• jennyHI

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

hej tjejer

bliglin, dags för kur 2 nu då? du gjorde väl enkel kur sist? Jag hoppas att dubbelkuren funkar bättre! och att biverkningarna inte blir så jobbiga. Jag tog min clomid vid lunch tid. Jag började ju svetta så enormt timmarna efter jag tog det, så jag vet inte hur det skulle bli på natten. Jag svettades ju som en gris redan nör jag tog clomiden vid lunchtid, tog jag det på kvällen så tror jag att det skulle bli jättejobbigt att sova. jag hade ju problem med det ändå, särskilt när det är så varmt och fuktigt här som det är.

Ja ni, fortfarande ont vid ena ljumsken. Den andra sidan kommer och går, men det är värre på höger sida. Men nu vet jag inte om det är pga äl och sånt, eller pga träningen.

Fiji, vilken dag är du på nu? fått ngra fler känningar?

• jennyHI

bliglin, åh förlåt... skyller på att det är sent här... klockan är snart 2.30 på natten och jag sitter och jobbar med mitt nystartade företags webb sida. Lite kul när det är ens egen lilla grej sådär:)

jag vet inte om ljumsk smärtan. tror inte att det betyder något för jag började få det samma dag som jag fick temp höjningen. Kan mycket väl bero på träningen också vilket jag tror mer på nu.

Jag vet ju inte riktigt nu när jag har bim. Äl kom ju senare än jag hade räknat med, och om jag då räknar med 14 - 16 dagars luteal fas, så borde den komma runt den 24 april men det låter lite långt borta... jaja, den får komma när den kommer!

hoppas att ni har det bra tjejer, och förlåt mig för omväxlingen! jag vet ju faktiskt vem som är vem:)

• jennyHI

för mig går det inte så bra just nu... har de sista dagarna fått mer vita flytningar, så jag tänkte testa med äl test för skojs skull - och det var POSITIVT!!! fasen, då är man tillbaka på ruta ett igen! jag hade ju hoppats clomiden skulle hjälpa med detta:(

• jennyHI

hehehhe, ja, det förklarar ju varför min temp varit som den vart. Igår fick jag även en liten brunaktig flytning, eller ja, lite slemmigt sådär. flåt, vill inte vara alltför äcklig här... tänkte isåfall kan det ju vara pga äl.

• jennyHI

ja, hoppas det! det var ju väldigt lite, men hoppas ändå!
    Hur går det för dig annars? hur många dagar till bim nu?

• jennyHI

åh vad spännande! jag hoppas verkligen!!!!
    jag brukar alltid bli skengravid, även utan äl! då har jag varit som besatt att kolla kroppen, särskilt brösten. hmmm, nogär dem lite större, dem ådrorna hade jag inte förut, etc.

vart ju lite konfys allt igår när jag fick den där flytningen. Det var det som fick mig att göra ett äl test. Jag hoppas verkligen i alla fall att ägget kommer släppa... har till och med mailat läkarn min om det. det är skönt jag har så nära kontakt med henne att jag kan göra det.

• jennyHI

usch för huvudvärk! hoppas du känner dig bättre snart.

Jag har faktiskt testat med det "andra" testet också. Men i vilket fall som helst så måste det vara alldeles för tidigt. Den brunaktiga flytingen jag hade, jag tror det var pga äl, men var det en nidis så kommer det ju ta ett par dagar innan man har tillräckligt med hcg hormon i kroppen. Men jag tvivlar på att jag har sån tur.

pratade med min läkare idag, hon tror inte jag har äl just nu, och att jag skall lita på första äl tested jag fick positivt på. och att det ser ut som om att vi kommer fortsätta clomid i alla fall den kommande cykeln. Så, vi får se hur det går. Jag har inget emot clomiden, de största biverkningarna jag fick var ju svettningarna. hade bara extrem huvudvärk i en dag.

• jennyHI

hur går det för er idag? pratade lite med min läkare igår, och verkar just nu som att jag skall fortsätta clomid nästa cykel trots allt! hon ville ju först vänta tills efter jag gjort kontrast röntgen.

• jennyHI

Fiji, så fort jag får mens så skall jag ringa in om tid för kontrast röntgen. Men det är klart, finns ju fortfarande en liiiten chans att man inte behöver. men det tvivlar jag starkt på!

vad skönt att din huvudvärk har släppt lite nu. Det är jobbigt när det är så, den kan verkligen förstöra en hel dag!

• jennyHI

ja det hoppas jag med. och att det inte blir samma problem som förra gången när de inte kunde hitta tappen.

• jennyHI

hej tjejer

hur går det för er idag??

Oturligt nog så måste jag ju säga att i min "familj" så är jag det stora choklad monstret. Blir säkert en liten choklad bit nästan varje dag:( Så blir det när man går in på luncrummet på jobbet och måste passera godis apparaten. Ingen karaktär ALLS!

Fiji, vad tråkigt att du börjat få det värre med svettningarna. Det var så jag fick nu när jag käkade clomid. Tyckte det var jättejobbigt! Det konstiga var för mig, att jag svettades innerligt mycket de dagarna jag åt pillerna, men när jag slutade så fortsatte det ett bra tag. Även nu kan jag få sk "svettnings anfall" och jag vet att det är clomiden för jag får det mest på jobbet och där finns det ju luft konditionering!

