• Resande

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Välkommen Sniik- klart du får hänga med oss Roligt med lite fler kämpare (fast inte kul att vi behöver vara så många förståss).

Jag ska påbörja min tredje pergokur- om jag nu väljer att göra det- och jag har kört dubbeldos. Är också orolig eftersom de inte kollar mig och förra månaden kändes det som en cysta sprack. Kan ha varit en extremt öm äl också men det vet jag ju inte eftersom jag inte är kollad... Har börjat få mer ont på höger sida där jag haft problem innan så jag vet inte om jag ska våga mig på en tredje kur. Kanske skulle köra med enkeldos då?

jag har ingen aning om hur snabbt man får tiden till privatkliniker, men det tar nog någon vecka innan man får reda på när man får tid. Det är ju bra att ni är igång i alla fall! Jag önskar jag också kunde få remiss till fertilitetsklinik eftersom gyn inte verkar vara så kunnig. Är ni båda kollade och vad kom de i så fall fram till?

Jag kniper tummar och tår för B och hoppas på ett plus för henne! De har försökt så fruktansvärt länge så nu tycker jag det är dags för ett plus Kram!

Nu måste det vara vår tur...
  • Resande

B vad spännande!! Försök hålla dig till söndag och testa igen men vi får hoppas att det faktiskt var ett äkta streck den här gången

Jag börjar få dj-sk mensvärk nu så det är def. kört! Tror jag ska ringa till gyn och be om ett nytt recept och bara köra enkelkur den här gången. Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte de bryr sig om jag säger att jag vill bli kollad. Skulle jag få megaont nästa gång så kanske de kollar en men det är tveksamt. Tyvärr kan man inte kolla med labbet innan eftersom de beställer in grejor och man aldrig vet om skeppen hinner in i tid eller ej. Det blir till att chansa och hoppas på det bästa. Jobbiga är ju att labbet är stängt på helger och tisdagar så det gäller att få stegring på fredagen så att man kan ringa och få ett nummer till den som har jour- eller ändå hellre få stegring på torsdagen och insemineras på fredagen... Nåväl, tror vi ska ge clomiden en chans till, hoppas vi kan få till en insemination och sedan bara ta semester i tre månader utan piller, inseminationer eller annat skit. Tyvärr kommer vi missa en äl i juni/juli eftersom vi är på olika kontinenter men det kanske kan vara skönt med lite uppehåll och försöka hitta tillbaka till "frivillig sex" igen utan press om äl?!

Hoppas det går bra nu B.. Trevlig helg, hoppas du kan slappna av lite

• Resande

Vi är inne på 20:de försöket nu Inte så länge om man jämför med många här på fl men alldeles för länge när man inget hellre vill än att ha barn Gråter Tycker absolut du ska tjata till dig en VUL. Hoppas verkligen det kan ta sig för er nu och att det ska sätta sig på rätt ställe. Kram!

• Resande

Det var inget fel på min makes simmare. Jag misstänker felet ligger i mitt sekret men vem vet. Kanske är det något annat?! Frustrerande att det aldrig vill ta sig!

Jag är sån helvetisk mensvärk nu, måste dessutom springa på toa hela tiden. Det känns inget vidare att jag snart ska iväg och jobba- servera över lunchen och dessutom måste vi ha på oss helvita kläder Jag blir så nervös över att läcka, men som tur är så forsar det inte så mycket än! Har ingen bra dag. Ringde till gyn och fick sitta i telefonkö i 10 min. Tröttnade tillslut så jag la på och ringde upp, fick då hjälp med en gång De måste helt enkelt glömt bort mig första gången! Nu har jag i alla fall bett om ett nytt recept så får vi se om vi kör enkel eller dubbelkur. Detta blir sista gången innan semestern så kanske kör jag på dubbel, hoppas på insemination och frågar om vi kan göra en koll för att se så att allt står rätt till också. Jag ska höra med maken vad han tror. Ev räcker enkel kur och så vilar jag kroppen hela sommaren sen

• Resande

Håller med B att det är farligt att gå in i den där självömkan. jag kan tillåta mig att tycka synd om mig själv just när man mår som sämst när kärringen ger sig till känna, men jag försöker att inte bli allt för bitter. Det går snabbt utför där när man kommer in i det negativa tänkandet. Det kan ju inte vara bra för varken kropp eller själ! Bättre att beklaga sig här inne men sedan bita ihop med andra och ändå försöka hålla hoppet uppe. Lättare sagt än gjort ibland

Duktig du är som gått på promenad, själv drogar jag mig med värktabletter och sitter med värmedyna innan jag måste duscha och förbereda mig för jobbet. Känner inte alls för det men förhoppningsvis börjar tabletterna verka snart så att jag klarar av att stå upp en stund...

Vi hörs av senare

• Resande

Välkommen Hallonbrus! Klart du ska hänga på oss Hoppas det tar sig på första pergokuren nu då. Ska ni köra insemination också eller bara tabletter först?

