Ops
Här kraschar datorn på jobbet så man inte kunnit kika in idag och inte sen jag kom hem heller och då har det skrivits massor! Kul!
Funderar om det blivit sämre väder i landet.
MaddeK81.se och tröttmor.se Välkommen till oss!
Minnet är inte det bästa men var det Tröttmor som hade kramper?!
Jag har smärtsamma krampanfall där jag avslutar det med att tömma tarmen. Jag har dels fått Dimetikon, typ samma sak som minifomdroppar som kolik bebisar får. Dom äter jag dagligen och utan dom skulle jag ha mycket fler krampanfall och ännu större mage jämt.
Maddek81 Låt inte sjukdommen hindra dig om ni vill ha barn! Jag har en dotter och jag hade bara ett kortare skov under graviditeten, annars var magen bättre än nånsin. Opererad är jag ju inte så jag kan inte den biten men att få barn då man har uc och ibs och akut snitt ha rjag erfarenhet av så är det nåt kring det du undrar så är det bara att fråga.
Sedan äter jag Tryptizol sen 1 år sedan. 2 tabl. På kvällen hjälper många och jag har fått färre anfall sen jag börja med dom.
Papaverin har jag testat men bara 1 gång, jag fick en molande värk i magen som höll i sig 1 dygn eft. Antalet så därför ha rjag inte valat ta dom fler ggr men endel blir hjälpta av dom. Kräv att få något för kramperna!
Nio.se Enda problemen jag haft med hyn har varit att jag får då och då utslag kring öronen, halsen och nacken. Sen verkar det som att jag blivit solkänslig, får vattenblåsor ibland, hela ryggen var full av små blåsor för några dagar sedan och jag tror att det är asacolen som börjat göra mig känsligare för sol. För 20 år sen fick jag aldrig vattenblåsor och jag är inte den som brukar bränna mig heller och framförallt inte i Sverige.
Grådis.se Ja vi träffas inte för att gråta Hoppas vi får det att klaffa, vore så kul att ha fått träffa dig. Ser så fram emot en träff med hela sidan
Kär försiktigt?och stackars rump, du ska ju sitta på en båge också Smörj!
Sen till er med ledproblem! Är ni som jag, jag blir i regel bättre av långvarig värme men efter ett antal dagar börjar jag svullna. Känns som att jag sväller överallt men mest i hålor som tex knäveck. Nu när vi haft varmt ett tag har jag svällt upp.
Havsbris.se Rökning är bra på nåt vis för uc och även för chrons har jag för mig. Jag har läst att om en patient med det ska sluta röka så bör man göra det eft. Läkares ordination.
Detta med rökning ha rman vetat i många år och det har gjorts undersökningar med bla nikotinplåster om det är nikotinet som gör oss gott men det blev inget lyckat resultat. Minns att det stod där att man får en kraftigare nikotinkick då man röker än av ett plåster, kanske det det beror på men det visste ingen. Detta läste jag för flera år och om det skett nåt nytt vet jag inte.
Jo i sommar blir det nog att vara hemma men också gör den sedvanliga turen upp till Tornedalen, träffa släkt och vänner, bada, fiska, gå på marknad, fest, basta osv.
Min familj, mama,pappa, syster och bror med fam. Kommer till oss om 1 v, jag längtar så!
Då jag bor så långt ifrån så får jag i regel inte besök oftare än 1g/år. Mamma och pappa var här för 1 år sedan och syrran var det 2 år sen sist och brorsan var det 3 år sen sist så det känns och jag hoppas vi får riktigt trevlig.
Sambon fyller ju 40 p midsommarafton och mamma 59 samma dag så jag ska ordna en fest här med alla, 25 pers där jag ska bjuda på middag, lekar osv. Hoppas bara det vackra vädret kommer tillbaka.
Till rökningen igen! Min mamma slutade röka för drygt 60 dgr sen och hon mår bra än. Visserligen har hon lindrig uc eller så har hon haft tur. Hon slutade med hjälp av Chapix tabletter i 17 dgr ifall nån röker här och funderar på att sluta. Det var nästan för lätt sa hon. Bra gjort tycker jag!
Lällas.se Jag får nog hålla med om att vi är värst
Att ha denna tråd är guld värt! Förr hade jag ju ingen att prata med, ja ingen som kunde förstå men nu har jag många och många ggr behöver man kanske inet höra lång aharanger utan det kan räcka långt att man får ur sig allt.
Vad jobbigt att det ska böka då du väl gått igenom en op. Förstår att det inte är kul med läkage, det är inte kul att läka från nåt håll. Hoppas du får ordning på bandagen!
Dalkulla.se Vad tråkigt att se att du har det jobbigt än Tröstkram!
jajjaB.se Tack *L* Jo jag är också en lättrörd person, eller jag har iaf blivit det med åren och än värre sen jag blev mamma.
Förr vägra jag gråta inför andra men jag har släppt kraftigt på den fasaden med åldern, mognad och säkert självkänsla men jag har svårt för det än men jag har inga som helst problem om någon annan börjar gråta, jag är världsbäst på att trösta
Visst tycker jag också att man ska kunna visa sina känslor.
Att inte visa gråt för min familj tror jag är inlärt sen jag var liten. Jag minns då jag var tex 6 år och blev inlagd, påd en tiden fick föräldrarna bara vara där då det var besökstid, kl 10-19.30 och jag förstod nånstans att det var jobbigt för mina föräldrar och jag själv var fruktansvärt lessen och rädd av att ligga där helt ensam med vuxna främlingar och så fort mamma o pappa skulle gå då besökstiden var slut såg jag att dom var lesna men jag bet ihop för deras skull men då dörren stängdes storgrät jag men i smyg s inte dom andra patienterna skulle höra mig.
Efter det har jag varit ?hårdare? inför närmaste familjen och dom verkar inte genomskåda mig och jag kör samma race än idag, 33 år senare. Vill inte oroa och lasta dom helt enkelt så nämner jag nåt som är jobbigt så blir det många ggr i förbifarten.
Jag visar mig hellre lessen för andra än dom men sambon o hans fam. tex upplever jag som?.att man ska vara neutral eller glad, är man förbanad så tiger man och surar , som att det inte skulle synas?! Jag tror att känslorna gör dom rädda och osäkra.
Nu känner jag mig lite taskig, vill dom absolut inget illa om det tolkas så, utan jag förklarar bara hur jag upplever det.
Sen har jag ju alltid bitit ihop för omgivningen då det gällt min hälsa och en sån sak är inet så lätt att ändra på, jag är ju duktig på att förtränga för mig själv tyvärr.
Men det är klart, jag är inte mig själv till 100% för då skulle många fler ha set mina tårar *L*
När jag pratar med er kan jag gråta ibland men ni sr ju inte mig
Rena romanen igen, sorry! =/
Kramar till er alla!