• mollo

Berätta för mig...

Jag är så nervös inför min förlossning. jag ser ändå fram emot den men jag är så fruktansvärt rädd/nervös.

hur var din förlossning?
    någon som har bilder eller berättelser?

var det så hemskt och gjorde så ont som alla säger?

• Svar på tråden Berätta för mig...
  • mollo

tigertofflan-

jag är mest "rädd" för att jag inte vet vad som ska hända och hur det känns. jag hatar att förlora kontrollen.
    jag tvivlar hela tiden på om jag verkligen kommer att klara det här. jag har ingen smärttröskel över huvudtaget.

känns det onda ungefär som kraftiga menssmärtor eller hur känns det igentligen?

• mollo

tack för era tips:)

det ska bli så skönt när det är över bara. då kommer jag säkert med sitta och skriva i andras trådar om att jag vill göra det en gång till:P

jo, det är ju det att alla säger "ja, men när du får barnet så glömmer du all smärta" jo, det kan hända. men jag ska ju ha smärtan först å då vill jag ju veta om den:P

Just nu känner jag att jag vill inte behöva ta smärtlindring. typ EDA. Vill hålla mig till lustgas. inte för att vara "superwoman" utan bara för att jag tycker det verkar vara så läskigt att vara bedövad å åter igen inte ha kontrollen riktigt.
    saker som att skita ner sig och sånt inför andra har jag inga problem med. det är nog mest smärtan och vad som kommer hända.

• mollo

vinnaren-

att det kan vara så olika. alla säger ju det att ingen förlossning är den andra lik, men ändå!.

Ja, mest rädd är man nog för att man inte vet vad som ska hända, som sagt. men även för vad som händer efteråt.
    jag är inte så jätte rädd för att spricka just när man spricker. men jag vill inte ha ont efteråt. fara svullen å inte kunna kissa eller något.
    jag vill bli normal igen. har haft ganska så jobbigt med min graviditet from v25 med samandragningar, mycket vatten, foglossning av bara h-vete. så jag vill kunna röra mig och vara mig själv igen.

jag önskar så att man kunde bestämma när man skulle föda själv. då hade jag gjort det nu. med en gång. bara för att få det överstökat. denna väntan är inge kul alls:/

• mollo

haha!
    jag ska öva på att hålla trycket mycket. för nu vill jag ha ut den:P

var hos BM i tisdags å då var h*n fixerad så nu får jag väl börja tänka på att packa en förlossningsväska kanske:P

å, har sånna samandragningar hela tiden!

• mollo

ja, grannen fick ju barn nu i mars. pratade med henne igår och hon sa att det var det häftigaste hon upplavt och att jag inte alls skulle vara nervös eller så. men det är klart att man är det ändå:P

jag vill ha ut den nu! hade mycket moland värk i går kväll/inatt med småttings värkar. hoppas att det är på G nu då:)

• mollo

Nu har jag äntligen vart med om det!

Men min förlossning var svår! 23 timmar värkar. han låg snett och tryckte så det var inte lätt att få ut honom. men nu är han ju äntligen ute

Svar på tråden Berätta för mig...