V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Hej på er alla i vårsolen.
Är inne och läser varje dag men har inte hunnit orkat skriva på ett tag. Vi håller på att flytta in i nya lokaler på jobbet + att man ska jobba samtidigt.
Rebecca mår ganska bra vi har varit på nya provtagningar idag och hennes vener strular som sjutton. De hittar dem nästan inte och när de hittar dem rullar de iväg, så vi fick knalla ner till labb och ta stick i fingret istället. Hon skulle börjat skolan i tisdags men min magkatarr bara flög på mig så jag fick gå och lägga mig och kunde inte köra henne. Och på onsdagen mådde Rebecca illa. På torsdagen hade hennes lärare hemundervisning för en annan elev och på fredagar är hon ledig. Så nu blir det ett nytt försök på måndag.
Det hon lider mest av nu är att hon har blivit så svullen i ansiktet hon äter 15 mg kortison fortfarande, tills på måndag i alla fall. Då ska hennes läkare ringa och säga hur inflammationsvärdena var ifall hon ska börja med adacolumnen eller ej. Så nu håller vi tummarna IGEN. Hon går på toa två till tre gånger per dag nu igen men hon är inte lös eller så.
Vet inte riktigt vad jag ska säga till er andra förutom krya på er alla som är sjuka och jag håller tummarna på att ni som är friska just nu ska få förbli det.