• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Grisen krya på dig från förkylningen! Vad duktig du är som inte testar, precis min motsats tror jag. Jag kan inte ha godis hemma för oavsett hur mycket det finns så äter jag non-stop tills det är slut! Trots att det efter ett par kilo inte ens är gott längre så måste jag ta tills jag mår illa Generad Gissa hur jag är med gravtest då Den här månaden tänkte jag faktiskt inte köpa hem test även om det skulle bli en försenad mens, jag ska kunna behärska mig och vara lika duktig som Grisen och Sniik

Ska snart iväg och jobba igen, sen är det ledigt i helgen innan jag börjar barnvakta på måndag morgon. Jag hade så himla massa jobbiga drömmar hela natten och vaknade 4 av att jag var så uttorkad att t.o.m magen krampade! Måste vara clomiden i kombination med allergi som gör en helt igentäppt i bihålorna vilket leder till torr mun Jaja, sånt är livet. Jag är ju frisk för övrigt så jag borde väl inte klaga Ha det gott tjejer!

Nu måste det vara vår tur...
  • Resande

Hej tuplan och välkommen!

Du behöver inte läsa igenom alla sidorna vi klagar på biverkningarna stup i ett Se till att ha massa mat i kroppen när du äter clomid!

Jag mådde lite smått illa men jag har för mig att det var Bliglin som mådde mer illa av tabletterna. Mitt värsta problem var svettningarna och värmesvallningar. Jag har alltid tagit clomiden med mat men när jag tog på kvällen så kunde jag inte sova på natten pga av alla biverkningar. Därför valde jag att ta på morgonen med frukosten och då mådde jag bra, blev något skakig bara emellanåt. Hoppas du Tuplan slipper fler kurer efter detta.

Grisen när ska du testa? Håller fortfarande tumme för dig

Här kommer det vara full rulle idag. Ska försöka komma iväg till gymmet, sen blir det akupunktur och därefter lite strand innan vi ska på middag hos en vän. Behöver hinna städa lite där emellan Hoppas alla får en skön helg!

• Resande

Men tjejer- det låter ju perfekt med inga symptom=graviditet. Det är nog bara på Fl som folk känner ALLT när de väl är gravida, de flesta jag känner anade först när mensen varit väck ett tag och först efteråt kunde de förstå att den där gången när allt luktade illa var nog pga graviditeten. Håller tummen för oss alla och att Grisens färgade flytningar faktiskt är en graviditet! Hoppas, hoppas

Idag har jag varit och fikat med en kompis i tre timmar. Vi var på ett hotell och hade riktig brittisk afternoon tea med massa små smörgåsar, bakverk och scones samt massa te förståss. Det var trevligt För övrigt har vi vårstädat balkongen och de stora dörrarna ut. Nu gäller det bara att orka ta itu med resten av lägenheten också

Bliglin vad jobbigt med pms, hoppas det är pga graviditet istället. Jag känner mig också uppsvälld och har fortfarande ömma bröst sedan äl. Inte så farligt som förra veckan så precis innan mens så släpper det nog helt som vanligt. Nåja, nu ser jag fram emot så mycket annat så jag orkar inte ens tänka på kroppen. Vi åker om två veckor!! Det ska bli så roligt och skönt

• Resande

Oj vad spännande med alla dessa bim i dagarna Håller tummen för dig också Sniik- som vi sa inga symptom= graviditet Så nu tycker vi att du ska plussa

Jag ska iväg och sitta barnvakt. Vi får se hur det går när det är en främmande liten kille på 6 mån. Hoppas nu föräldrarna inte jobbar hur sent som helst när jag faktiskt inte är deras barnflicka...

Hur känner sig resten av gänget? Hoppas ni har det bra, kram!

• Resande

Välkommna alla nya!

