malva mam: Jag förstår precis hur du känner dig. När Rebecca fick sin diagnos blev vi inlagda på sjukhuset i två veckor, då hon hade gått ner så mycket i vikt. Hon fick näringsdropp. När vi sen blev utskrivna fick vi med oss recept hem och de lovade att vi skulle få komma på återbesök efter två veckor. Men när de två veckorna gått och vi fortfarande inte fått någon tid ringde jag upp och de sa att det var en tid skickad. Men det kom fortfarande ingen. Till slut blev Rebecca så sjuk att vi fick åka till akuten med henne, blev hemskickade igen med diagnosen maginfluensa trots att jag upp gett diagnos och vilka mediciner hon åt. Två dagar senare ringde vi hem en läkarbil Rebecca hade fyrti graders feber infekterade fingrar som jag ringt och rådfrågat på akuten dagen innan, sätt fingrarna i ljummet tvälbad och stick hål på blåsorna fick jag till svar.
Naturligtvis gick hon inte med på det då hon hade så ont. Läkaren som kom hem skickade oss direkt till sjukhuset och Rebecca blev inlagd igen. Det visade sig att hon hade lunginflammation,svamp i halsen och magen, blodförgiftning och alla värden var åt helskotta, inga vita blodkroppar fanns. Detta var en biverkning på en medicin som man är tvungen att kolla varje vecka med blodprover. Hon höll på att dö ifrån oss.
Man blir stark automatiskt inte nog med detta har vi en dotter med svår damp också. Man lär sig helt enkelt att leva i det.
Jag vill absolut inte skrämma upp dig med vår historia vill bara tala om att se till att alltid ha med dig en tid när du går därifrån. Läs allt du hittar om det så ska du se att detordnar sig. Man blir hypernervös så fort de får lite ont i magen eller feber. Blodet ska man inte bry sig om så mycket det är inte det som är farligt utan det är diarrerna.
När vi kommit in till akuten har läkarna frågat mig om jag jobbar inom vården då jag ställer mycket frågor och har läst på så mycket. Jag har till exempelt valt medicin själv nu till Rebecca när hon blev inlagd i mars. Har läst på om olika medicineringar. De ville sätta in REMICADE på henne men det vågar jag inte då den har många farliga biverkningar så som cancer. Då föreslog jag adacolumn istället den är dyrare så de nämner inte den själva.
Hoppas jag inte skrämt dig för mycket nu. Fråga gärna om det är något. Vilket sjukhus går ni på?