V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
God natt allihopa / Anna
God natt allihopa / Anna
Hej prinsessor.
Vi måste absolut ha den mest aktiva tråden här inne på FL och det är ju hur kul som helst. Bästa tråden
Jag har fått läsa ikapp flera sidor och bara njöööt när jag hade lite läsning att se fram emot. Glöm klassiska romaner, här är det att mysa upp i soffan och läsa vår tråd som gäller..
Jag har också massor mediciner som jag inte använder längre och nu undrar jag om man kan bli sämre i lederna av Artrox? Jag har ju inte haft speciellt ont men jag har börjat med Artrox eftersom jag har en envis inflammation i hälen bla. Men nu går jag som en gammal tant.. he he.. bara i början typ när jag suttit stilla för länge eller så. Känner mig som en gammal bil som behöver smörjas.. Men det kan ju också vara för att min allmänhälsa är kass nu och jag snorar, hostar och nyser om vartannat. Har haft lite feber till och från. Men nu är jag på benen igen och snart dax att ge sig ut och äta glass i stora lass.
Fru U: Fy vad hemskt att behöva genomlida sån smärta och att inte få hjälp. Ryser när jag tänker på det.
Tessi: Din erfarenhet var också läskig att läsa om. Tänk vad olika behandlad man blir på de olika sjukhusen och av olika läkare. Jag har bestämt mig för att byta läkare nu efter min skopi till veckan. Ska dit den 29e maj och hoppas att det ska se bra ut nu. Har alltid fött höra "nä, det här såg ju inte bra ut, det ser faktist väldigt dåligt ut" men så fick jag ju opereras också.
Nalla: Har du fortfarande hosta stackare? Jag kan ju säga att jag också hostar, trots att det beror på min förkylning. Vaknade i gårnatt av att jag hostade. Och idag snöt jag mig så jag började blöda näsblod. Ville mest få fram att det synd om mig
Skriver mer om en stund...
Kramar till er alla. //Anna
Hej prinsessor.
Vi måste absolut ha den mest aktiva tråden här inne på FL och det är ju hur kul som helst. Bästa tråden
Jag har fått läsa ikapp flera sidor och bara njöööt när jag hade lite läsning att se fram emot. Glöm klassiska romaner, här är det att mysa upp i soffan och läsa vår tråd som gäller..
Jag har också massor mediciner som jag inte använder längre och nu undrar jag om man kan bli sämre i lederna av Artrox? Jag har ju inte haft speciellt ont men jag har börjat med Artrox eftersom jag har en envis inflammation i hälen bla. Men nu går jag som en gammal tant.. he he.. bara i början typ när jag suttit stilla för länge eller så. Känner mig som en gammal bil som behöver smörjas.. Men det kan ju också vara för att min allmänhälsa är kass nu och jag snorar, hostar och nyser om vartannat. Har haft lite feber till och från. Men nu är jag på benen igen och snart dax att ge sig ut och äta glass i stora lass.
Fru U: Fy vad hemskt att behöva genomlida sån smärta och att inte få hjälp. Ryser när jag tänker på det.
Tessi: Din erfarenhet var också läskig att läsa om. Tänk vad olika behandlad man blir på de olika sjukhusen och av olika läkare. Jag har bestämt mig för att byta läkare nu efter min skopi till veckan. Ska dit den 29e maj och hoppas att det ska se bra ut nu. Har alltid fött höra "nä, det här såg ju inte bra ut, det ser faktist väldigt dåligt ut" men så fick jag ju opereras också.
Nalla: Har du fortfarande hosta stackare? Jag kan ju säga att jag också hostar, trots att det beror på min förkylning. Vaknade i gårnatt av att jag hostade. Och idag snöt jag mig så jag började blöda näsblod. Ville mest få fram att det synd om mig
Skriver mer om en stund...
Kramar till er alla. //Anna
Oj, tröck 2 ggr på skicka knappen.. Sorry
Fru U Superfin som den är! Bra gjort!
KRam
Goddagens damer.
Sov underbart skönt igår natt. Jag och sambon kollade på film och så smygsov jag.. he he.. och sen bums isäng. Var inte ens uppe på toaletten inatt. Känner mig sååå utvilad. Nu har vi hunnit med en promenad och nu ska vi duscha och sedan ner på stan och prova baddräkter. Har förberett mig på att det inte kommer att bli så kul så vi har redan bestämt oss för att ta en tröstglass i Kungsträdgården. Underbart väder ute. Synd bara att jag dras med förkylningen än. Så täppt i näsan att jag inte kan få fram normala M och N.. Ni vet hur det låter.. hemskt.