Grisen fy vad tråkigt med kärringen Trodde verkligen du skulle starta plus trenden i tråden! Jag tror också att effekten av clomiden hänger kvar så kör på hårt om ett par veckor igen

Tuplan här är en till med huvudvärk pga vädret. Vi har haft 94% luftfuktighet idag och trots molnigt större delen av dagen så har det varit fruktansvärt jobbigt att bära runt på en 6 månaders! Han sov naturligtvis inte speciellt bra heller så dagen blev låååååång. Tack och lov så var han väldigt lugn och ganska lättroad så det gick bra ändå.

Dag ett avklarad, nu är det resten av veckan plus nästa vecka kvar. Får se om mitt baby sug är lika stort efter alla dessa timmar

• Resande

Sniik- det var då fasen vad kärringen ska vara envis. Himla tråkigt att du också fick besök Bra att ni får börja på SH i aug då rör det sig framåt och ni kan njuta av sommaren. Ha det så mysigt ikväll.

Cowboy 2 

Jag har fortfarande ont i brösten av clomiden men det säger ju inget för det har jag alla andra månader också. Är lite luktkänslig men det är bara vanligt pms för mig Fast den här månaden tänker jag inte leta tecken så vi får se om kärringen dyker upp på lördag eller senare... B inga tecken för dig tycker jag låter som ett bra tecken eftersom du normalt reagerar på alla dessa hormoner. *Hoppas*

Tuplan jag har inte heller hört om att man kör med både clomid och annat- är det andra också ett ägglossningsstimulerande eller ska det hjälpa till med annat som tex slemhinnan eller nåt? Blir du kollad hur du reagerar på behandlingen om du får två olika hormoner?

Ingrid hoppas du hade ett givande möte på AF

Kram till er alla- nu är det dags att passa baby igen. Det tar på krafterna i den här luftfuktigheten men mamman lovade att komma hem redan vid 3 idag eftersom här är helgdag egentligen. Får väl se om hon håller det See ya later. Kraaam!

• Resande

B håller med om att det är segt fram till bim även om jag försöker att inte tänka för mycket på det. Men jag vill ändå VETA även om jag inte tror att det tagit sig. Även om jag skulle lägga ner verkstaden så har vi ju ändå prickat in äl och jag har tagit clomid så liiiite (ok mycket då) hoppas man ju ändå Kommer kärringen så är det inte hela världen men då vet man att det bara är att dricka och njuta av allt gott man kan tänka sig när vi firar midsommar i Sverige Lycka till på provet imorgon! b har du förresten några tecken eller icke symtom?

Hallonb- får hoppas det ser kanon ut på torsdag nu då, håller tummen!

Tuplan- jag var också lite nervös för flerbörd men när det inte tagit sig på tre kurer så är jag numera mer nervös för att det inte ska bli något alls  Hoppas du bildar ett par ägg till så att du kan lyckas pricka in något av dem

• Resande

Sweden Juggling Swedish Meatballs Trevlig nationaldag!!

Nu ska jag strax iväg och jobba igen. Hoppas på att lillkillen äntligen ska sova bättre efter två jätte dåliga dagar. Det är tröttsamt att försöka roa honom i över 8 timmar Maken är orolig för hur det då blir om jag ska passa egna men det vore ju inte samma sak! Mitt barn kan jag vara hemma med, ta med överallt, gå på utflykter med, träffa kompisar etc medan den här lille killen måste jag hålla mig inne med pga att jag egentligen inte får passa honom enligt immigrationen

B du som alltid brukar ha massa tecken före bim skulle def kunna vara gravid nu när du inget märker. Hoppas vi båda kan plussa i helgen Hoppas provet gick bra idag.

Hur är det med er alla?

• Resande

Hej Half! Usch vad jobbigt att behöva förknippa en flaggdag med något så sorgligt och svårt Beklagar verkligen och förstår om du inte är på humör för att fira. Tur att vädret visar sig från sin bästa sida i alla fall. Massor med bamse kramar till dig!

