Inlägg från: Lindis41 |Visa alla inlägg
  • Lindis41

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

jag lider oxå av migrän...ett effektivt receptfritt e bamyl m koffein brus finns på apoteket

• Lindis41

kikar in en snabbs och säger hej och hoppas att alla mår bra!!!Jag mår hyfsat så skönt

ska ju på gsatoskopi den 14 juni sen p njur röngen 26 juni.....

• Lindis41

har inte varit här på ett tag då fl varit sååå segt!!!Mår helt ok faktiskt ska på gastoskopi nästa vecka och dne 26e ska jag röntga njuranran....lite nervös över gastoskopin

• Lindis41

hej hej allihopa har inte varit aktiv på ett bra tag då jag har mått toppen tills idag då börjar det igen springe på toan hela tiden ska på gastoskopi idag börjar bli lite nervös..någon som har lite tips och råd!!!

Hoppas ni andra mår hyfsat iaf!!

kram till er alla

• Lindis41

hej alla...

trodde att jag skulle få bedövn spray de sa det när jag ringde och även då frågade jag om lugnande m de sa att det behövdes inte..skulle nog beh det

jo det gick väl ok beh nästan inte svälja ner slangen...m obehagligt va det kvälvningar fick jag som om jag skulle kräkas jag grinade massor det gjorde så ont i halsen o det gör det än tänker aldrig göra om detta det tog längre tid tyckte jag minst 10 min o de sa att det skulle ta 5 min...det va 2 läkare den ena fick ta över efter en stund.....de kontsterade iaf att ;vre mags'cken var irreterad och det e lika med magkatarr o den b;rjade jag redan k'nna av i heleg..han sa att s[ fort jag k'nner av det s[ ska jag ta min magkatarr medicin och ta den i 1 vecka i st;ten..

Vad kan jag g;ra f;r att bed;va sm'rtan i halsen g;r s[[ ont har tagit en ipren nu...sen 8 i morse har jag 'tit tv[ mackor o en banan e helt omotiverad att 'ta.....

• Lindis41

tittar in lite då o då men mest när jag känner av min mage...ska på röntgen av njurarna på tis..måse hämta ut ngt pulver innan

hoppas detta elende tar slut snart!!

• Lindis41

fatta jag e nog den enda som sitter här på midsommar som dessutom är min födelsedag!!Varför???Jo det ska jag berättaLedsen(GALLAN)

I går kväll började de m att jag hade såå ont i mina fogar(fortf foglossning fast min dotter är 1år)tog 2 panodil o 1 ipren hjälpte inte mkt(kan tillägga att vi har kalasat i 3 dagar m bullar och tårta och annat onyttigt)kände vid 22 tiden att jag började få hemsk magkatarr tog 2 losec hjälpte inte mkt ..sambon la sig efter 23 och jag gnällde lite att jag hade så ont, försök att slappna av o sov sa han..det blev bara värre o värre mer intensiva bränningar som ett brett band under bröstkorgen och runt hela ryggen och längs hö sidan känndes som om revbenen skulle fräta sönder..sen upphörde bränningarna och blev konstant smärta så när jag andades så gjorde det fruktans ont!!!

Tog 1 spasmofen vid midnatt och det hjälpte noll, ringde sjukvuppl o jag va nr 1 i kön väntade 10 mn sen gav jag upp jag trodde att jag skulle dö faktiskt!!Ringde 112 de kom äl inom 20 min det va hemskt att vänta!!

kom t sjukh de gav mig voltaren spruta och efter 30 m in en till då det inte blivit bättre. Sen fick ja novalokol och en ciktail som gör att det beövar ner i halsen t tarmarna...Fick inget Ul då det va massor mer akuta fall än mitt så jag får vänta t nästa v...orkar inte längre vill ta bort denna hemska GALLA!!!!
    Har sån värk nu inte alls som i natt tog en diklofenak nu hoppas på det bästa...

• Lindis41

dalkulla26
    under grav hade jag ett gallstens anfall tror de sen har jag fått två stora bla ett av dem i natt alla tcken tyder på gallan på ul ser de dock inga stenar m kan var agrus el infl gallgångar

• Lindis41

hej alla och tack för att ni bryr er om mig, det är bättre idag m långt ifrån bar vägar knappt äta e hungrig o har ont suck...står i kö för utredn av gallan har förm infl gallgångar el grus..hoppas på ul i veckan som kommer kan inte forts så här....trodde verkl att jag skulle dö.....

mumlin

har d gjort ngt åt din galla????
    Undrar hur jlång vänte tid det är på en operation va ju inne på akuten för samma sak i påskas...

• Lindis41

mumlin
    hur kollade de att du hade det???

• Lindis41

vet inte vart jag ska ta vägen har fortf ont blää e helt uppsvälli i magen känns som om jag skulle va i 5e månaden...måste ringa doktorn imorg kan inte forts så här

• Lindis41

grådis

hoppas på att de kan ta bort skiten jag orkar verkl inte längre m detta!!!M det everkar va en lång process står redan i kö för att omma t medicin mott där de kan ta ställning t det hela!!!!

• Lindis41

NI MED GALLAN
    hur blev ni hjälpta hur gjorde ni???Ngn som har tagit bort den????

• Lindis41

hej alla har nu hela morgonen sutti i telefonen min läkare fr vc ska ringa upp mig vid 10 han måste hjälpa mig m detta m gallan sjukvården e ju helt kass ringde även medicin mott som jag står i kö t o jag hade en prel tid om 1 mån o jag står inte ut o sa detta mannen jag pratade m skulle kolla upp dethela o ringa upp mig på em...suck jag pallar inte..åk t akuten sa den ena jag pratade m på medmott jag sa att de op ju inte bort gallan....knäppa de e!!!
    ska även vid halv tio ringa röngen och hoppas på att få en tid för ul på gallan oxå suck vill bara bli av m skiten .....

• Lindis41

hej igen...ska på ul av gallan imorg samtidigt som röntgen av njurarna sen ska en magspec ringa upp mig ästa vecka..m min husläkare ha minsann inte ringt upp mig..suck

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7