. Det är ju endå sportmodeller, så dom har ju medvetet tillverkat dom med lite hårdare dämpning, samt med lite mindre ljudisolering rint avgassystemet bara för att det ska låta lite mer.
    Visst, jag skulle aldrig pröjsa 7-800k för en audi. Hade jag dom pengarna så hade det blivit antingen en porsche 996 turbo ev GT2 om pengarna hade räckt, eller en subaru impreza type 25 med sina 430hk orginal

• Ångan

Audi Q7 suger elefantröv
    Nä, nu tog jag i lite, men efter en provtur med 4,2l bensinare så blev jag då inte imponerad av nåt mer än storleken på bilen. Man känner verkligen som en kung på vägen. Ska vara känslan när man kör en Hummer (H2) så slår Q7:an kanske.
    Visst, man öker tyst och bekvämt, men jag gillar snabba sportiga bilar, så den bilen var då inget för mig. Finns massor av annat skoj man kan köpa istället

Att ha en snabb bil som går mjukt går bort för mig. Då har jag hellre en vanlig komfortbil som vardagsbil, sen en betydligt roligare och sportigare bil vid sidan av.
    Det går inte att kombinera myspys och sport enligt mig. Blir alldeles för mycket kompromisser. Visst, det kanske går bra om du ska ligga och fläska på på autobahn, men så fort man bara börjar fundera på härliga kurviga väger så är det bara att gå och lägga sig.

• Ångan

Om det ska vara amerikanskt så skulle jag nog ta min farbrors hemicuda -71 med manuell låda. Dom duger fint orginal oxå.

Svar på tråden Leka med tanken: sportbil..