Jag tror jag börjar känna av att mensen skall komma. Har börjat få lite mensvärk, lustig i magen som jag brukar innan mens och det där ryggonda i svanken jag alltid får. Det komiska är att jag tog ett test i morse för skojs skull, ja , jag vet ju att det är ALLDELES för tidigt. Det var minus när jag tittade på stickan, och sedan lade jag den åt sidan och gick till jobbet. När jag kom hem så fanns där 2 streck. men det måste ju vara för att det legat där så himla länge. Men rätt kul ändå, de ends stickorna jag får med 2 streck på är fantom streck. Kul att se hur det SKALL se ut när man en dag verkligen plussar.

• jennyHI

Fiji, vad jobbigt det måste vara med dessa biverkningar...lider med dig tjejen... hoppas det blir bättre snart.

Jag tror inte jag kan lite på det strecket jag fick. visst var det roligt i alla fall att se ett streck trots allt så man vet att testen är kapabla till att visa det där andra strecket:)Men, jag tror strecket måste kommit upp väldigt sent, och jag tog ett för att vara på säkra sidan imorse och det var inget streck där inte.

har även börjat känna av mensen, så den kommer nog snart.

• jennyHI

jovisst finns det chans. men jag tänker nog hellre negativt så man inte blir alldeles förtvivlad när mensen kommer:)

• jennyHI

tack:) vi får se hur det går. Har ajg räknat rätt så är bim inte förrän den 24:e eller 25:e.

kommer definitivt hålla er goa tjejer underrättade vad som än händer.

• jennyHI

hej tjejer

har inte varit inne på ett tag nu, har haft så innerligt mycket att göra på jobbet, planera resan hem som sker om 2 veckor och ta hand om allting som skall planeras, köpas och allt sånt. Hjälpte ju inte att man fick världens längsta shopping lista av familjen hemma i sverige!!!!

Tack Fiji för ditt inlägg i min GB. Jag menade ju inte att stanna härifrån så länge som jag har gjort.

Annars inget nytt här. Ingen mens, nget pluss heller för den delen. Så jag tror inte clomiden funkade alls Jag fick ju den först och främst för att få mens, men som sagt idag är jag bim+5 och ingen mens i sikte. Inga krämper heller, så det blir nog en lång cykel igen. Har även börjat ta rejäla tag med vikten. Tränar nu 5 ggr i veckan och äter mycket bättre och nyttigare. Ja, vad gör man inte för att få tillbaka tant skrället...

Hur går det för er tjejer?

• jennyHI

usch vad dum jag känner mig som inte kommer in så ofta nu... men det är jätekul att få läsa igenom alla svar som kommit in, och det är så jättespännande nu när ni båda har antinge passerat äl och väntar på pluss eller minues, eller precis ägglossat! Jag hoppas innerligt för dig denna gång Fiji!!!!

Själv är det som vanligt. ingen mens inget plus. Jag tycker det här är jättejobbigt!!! Varför kan man inte ha mens som vanligt folk för...

• jennyHI

min gyn kan egentligen inte göra så mycket åt det hela. Den är troligtvis försvunnen pga vikten. Men jag hade ju en normal mens efter pillerstopp, sedan har mensen blivit igångstartad av progesterone 3 ggr nu. Läkarn trodde att clomiden skulle funka, men det verkade ju inte som så! Och nästa steg är ju kontrast röntgen, och jag hoppas ju att vikten ger med sig snart så att man kan börja få normal mens!

• jennyHI

hej tjejer

jag har inte pco, har tagit massa tester och alla hormon värden är precis som dem skall. Därför så tror vi att det är pga vikten. Och jag gör inget farligt för att gå ner i vikt, just nu tränar jag 3-5 ggr i veckan, och äter hälsosamt. Ibland kan det ju bli lite för mycket av det goda, eftersom där vi bor så är det bara familj(6 familjer!!!) och dem har fest typ varje vecka! men i alla fall, vi skall flytta nu första juli (YAYYYY!) så då blir allting säkert mycket, mycket bättre. Men iofs skall vi ju hem tills verige, åker nu på fredag, och mammas matlagning brukar inte vara det bästa mot min vikt. men men, jag försöker så gott jag kan. Någon gng skall jag väl få tillbaka mensen, men jag beslöt mig för att tills dess skall jag sluta tempa. Det känns ganska lönlöst att hålla på med det nu.

åh vad jag håller tumamrna för er tjejer nu!!!! kom igen, nu vill vi se ett pluss!!!!!

• jennyHI

åh vad spännande det börjar bli!!! hoppas att ni båda två plussar nu!!!! det är definitivt eran tur

inget nytt annars här. väntar fortfarande på mens. Jag åker hem till sverige nu på fredag, borde komma dit på måndag, så blir ett par dagar utan att jag kan logga in. Vi skall spendera en extra dag i San Francisco, så det kommer bli kul! att äntligen få rå om varandra för en gångs skull utan att ha jobb i tankarna!!!

• jennyHI

hej tjejer! nu är jag äntligen tillbaka från semestern. eller ja, semester och semester... var med familj på dagarna och jobbade på nätterna så, så mycket semester vart det ju faktiskt inte!!!

hur går det för er?? inga roliga nyheter ännu??? här går det inte så bra. Har ju inte haft mens sedan 19e mars, börjar bli så jobbigt nu. inte en enda normal mens på exakt ett år nu i juni, vet inte riktigt vad jag skall ta mig till längre. orkar inte gå in på en ny progesteron kur för att få mens, om det är det enda sättet att få tillbaka mensen så kan inte det vara så bra, för då kan jag ju bara ha mens var 3:e månad! eftersom jag måste vänta 3 månader mellan varje kur.

Nej, vet inte riktigt hur jag skall ta mig till just nu. Funderar på att bara släppa det hela tills mensen kommer tillbaka av sig själv, vad tycker ni tjejer?

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?