• 68an

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Nä nu schappar jag då jag tapetserar hela sidan =/

Ha en bra dag!

• 68an

mallansprallan.se eran tur låter härlig! Länder som jag oxå skulle vilja besöka. Däremot har jag varit i Tjeckien, Prag. En underbar stad, känns mycket mindre än vad den är till invånarantalet, otroligt romantisk men det gäller att hålla i sina ägodelar.
    Sambon jobbade där under 1 år tills för 2 år sedan så då var jag och dottern på besök hos han där han bodde nära karlsbron.

gråis.se Skönt att det gick bra!

Lss.se Har man ont i bröstet och kring bröstryggen kan det bero på magsyra, uppstötningar, glapp i magmunnen, halsbränna, magkatarr osv.
    Havregryn suger upp magsyra och det hjälper många. Det var min räddning under hela min graviditet då jag hade stora problem med bla halsbränna. Åren jag åt losec visste jag inte att detta kunde funka så då testa jag aldrig det.
    Det är ett gammalt knep som jag fått av farmor, nåt som dom gjorde förr och som fungerade många ggr så det kan ju vara värt att prova.

Sitter problemet i en låst ryggkota så hjälper inte havregrynen

God natt på er alla!

• 68an

Ps. lss.se Då du hade ännu ondare idag, var stel osv så tror jag inte på halsbränna. Prova massage och töjning så går det kanske över på några dagar.

• 68an

LSS.se JAg var ju med om en svår olycka för 15 år sedan där jag bla fick frakturer på några kotor och 6 månader efter det vakna jag en morgon med riktigt starka bröstsmärtor som gick ut i ena axeln. Jag tog mig knappt till badrummet och jag avr övertygad om att jag skulle dö.
    Tillslut hamna jag på vårdcentralen i den lilla byhåla jag bodde och dom trodde som jag att det var en hjärtinfarkt men då jag var undersökt och klar visa ekg osv på att allt var normalt med hjärtat.
    Det visade sig att en bröstkota hade låst sig rejält och gav samma symptom som vid en hjärtinfarkt så jag förstår om du blir orolig.

Ta upp detta med din doktor så du får veta om det beror på en låsning elle rnåt annat!

• 68an

gmt.se Det gör ont i mig att läsa om lilla Lucas Jag hoppas verkligen att det vänder för honom och att han får leva utan skov framöver!
    Förresten skulle vi haft en Lucas oxå om det hade blivit en pojke *L*

God natt med er alla!

Ps. Värmen är go för lederna men av någon anledning får inte fötterna och benen nog. Verkar som att dom skulle behöva +40 för att bi påverkade.

• 68an

En fråga om LEVERVÄRDEN till er som kan detta!

Jag har ju tagit ytterligare nya leverprov förra veckan och då tog dom och kolla alla leverenzymer.
    Alp, Asat och Billirubin var bra medans GT var högt än, 3,0, och Alat var också för högt 0,90.
    Någon som haft samma? Är det pga mina magmediciner som V-c läkaren tror eller är det den där hemska följdsjukdomen som man kan få då man har Uc???

Min tarmläkare ska ringa mig i em så jag hoppas på bra besked men är otålig och tänkte att nån av er kanske haft likadant.

• 68an

malvas mam.se Det var ca 20 år sedan jag åt salazopirin men nånstans klingar det huvudvärk MEN jag kan minnas fel bland alla mediciner jag ätit så slå upp det för säkerthetsskull www.fass.se

Grådis.se Ja svara där, hinner vi så hinner vi om inte går dte kanske fler tåg nån gång i framtiden.

• 68an

grådis.se Jag har ropat på Mumlin men hon var tyvärr inte online men kikar kanske in senare.
    Nu måste jag logga ut, ha rjuett jobb att sköta
    Du har ett brev av mig
    Kram

• 68an

Jag tror jag bryter ihop snart!

Min tarmläkare har ringt och mina levervärden berodde inte på tarmmedicinerna, då både GT och ALP vara förhöjda. SÅ vad det berodde på kund ehon inte veta då hon inte har helhetsbilden utan bara min mage så hon bad mig ringa v-c igen. Jippi!

Ringde v-c och det blev som jag trodde!Vi har inga läkare som kan hjälpa mig och vi stänger på fredag typ.

Men vadå?! Jag fick ju levaxin 6 månader för sent pga att dom glömde mig ska jag glömmas bort nu igen.
    Jag blir rent av tårögd, rädd och förbannad. Jag vill ju veta vad det beror på!
    Tänk om jag har levercancer, hepatit eller nåt annat farligt. Jag vill ju veta vad det beror på!

Jag stod på mig iaf mot sköterskan på v-c så hon sa att jag kunde ringa på fredag igen (sista dagen dom har öppet i sommar) för då kunde jag kanske hänvisas till nån annan läkare på en annan v-c.

Medicin på LAs kunde jag inte ringa då jag inte går där

Vet snart inte vad jag ska ta mig till, känns stundtals som att jag får kasta det bakom axeln och låssas som at det regnar men i nästa sekund är jag jätteorolig då jag inet vet om jag har nåt allvarligt eller inte.

På frågan om alkohol så får jag...Nej det är ingen fara, drick du!

Jävla sjukvård vi har i detta län!!!

Flåt men nu är jag less på att bli behandlad som jag blir i väsernorrland. Tur jag hitta en magläkare i Gävleborg iaf.

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7