Hej Grisen! Första månaden var mensen lika hemsk som alltid men förra månaden hade jag också bara i två dagar mot 5-6 i vanliga fall så det är nog tyvärr en vanlig clomid reaktion. Jag gjorde också test och trots att man VISSTE att det inte var något så blev man ändå deppig av att se ett minus. Kan du höra med din läkare om slemhinnestärkande som B pratar om? Här är det bra tack. Vi har haft en äckligt varm dag med en liten regnskur. Jag kom precis hem från några drinkar på konsulatet och fick knytit lite nya kontakter. Det ska bli trevligt att träffa dem fler gånger.

B mina bröst har slutat ömma i vanlig ordning inför bim så kärringen kommer nog till helgen här också. Jag har tagit ett glas vin och tänkte ta ett på fredag också. Så många ggr som jag undvikt grejor i onödan- nu här ska njutas av livet Jag har rensat massa hemma och har helt plötsligt massa ny energi till att göra grejor. (Beror säkert inte på rensningen i sig men jag har ny kraft till att rensa på alla plan i livet). Nu ska jag ta och läsa runt lite på fl för att se vad som hänt under dagen. Förresten B- hur gick provet?

Kram!!

• Resande

Hallonbrus- fy vad jobbigt! Men pco har de väl jätte goda prognoser för vad gäller graviditet? Visserligen kan det ta tid men de har väl massa sätt att hjälpa till? Du behöver säkert en högre dos av äl-stimulerande och vips så är du gravid. Förstår att du känner dig ledsen men ge inte upp- det behövs bara lite annan hjälp. Kram!!

Tuplan det låter jobbigt att vara så svullen om magen. Hoppas det är ett bra tecken så att du får insemineras. Det kan nog vara klokt att dra ner på sånt som gör en mer svullen- just som pasta tex så du inte behöver våndas för mycket. Håller tummen för att det ska bli insemination för dig på lördag! Hoppas!!! Förstår vad du menar med att sniffa baby Jag passar en lite äldre visserligen men han är bara sååååå söt och charmig med världens bästa personlighet

Half, membrasin har jag hört nämnas någon gång. kanske skulle kika på det till hösten om inget händer.

Har ju bim på lör eller sön och trots att jag försöker hålla mig lugn så börjar man ändå leta tecken lite smått. Typ kan inte illamåendet bero på annat än hunger, är jag inte liiiite öm i brösten osv. Hopplöst det där Men jag känner mig samtidigt väldigt lugn och avslappnad och cool liksom vilket är helt ny känsla runt bim. Jätte skönt faktiskt!

• Resande

Här har kärringen kommit på besök- eller så gott som. Jag har vaknat mega tidigt av helvetisk mensvärk i ryggen och det har börjat lite smått. Det sätter väl fart under dagen kan jag tänka. Fick upp hoppet lite igår för mina bröst var rätt svullna, jag hade gått upp en hel del i vikt (samlar vätska) och mådde illa hela dagen. Men det var tydligen bara vanlig pms. Nu ska vi också ta paus från allt- tror jag t.o.m skiter i vitaminer och sånt i sommar och bara njuter av livet i stället. I höst blir det till att ta itu med allt igen med lite nya krafter.

Jag känner mig också men det känns så orättvist. Den lille killen som jag passar nu har en mamma och pappa som hellre jobbar än kommer hem till honom, de tycker inte om barn och naturligtvis kom han till som en överraskning så de har fått vänja sig vid barn Detta är hennes egna ord (ang det där med att inte gilla barn) och jag har reagerat över hennes gnälliga sätt mot sonen när hon kommer hem efter att jag haft honom hela dagen Igår sov han när hon kom hem men hon gnällde över att han bara sov 30 min. Jag tyckte det var precis lagom för då skulle han orka vara uppe men ändå sova på natten!

• Resande

Grisen fy vad tråkigt att cystan inte blivit mindre. Förstår om du vill ta det lite lugnt över sommaren och samla krafter. Vi kanske tar nya tag samtidigt efter sommaren? Sniik också förresten! Jag ska också bara njuta av livet nu, började redan igår med att lyssna på bra musik, mingla i parken och drack ett glas vin Kram!!

