• Lällas

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7!!!!

Här kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor.
    Välkommen!

Här följer en lista på oss som brukar hänga i V.V.S trådarna. Saknas ditt namn skicka mig ett mail.

CROHNS
    grådis
    LillTrulsa
    kahlua
    Dalkulla
    Tölander
    Calylite
    Itmorsan
    MaryJo

ULCERÖS COLIT
    Nallatalla (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    mumlin (följdsjukd: primär skleroserande cholangit)
    Kusin Knase
    Linnann
    LoneStarState
    wonderwoman
    Tessi81
    MrsDream
    68:an (Följdsjukdom Ledproblem)
    AnnaKennyLea
    Mallansprallan
    Sandervig
    Storken78
    nea00
    willow82
    havsbris
    Prommis
    Lällas (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    vinterland
    Twentyfourhours
    Dist
    Nebulosa
    Blåbärspappa
    2äggmamma

IBS
    Nebulosa
    68:an

Väntar på diagnos?
    Hia
    Solrosen67
    Kexet79

IBS samt gallsaltsmalabsobtion:
    mysis nr1

ANHÖRIGA
    gmt för Lucas med Ulcerös Kolit
    Molle72 för Rebecca med Ulcerös Kolit
    Slj för Lucas med Ulcerös Kolit

Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m15622597.html

Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m12884634.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10404966.html

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m7649472.html
    crohns.se/
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    netdoktor.passagen.se/default.ns
    www.magotarm.se/attleva.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:20:52:
    Fru U, Crohn (med hud,muskel och ledvärk) och stomi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-10 21:09:58:
    UC:
    JajjaB

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 18:12:47:
    UC: Lilla Mimsan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 16:24:04:
    Crohns:
    Nio

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:50:59:
    IBS:
    Vem är jag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:51:58:
    Anhörig:
    Malvas Mam, mamma till Linnea som väntar på diagnos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 22:51:52:
    Crohns:
    Skytten64

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:28:02:
    MaddeK: Crohns (och stomi opererad)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 13:57:10:
    UC: MissDisa

• Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
  • Nallatalla

gmt,härligt att din son är aktiv och det är ett sundhetstecken tycker jag!
    Vilket partaj det lär bli på din födelsedag,härligt!
    Alltid lika trist med kortison men det är tyvärr nästan det enda som kan häva akut inflammation.
    Nu ska jag hålla tummarna för att Lukas tarm ska bli bättre och att han ska få vara pigg och frisk!

Kram på dig gmt,du är verkligen gullig och omtänksam!

Nu åker jag strax och kommer hit och kikar/skriver tidigast på söndag!

Ha en jätteskön helg alla!! Kramar i massor/ nalla

• Nallatalla

slj,vad fyndigt med SKIT hälsning
    Vi kan nog alla vara med på en hälsningen....
    Är det bara jag som har sådan humor,jag menar det underlättar ju helt klart för oss alla tarmisar och anhöriga....

Kram,kram / Nalla som måste packa det sista inför Dalarna

• Billy och Jag

Nalla: Då andas vi samma luft i helgen! Hoppas du får de superskönt i fina dalarna!!

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Zafon

Hej alla,

Lällas: Efter min nedläggningsoperation (som var drygt ett år efter första operationen) sade kirurgen att man bör vänta ca 9-12 månader med att bli gravid efter operationen. Jag kollade även upp detta på nätet och informationen jag hittade bekräftade detta. Hon sade i och för sig bara BÖR men det kan ju vara värt att kolla upp iallafall.

Hälsningar
    Zafon

• Kahlua

Hej!

Har inte varit här inne på ett tag och har ju hur mycket som helst att läsa i kapp *ögonen går i kors*.

Själv har jag haft lågt blodvärde (pga Imurel) ett bra tag nu och lever i total förnekelse. VILL inte ta bort medicinen då den ju faktiskt funkat mot inflammationen. Måste gå och ta blodprov en gång i veckan (bara det gör mig galen!) och väntar på att min läkare ska ringa närsomhelst och säga att "Nej, hörrudu. Så här kan vi inte ha det. Bort med medicinen." Självömkan är som ni kanske märker total.

Tänkte i alla fall önska en riktigt skön påskhelg till er allihop. Vi håller väl tummarna för att magarna ska hålla med tanke på all mat och allt godis (yeah, right.. )?

