• 68an

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Nallatalla.se GRATTIS på bröllopsdagen!
    Jag sitter oxå inne, jobbar! Ute är det kring +25 men om 1 tim slutar jag
    Jag tänkte oxå ordna nåt mysigt ikväll då vi alla är lediga ikväll. Tror det blir en pick-nick på gräset (middag) med ett gott vin.

Härligt att du mår bra! Min hälsa är väl aldrig riktigt bra men jag lever ju
    Kram

• 68an

Nallatalla.se Tack!
    Jo det var mysigt med en picknick men vi höll den nära tomten med tanke på maten *L*
    Dottern dukade upp fint, med stor en stor filt och duk osv.
    Sen gjord ejag en siltalrik som förrätt och till varmrät gjorde jag grillspett, grillad färskpotatis med rödlök, rosmarin och bacon, tzatsiki och grilad mozzarellaost med en klick ajvar relish. Det var gott men jag hade kunnat äta enbart sill, tunbröd och tunnbröd i värmen.
    Tjeckisk öl blev det ist för rödvin och det kändes nog mer svalkande så.

Jo tack annars är det väl rätt ok. Det går lite upp och ner med magen. Tog nya prover idag på levern, alla leverenzymer togs då så jag hoppas att dom andra inte visar lika dåliga resultat som gt. Ska prata med min tarmdoktor på måndag så vi får väl se om hon är beredd på att byta ut asacolen iaf omd et är den som spökar för levern.

Sommaren har ju oxå kommit med besked så det är superskönt, lederna älskar värme fast idag var det lite väl häftigt, +30 så då jag kom hem tog jag på mig bikinin, gick ut på altan men in lika fort igen, det var olidligt varmt! Hoppas på att det är max 25 i morn så det går att vara ute på gården.

Kram

• 68an

Fru U.se Du kan byta lasarett!
    Då jag flytta från norrbotten till västernorrland fick jag inte den vården jag behövde här så då fortsatt jag att gå i norrbotten, visserligen långt, enekl resa uppåt 60 mil och ingen milersättning men jag hade inget att välja på.

Sen försökte jag hitta något närmare så idag går jag i ett annat landsting, Gävleborg, Hudiksvall Sjukhus och det fixade jags jälv genom att ringa dom och såg til att mian journaler från magdoktorn i Luleå skickades till Huddik.
    Det kostar som vanligt men bilresorna får jag betala själv men 20 mil t&r är ju inget att orda om. Ja inte då man är uppväxt 16 mil från sitt sjukhus.

Hoppas det ordnar sig!
    Kram

• 68an

llas.se Välkommen hem! Låter härligt att höra att ni naftd et bra *L*
    Jag förstår precis vad du menar med "sexig karl"

Tur du har en observant sambo så ni fick ordning på problemet!
    Kram

Dalkulla.se Vill det aldrig ge sig för dig
    Håller tummar och tår för bot och bättring!
    Kram

Krya på er alla som jag inte hunnit kommentera och hoppas ni får njuta av det underbara vädret!
    Kramar och god natt

• 68an

LSS.se Har en kota låst sig?! Exakt dom symptomen du beskriver får jag då en bröstkota låser sig. Första gången var det otäckt men nu vet jag ju vad det beror på så försök be maken om ryggmassage minst 30 min och efter det försöker du töja/stretcha ryggen, har du tur så lossnar det då OM det är det som är felet.

Krya på dig!
    Kram

• 68an

malvas mam.se Tråkigt med uc men det är en lättnad att få diagnos, mycket lättare att ha vetskap, få rätt behandling osv. Min mamma har mått dåligt i 20 år innan jag fick diagnos så då beskedet kom -88 blev hon lättad, jag med, för nu vet jag ju vad felet är och kan påverka så jag mår bättre med rätt mediciner osv.
    Hoppas kortisonet biter väl på henne!
    Kram

• 68an

Fru U.se säger ju nåt där som jag glömt totalt!
    Då jag bodde med mitt ex åt jag ständigt Losec för mina besvär som sen försvann totalt då jag lämnade honom. Då hade jag ju liknande känningar oxå så det kan gott vara som du säger!

LSS.se Om du inte söker hjälp så finns det en sak till att testa isf. Prova ät torra havregryn, ca 1 kaffekopp minst 1g/dag så känner du om det lättar lite.

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7