Lycka till grisen på måndag, det går säkert bra. Kanske ger de dig något smärtstillande där? Här sövde de mig för undersökningen vilket var lite onödigt fast skönt på sätt och vis för nu jobbar jag på samma ställe och det är lite bra att man inte minns vilka som sett upp i ens heligaste Frivillig sex är sånt man pysslar med när man inte försöker pricka in äl. Det händer tyvärr inte alltför ofta eftersom jag tappat suget efter allt försökande. Ska försöka förbättra mig på den fronten Vi behöver ju inte hållla oss utan det är snarare att vi inte borde hålla oss ifrån varandra så mycket som vi gör Jag kunde inte ta pergo på kvällen för jag svettades hela nätterna så det blev inte mycket sömn. Bättre att ta biverkningarna på dagen för min del

Nä nu måste jag försöka få i mig en väldigt sen lunch. Har noll aptit och då är det inte så lätt att komma på något ätbart...

• Resande

Oh nej har du hamnat där i träsket nu B Det var väl bra på sätt och vis att du fick minus för då vet du att hormonet gått ur och det kan ju faktiskt vara så att det tog någon dag extra innan ägget fäste så du inte har tillräckligt med hcg själv? Jag tycker det är din tur nu så jag ska försöka hålla kärringen ifrån dig!

Jag har också haft alla symptom och icke-symtom man kan ha och brukar också analysera allt fram och tillbaka. Förra månaden försökte jag tänka att allt kunde vara clomiden men sen kommer det något annorlunda och då börjar man ändå hoppas. Den här mån hade jag i princip gett upp så därför bestämde jag mig för att vända på det och se allt som gravsymptom istället Jag kände mig verkligen helgravid tills sista minuset och sedan mensen som satte fart Min man brukar också säga åt mig att inte känna efter utan bara vänta och se men det är inte lätt när brösten gör ont, bröstvårtorna gör ont (och självklart olika mycket och på olika sätt varje gång), magen krånglar, humöret svänger osv. Han står ju bara brevid och hör vad jag har att säga och kan säkert koppla bort det om jag inte säger något alls... Själv måste jag genomleva allt. Önskar ofta man fick vara i killens position istället

Vi åkte till stranden igår med take out och pratade. Vi beslöt oss för att sluta vänta på plusset och börja leva igen, göra roliga saker och inte leva i framtiden hela tiden. Detta innebär att jag måste dra ner på fl-tid och tillbringa mer i RL Jag kommer självklart kika in här men ska försöka att inte tillbringa varje ledig minut här

Håller tummen för dig B och hoppas verkligen att det bara var för tidigt för dig. Massor med kramar!

• Resande
    men jag är fortfarande här! Fast nu ska jag faktiskt logga ur och åka till gymmet för snabbträning innan fika med tjejer och sedan beachen för lunch med maken. Här ska levas
  • Resande

Hallonbrus- jag tyckte det var jätte skönt att tänka att "ja, men så känner jag ju för att jag är gravid" om allting Sen när mensen kom så var jag ledsen en stund men inte så himla farligt ändå faktiskt. Jag försökte genast tänka framåt istället, dels om jag skulle äta clomid eller ej, kolla när nästa insemination kan tänkas bli och så fokuserade jag på allt positivt i livet. Som att om jag inte är gravid när jag ska till Sv så kan jag dricka alkohol på kvällarna med våra familjer när vi grillar. Jag kan dricka vin på flyget så jag blir seg och förhoppningsvis somnar. Jag kan vara vältränad och smal i mina nya bikinin över sommaren, sola utan att vara rädd för att bli för varm etc. Maken och jag har varandra, vi stortrivs med livet i övrigt och förr eller senare får vi barn- oavsett om det blir via ivf eller adoption. På ett eller annat sätt kommer de till oss så varför inte leva livet och må gott fram tills dess?!

Hoppas ni andra plussar nu väldigt snart Någon i tråden måste det ju släppa för snart och jag fick ju precis kärringbesök så...

• Resande

n1ettan- det är jätte svårt att inte känna efter trots att man egentligen vet att det inte finns några säkra tecken förrän mensen uteblir. Det är så svårt att låta bli att analysera bara så därför försöker jag ha lite kul på vägen. Så himla tråkigt och jobbigt med ditt missfall. Får hoppas det vill ta sig denna sommar istället och att ni får gå hela vägen. Jag har aldrig varit gravid under hela den här tiden och börjar bli orolig för att det ska vara något allvarligt fel- typ äggen inte delar sig som de ska även om de blir befruktade Men jag försöker att inte oroa mig över det alltför mycket...

När jag började med andra kuren av clomid så åt jag omega-3 ett par gånger om dagen också. Vet inte om det var det som hjälpte mig men mitt sekret blev betydligt bättre mot förra gången då det var så där segt och klibbigt.

Det jobbigaste är att alla runt omkring mig har barn och många även fler. Min bror och hans tjej ska ha sin andra nu i sommar... De har inte ens varit ihop mer än en bråkdel av tiden som vi försökt (de har haft uppehåll) och ändå lyckas de bli med barn igen Livet är bra orättvist, men vi har förståss massa annat de inte har så man får väl fokusera på det som är bra istället.

B hur har det gått för dig? Bidde det något plus eller har du fått tråkigt besök?

Jag har börjat med clomidkur nr 3 idag, valde att bara ta en tablett. Effekten av de två tidigare omgångar måste ju hänga kvar så jag vill inte trycka i mig mer medicin än nödvändigt. Får se om det kan ge en "tredje gången gilt" lycka för oss.

Hur mår ni andra?

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?