B hur har det gått för dig?? Är så nyfiken på om vi kanske äntligen fått ett plus i tråden, hoppas, hoppas!!

Förresten kan jag själv konstatera att min slemhinna blivit konstig av clomiden. Visserligen blöder jag nästan lika mycket som innan men det är konstig ljus färg som jag inte brukar ha... Kan ju inte vara normalt så nu blir det till att vila kroppen från alla konstiga hormoner och tjafs och bara överföda den med svenskt godis och mat Ev. ska jag satsa några månader med akupunktur i höst och hans naturmediciner men vi får se.

• Resande

Jag har haft samma problem med FL också och blivit utkastad några gånger, så irriterande! Tråkigt B att du också fick mens Fy bubblan vilken envis kärring!! Jag tror hon låter oss ha kul under sommaren utan att behöva tänka på allt eftersom det är sista barnlösa sommaren det bestämmer vi nu Vi tar ett avbrott från clomid och allt annat dels för att vi inte kommer att vara i samma land men också för att vi behöver få tillbaka lite glädje och passion i relationen. Förstår om ni ändå vill köra på eftersom ni trots allt får göra IUI. Svårt val!

Håller tummen stenhårt för dig Half!! Hoppas det ska gå vägen

• Resande

B massor med kramar till dig!! Förstår att du inte orkar och att du känner dig så grymt låg efter allt som varit och så länge som ni försökt! Orkar ni försöka med inseminering igen fast UTAN clomiden så att du ändå kan få vila kroppen lite? På så sätt utökar ni era chanser men du slipper alla jobbiga biverkningar man får av tabletterna?

Bliglin när ska ni få komma på ivf-möte? Av alla de jag känner som är 30 plus som försökt i något år så har det bara ploppat fram graviditeter nu eftersom de tjejerna fått komma igång med ivf. De flesta har lyckats inom de 3 första försöken så kanske är det den väg som ska lyckas för oss också? Jag har satt hoppet till det. Nu har ni fått försöka några gånger med IUI så kan ni inte få påbörja processen för ivf, eller är det något ni inte är redo för?

Anledningen till att jag orkar vara glad och positiv just nu är nog dels för att vi bara försökt i 20 månader och att vi har flera resor just nu som jag ser fram emot. Dessutom jobbar jag som nanny och får då ta del av alla de jobbiga bitarna med att ha barn och då kan jag lättare intala mig att det inte är så dumt att få några veckor till med bara maken- fast självklart längtar jag också efter tillökning hela tiden och är jätte trött på alla dessa stora magar man ser stup i kvarten!

• Resande

Hallonbrus- självklart skulle jag ge vad som helst för att ta hand om mina egna barn istället för andras men när det nu inte vill sig så känns det lättare att tänka på det som är jobbigt också Men det fungerar naturligtvis bara på dagar när man mår ok, är man deppig så hjälper inget och då håller jag mig ifrån världen. Svårt att orka med andras graviditeter och barn när man mår jätte dåligt och sörjer över oförklarlig barnlöshet.

• Resande

Välkommen tillbaka Jenny! Låter jobbigt att behöva jobba på nätterna när man har s.k semester Hoppas du hade det bra i alla fall! Det här med mensen eller frånvaron av den vet jag inte riktigt vad du kan göra åt. Jobbigt när det inte vill komma tillbaka av sig självt. Det måste ju finnas något annat de kan göra för dig, fast då kanske det krävs att mensen visar sig igen innan? Om du orkar så vänta in den men det är ju inte kul om det ska behöva ta flera månader till förståss Kan du inte höra med gyn vad det finns för alternativ?

Tuplan hoppas verkligen det tog sig den här gången så att du får ett fint plus snart Vi behöver sådana i den här tråden!

jag är helt slut- har tränat innan jobbet och idag var pappan 45 min sen hem-seeegt. Tack och lov så jobbar jag inte för dem för det hade drivit mig till vansinne, de har varit 15-45 min sena varje dag. Nu är det bara 2 dagar kvar... Det ska jag väl stå ut med

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?