Annars mår jag bra. Jag och magen har varit sams länge nu, sen operationen i februari och det är underbart faktist. Jag funderar till och med på att operera mig EFTER min semester med mina tjejkompisar i september. Då ska jag och mina barndomskompisar åka till Italien en vecka för att fira att vi alla fyller 30 år i år och om jag opererar mig innan, i augusti, så kanske det blir nå konstigt och kanske inte läker så fort så då kanske jag inte kan följa. Så tanken har slagit mig att kanske vänta med operation tills efter den resan. Vad tror ni?
Idag ska vi också sätta upp lite tavlor hemma för att vi har bott i denna lägenhet i över ett år nu och bara satt upp en enda liten tavla.. *skäms*... men nu ska det bli av!
Så nu har jag skopi i veckan, sen Barcelona på Lördag i 5 dagar, sen bröllop nästa helg. Fullpackat schema men det ska bli kul.
MallanSprallan: Gu så läskigt det låter med blindtarmen. Kan tänka mig hur det ser ut.. Hugaliga..
JajjaB: Hoppas magen skärper till sig nu. Och ha en underbar dag med kalas och allt. Härlig dag för kalas.
Calylite: Är du opererad? Har du stomi?
Kom ihåg alla att gratta era mammor idag på Morsdag. JAg ska ringa min mamma nu och bara berätta hur underbar hon är.
Så nu ska jag sätta lite fart, glassen väntar.. he he..
Kramar till er alla härliga tarmisar.
Hello again.
Calylite: ledsen för mitt taskiga minne
Här har vi en till familj som heter "ska bara..." i mellannamn.,. he he. Klockan har hunnit bli 14 och nu har vi äntligen käkat lunch och ska bege oss på Baddräkts safari. Var faktist och solade solarium idag för att slippa blända alla spanjorer på stranden om en vecka.. he he..
Nu ska jag slita mig ifrån er... försöka iallafall.. he he..
Kramisar
Hej igen.
Ja ha, känns som jag blivit rånad. Fick betala 925 kr för den minst fula baddräkten. Det var typ den enda som satt ganska bra och var ganska okej till utseende. Men till vilket pris. Det sved till ordentligt när jag skulle betala.
Sen gick vi ner till Kungsträdgården och åt yoghurtglass utan fett eller socker. Det var på min begäran. Efter att ha sett mig själv i provhytten i den ena fula baddräkten efter den andra så bestämnde jag mig: Nu jäklar är det jag som ska tänka på vad jag stoppar i mig och så snart jag är frisk ska jag fortsätta träna. Nu ser jag ut som en bulldeg. Så fråga mig gärna hur det går så jag får skämmas riktigt ordentligt om jag fuskat. Visst ska man äta regelbundet men jag är duktig på att stoppa i mig bullar till kaffet, choklad, gå till Muffin Bakery etc.. you get the picture
Nu ska jag bara äta onyttigt på Lördagar, för jag tror att man måste få unna sig ibland, annars är det inge kul. Men jag unnar mig alla dagar i veckan. Så skärpning för min del!
Nu ska vi ha matinee här hemma med filmtajm innan middagen. Idag ska jag göra köttfärslimpa med potatis och gräddsås med majs och lingonsylt.. *ler stolt* Jag har alltid varit sämst på att laga mat så jag håller på att lära mig nu..
Tjolahopp så länge.
Skytten: Vilken superhärlig middag det lät som.. mmm.. ska läsa ditt inlägg för min sambo och hinta lite.. he he..
Calylite: Himla fin bebismage du har. En kan bara önska att man får samma tur själv. Angående medicin har min doktor sagt att man hellre ska medicinera och va frisk än att dras med skov för det är mer skadligt. Han sa det när vi pratade om att jag ville bli gravid.. Men det var ju innan min operation. Jag önskar mig en 08 bebis mest av allt i hela värden.. Hoppas hoppas hoppas...
Grådis: Låter underbart i ditt kök. Ta gärna lite bilder till ditt galleri så vi får se hur fint det blev..
Kram.. nu är det som sagt filmtajm här (utan godis till). //Anna