• Evve81

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Den listan med biverklningar kunde jag också skrivit! Håller med itmorsan också!

Jag som aldrig äter kortison ivanliga fall max 1 kur per år är inne på årets femte kur nu och jag har gått upp 6kg!!!!!! Jag som varit duktig och gått ner 10 så ni kan ju räkna ut att det mesta har jag gått upp. HATAR det verkligen!

Jag hade en toppenkväll igår. Var ute nykter då min mage inte alls tål alkohol..... Fast det är ju bra kostigt att de flesta är sig precis lika!

• Evve81

trist att så många verkar vara dåliga. tänker på er!

mina utslag är som bortblåsta med ny kortisonkur... Min svärmor ringde och undradeom det inte var levern som spökade men det tror inte min doktor eftersom värden varit bra länge. Det underliga är att när jag inte känner mig särskillt pigg är värdena JÄTTEBRa och när jag känner mig pigg som en nötkärna är värdena dåliga *SUCK*

• Evve81

68:an vi får bilda klubb Skulle också behöva gå ner 20kg men har ätit kortison precis hela året så nu har jag istället gått upp 6kg. Jag som varit duktig och gått ner 10. Känns lite surt! Färsäkker tänkta på vad jag äter men jag är konstant hungrig och det är ingen överdrift

trist att så många mår dåligt!

Nu ska jag väl snart väcka dottern innan dagis

• Evve81

Vad mycket det skrivs här nu har jag en fråga. Ska resa bort några dagar så ska jag ringa doktorn måste jag göra det imorrn! Jag har ju bytt medicin till Pentasa 500 mg och jag äter även prednisolon. Ikväll när jag tränat och duschat ser jag till min fasa att jag tappar hår. (Eftersom det är färgat svart och rött syns det VÄL)Inte massor med hår men ett antal hårstrån är det som faller av.... Inte utan att man blir lite orolig sedan har jag läst i FASS att :

Biverkningar (Läs mer om biverkningar)
    Mycket sällsynta:
    Blodbildsförändringar (t ex agranulocytos), påverkan på levern och njurarna, SLE (en autoimmun sjukdom som kan påverka flera organ, t ex huden, skelett-, muskel- och nervsystem, blodet),perifer nervpåverkan, muskelsmärta, ledvärk, allergiska lungreaktioner, missfärgad urin och övergående hår­avfall.

Här står ju håravfall med så nu känner jag mig ANINGEN orolig. Tycker ni att jag ska vänta några dagar innan jag ringer min doktor eller ska jag ringa honom imorrn????

Hoppas ni som är dåliga kryar på er!

• Evve81

Tror det är Pentasan som man tappar hår av men man kanske gör det av kortisonet med...... Har ju ätit det nästan hela året nu Hela sängen är FULL med hår. USCHA....

nu ska jag äta frukost!

• Evve81

Dalkulla: Hoppas du får må bättre nu då fram tills bebisen kommer

kAnske man skulle fara på hälsokost och fråga om hon har nåt. Får väl vara glad att jag ha JÄTTETJOCKT hår så det itne syns så väl......

Har en annan fråga om prednisolon också. Har ni upplevt att ni får ont i kroppen av den. jag bruakr alltid vara ute och gå men benen värker värre än någonsin på mig nu

• Evve81

Grådis så du jobbar natt Funderade faktiskt på vem som varit upp mitt i natten och skrivit......

LoneStarState: Kul med valpar! Hoppas det blir så då!

Ha en riktigt trevlig sista april!!!! Jag ska till fjällen

• Evve81

Hej hopp allihopa.

Hoppas ni som är dåliga piggar på er. Igår hade jag en USEL dag mådde verkligen pyton och till råda på eleändet är det ju lingonvecka också Nu har jagf fått beklaga mig lite känner mig dock MYCKET bättre idag som tur är!

Nu ska jag nog ta och scrappa lite Dessutom behöver här städas ordentligt ser för bedrövligt ut

• Evve81

Måste bara fråga er en sak. Jag tycker att jag blir MYCKET sämre i magen när det är "favoritveckan" på månaden. någon mer som tycker det???

Nu väntar sängen för jag är inte alls pigg och ska jobba imorrn....

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7