• Billy och Jag

Zafon: Det sa de till mig också.. Ett år efter stomioperationen.. Efter IRAn sa de inget.. men det borde vara samma.. för man riskerar väll att gå sönder där inne?? Nått sånt... Mycket ärr och sår.. .

• grådis

Godmorgon

Kahlua, vad jobbigt att ta prover varje vecka, känner du dig inte som en nåldyna? Mmmm jag hoppas oxå att magen ska hålla i påsk... ...har trillat ner i godisträsket en sväng...bra kombination, kass på att ta medicinerna och sen har godisråttan tagit över Snacka om förnekelse
    Sköt om dig och hoppas att du får upp ditt blodvärde.Har du försökt med Blutsaft, broccoli, blodpudding osv?

zafon Kul att se dig

Nalla, lite skithumor är helt klart en fördel det har räddat mig i mången prekär situation...

gmt; vår solstråle och ängel. Trist om du är nere i en svacka , men fullt förståeligt. Tänker på dig och tycker om dig fast jag aldrig träffat dig. Kram på dig.

slj skrev "JAG VILL BARA TALA OM ATT NI ÄR DET BÄSTA SOM FINNS." mmmm, och du är en del av oss Kram Kram

GLAD PÅSK på er allihop. Krya på oss

• Lällas

Hej hej allihopa.

Gissa vem som satt och sökte på nätet om graviditet efter IRA operation? Hittade inget men ska söka vidare. Jag vill ju sååååååååååå gärna skaffa bebis NU men tänkte vänta till efter operationen i Augusti. Orkar inte vänta 9 mån - 1 år. Då går jag sönder av längtan. Jag ska fråga min doktor nästa gång vi ses. Men jag tror ni kan ha rätt men jag hoppas det är fel.. he he.. hoppas ni förstår det.. he heh eh e
    Kom in på Ilcos hemsida där jag blev halvt ihjälskrämd av alla misslyckade operationer som folk skrev om... Näe, nu tycker jag för synd om mig själv igen. Nu får banne mig IRA operationen gå bra!!! Sitter här och är alles orolig att jag måste vänta SÅ LÄNGE på verkstan. Vi hade tänkt köra igång i höst... Jag ska ju föda med snitt ändå... Puh.. vilket nederlag om vi måste vänta så länge. Skitliv...

Tänkte iallafall önska en GLAD PÅSK till alla er.. och var försiktiga med godiset.. Jag njuter i fulla drag nu när jag har stomi för då kan man äta nästan vad som helst.. he he he.. och dricka lite vin och så.. helt underbart.

Tänker på allihopa här ska ni veta och ber att vi alla ska få bli friska. Tillsammans är vi starka och ni är så himla underbara. Sen jag mötte er har mitt liv förändrats till så mycket bättre. Det stöd och omtanke som finns här är helt fantastisk. Kramar i massor till alla och som sagt, vi ses i Blåkulla. /Anna

• Billy och Jag

Lällas: ja det är olika bud hela tiden... när jag berättade för min kirurg att vi försökte bli med barn så lät det helt ok för henne om jag blev gravid mellan stomin och IRA.. men innan de så sa alla att man skulle vänta och det stod även i brochyren jag fick om stomi...Men hon sa inget.. och hon borde ju veta.

Men jag tänkte faktiskt "skit samma"!! Jag väntade INTE.. utan började på en gågn efter att jag kom hem från sjukhuset i stort sett.. man vet aldrig hur lång tid det kan ta.. för oss gick det inte alls.. Blir man gravid så blir man och då får man göra det bästa av det

• dalkulla26

hej

hoppas att ni alla har det bra....
    i dag har jag talat med min magdoktor.. han rekomenderade absolut kejsarsnitt ur tarmsynpunkt. han skulle ringa och tala med doktorn på mödravården nästa vecka.. så får vi se om hon tar till sig av vad han har att säga. Vilket betyder att jag måste åka dit nästa gång och träffa subban. Men sitter hon och är dum och oförskämd då bara går jag därifrån. Tror att jag ska ta med mig min man dit då..

Nu hoppas jag att ni alla här får en bra påsk med en mage som sköter sig. GLAD PÅSK och tack för att ni finns.

(jag ska förrseten prova och dra ned kortisonet med 2,5 mg i veckan nu, så håll tummarna att det funkar)

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7