• Evve81

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Har också hittat hit! trist att så många verkar vara dåliga...

Har själv ringt doktorn idag eller jag skickade svärmor för jag kan inte ringa på arbetstid = när de har telefontid. Mina utslag blir inte bättre Så nu kan han ju lika gärna sätta tillbaks min medicin och sedan får han väl skicka en remiss för att kolla upp vad som är fel!

• Evve81

Trist att så många är såliga.

Själv var jag till doktorn igår pga min klåda så nu blir det kortison igen! Jag som ska gå ner i vikt väldigt lätt när man äter kortison. Sedan fick jag en massa salvor så jag hoppas det blir bättre.

Sedan vet jag att det diskuterats här i tråden om Asacol och graviditet så jag frågade honom eftersom tankar finns på en till. Han tyckte att jag absolut inte skulle äta det utan fick ny medicin direkt när han förstod att det fanns planer på fler barn. Sedan äter jag ju ingen medicin nu så det var väl även därför han plockade bort assacolen men det hade han gjort för fler patienter.

Jag som åt asacol hela min graviditet och då var det ofarligt!!!!!! Det var bara 3 år sedan....

Hoppas ni blir piggare allihopa!

• Evve81

Måste bara få beklaga mig lite. Egentligen är det ju rätt synd om oss sjuka

Som jag sa till min sambo så har jag varit till doktorn igår och gjort av med 300 kr sedan var jag på apoteket och köpte salvor idag förr 300 kr sedan fattas ju den nya magmedicinen och den lär ju inte vara billig Hade kunnat göra nåt mycket roligare för 1000 kr......

Nu har jag fått beklaga mig lite i alla fall!

• Evve81

Mamma Brander: Så har jag med ibland funderar man om man är hypokondriker Mitt onda brukar försvinna när jag sovit en stund eller tagit en alvedon. Mina doktorer har aldrig förstått vad det är. de har nog aldrig hjälpt mig med detta.

Har börjat dra ner mitt kortison och genast kommer utslagen tillbaks Får se hur det går annars får jag väl ringa doktorn igen.

Hoppas alla är någolunda pigga här inne!

• Evve81

Kikar in på kvällkvisten. Så skönt att man kan beklaga sig här

Ser att det är många som är dåliga trist!

mina utslag blir värre igen tycker jag. Men jag ska väl fortsätta smörja och se om det går över för de försvann nästa helt av kortisonet men nu är det värre igen när jag trappat ner Ingen som vet vad det beror på. ingen medicin i alla fall eftersom jag inte äter någon. Min doktor har ingen aning heller men jag antar att han skickar mig på hud om det inte ger med sig...... *SUCK* Tro mig man kan bli GALEN av allt kliande!!!

trevlig helg!

• Evve81

Måste bara fråga en sak om kortison. har ju ätit det för 4:e gången iår hatar det som pesten emn det är ävl inget nytt. Läser om humör svängingar här. Kan humöret påverkas av kortison????

Äter "bara" 5mg kortison nu och mina utslag är tillbaka Ska jag ringa min käre doktor och klaga igen????

trist att så många verkar dåliga.

• Evve81

Tack för svaren! Vet inte varför jag får utslagen ingen annan heller Ksa ringa doktorn igen då de är tillbaks innan jag ens slutat med kortisonet

JAG HATAR KORTISON och UTSLAG!

Nu har jag fått beklaga mig lite nu ska jag fara och jobba

• Evve81

Tycker mitt humör också svänger av kortisonet lider med min sambo och stackars dotter Som måste stå ut med mig

Ska nu äta mer kortison IGEN! Hoppas det inte behövs mera sedan

• Evve81

Rebecca: Vad jobbigt Välkommet hit till tråden!

Jag ska på återträff sedan nian så det känns skoj....

Ha en trevlig kväll allihopa!

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7