• Bliglin

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Kånkar fram vår lilla BiM-lista.

BiM-lista:

* Grisen 31 maj (oj oj oj )
    * Sniik ca 5 juni
    * Bliglin ca 8-9 juni
    * Fiji ca 9 juni

Ingen fler som vill signa på ;-?

När åker du till Sverige Fiji?

• Bliglin

Nej men hu, Grisen

fast det är ju många som har brunaktiga flytningar och plussar ändå... *hoppas*

• Bliglin

Japp, det har det!

Och just nu hoppas jag stenhårt på "Inga symptom" = gravid...

För jag känner INGENTING ( )

• Bliglin

Skoj med ännu en tjej i tråden Jannina!

Ja nu börjar det dra ihop sig för BiM för dig med Sniik. Jag sten-tummar

Hoppas, hoppas, hoppas att gravsymptomen går "under cover" som PMS för oss alla, det vore väl bra!?

• Bliglin

Näe, fy för den lede för tantskrället! Hu, lider med dig Grisen

(Jag trodde faktiskt på tok-allvar att det hade tagit sig för dig denna gången, men icke )

Moffa på du, det är nog det enda som hjälper... ... men för att skriva lite positivt så tror jag faktiskt mycket på den eftersläpande pergoeffekten, särskilt med tanke på att jag haft 4, sedan 4 och nu sist 5 blåsor fastän jag minskat dosen. Så din förhoppning om bra kommande äl tror jag är riktigt. Go for it!

Funderar på det själv också... grubblar som fasen på om vi ska köra på med en menopur el puregonkur i kommande cykel eller om vi ska ta paus till mitten på augusti. kan likosm inte bestämma mig . Fast jag tänker att jag kommer att "veta" vad jag vill när tantskrället dyker upp på fredag eller lördag... och jag behöver ju inte bestämma mig förrän då.

Tuplan: Hoppas på lågtryckshuvudvärk, jag med . Men faktum är att många fått sjuhelsikes huvudvärk av clomiden... fast inte jag iaf. Gissar att du ska få pregnyl eller ovitrellespruta... menopur på clomid vore lite kaka på kaka (fast vad vet jag iof )

Hur gick barnvaktandet Fiji?

B

• Bliglin

Näe vad tråkigt Sniik! Känns som att skottpengarna stiger rejält på tantskrället

Jag lär ju också snart få besök, på fredag eller lördag. Blä! Har inte mycket hopp då jag inte ens har ont i brösten som jag hade förra månaden av pregnylsprutan... Känns ingenting. Trist!

Hoppas du får skoj på festen ikväll åtminstone

Tuplan: Nä jag har aldrig hört om någon där de kombinerat clomid med annat hormonstimulerande... ... (jag bor i Belgien)... men jag antar att man får lita på att läkarna vet vad de gör. Men kan du inte fråga varför, bara så vi får veta skälet? *nyfiken*

Fiji: Hur mår du, några symptom?

• Bliglin

Ho ho!
    Fasen vad seeegt det är att gå och vänta på BiM, blä!. Inte för att jag tror på pluss denna månad... men ändå. Jag vill ju ha besked. Önskar jag också hade en bebis att passa! men man kanske ska akta sig för vad man önskar sig för det är säkert slitigt.

Tja, har inget skoj att skriva... måste plugga franska eftersom jag har prov imorgon... men sitter hellre här och hänger

• Bliglin

Tack för lyckönskningar Jag ska kila iväg och skriva prov alldeles strax... men det går nog åt helsicke eftersom jag inte läst tillräckligt... *latmask*

Skulle bara skriva att NIX, jag har inga symptom alls . Klämmer på brösten och hoppas att de ska ömma men icke sa nicke. Och inga "roliga" flytningar eller andra symptom heller. Har känt av yttepytte-mensvärk då och då men det, har jag insett med tiden, är helt normalt dagarna innan mens. . Så det bidde nog inget den här gånge heller...

Men ikväll kommer min kusin på besök över helgen och vi ska åka på minitripp till Champagne i Fra (och till Reims) så när kärringen kommer på fredag så tänker jag inte deppa ihop, då ska jag skåla i champagne istället... bara för att

KramB

• Bliglin

Ja just ja, Tuplan: Aha, kanske är det därför då... att hon vill sprutta igång några fler äggblåsor
    (visste inte at du "bara" fick en blåsa av clomiden)

• Bliglin

Näe, men vad trist med minus Grisen! Även om man inte tror man ska plussa så känns det alltrid så hånfullt på något sätt att tvingas se minuset

Jag blödde också bara 2 dagar efter min första pergokur. Min läkare trodde att det var ett tecken på att slemhinnan varit för tunn (vilket är en vanlig biverkning av pergo) varför jag fått ta en pregnylspruta ca 5 dagar e inseminationen de senaste två gångerna. Sist blödde jag som en... du vet vad
    Men jag trodde att du också hade fått något slemhinneuppbyggande denna gång!? Jag kanske minns fel...

Tack för era tummar och jag hoppas såklart på din teori Fiji . Men dessvärre så känns det precis som när mensen ska komma (och hittills alltid gjort det också). Vi får besök ikväll och ska grilla, så jag klurar på om jag faktiskt ska ta mig en öl... brukar undvika att dricka innan BiM men det känns sannerligen mer som "beräknad mens" än som "beräcknad icke mens" .

Jag förstår att denna dag är en sorgdag för er half . Jag tänker på er!

Fiji: Jag tummar stenhårt! Måtte åtminstone en av oss plussa denna gången! (helst båda )
    Kram B

• Bliglin

Hej tjejer!
    Vet inte vad som händer med FL... jag skrev ett jättelångt inlägg igår men slängdes ut och sedan kom jag inte in igen .

Nåväl, jag fick mens igår som beräknat och har rena rama störtfloden .
    Trist att du också fick mens Fiji!

Half: Jag tummar järnet!

Just nu grubblar jag mest på om vi ska ta uppehåll till augusti med hormonstimulering/insemination eller vad vi ska göra... *grubbel*

Hoppas verkligen din cysta tar och packar ihop och flyttar snart Grisen!
    Kram B

• Bliglin

Hej tjejer!

Tack för ert stöd! Just nu känner jag mig ändå tyvärr så himla deppig. Känns verkligen hopplöst just nu.

Kanske för att jag har mens (och då är alltid humöret i nivå med fotknölarna) eller för att det känns jobbigt att ha misslyckats 3 ggr på raken och att jag inte alls egentligen vill ta någon paus, dvs jag pallar inte med en behandling till just nu... men att vänta i 2 månader känns också jättejobbigt.

Jag brukar vara bra på att skärma av, men nu går det TUNGT. Två kvinnor på franskakursen är gravida och jag upplever att jag möter en par tre stycken gravida i snygga sommar-vänta-barn-tunikor så snart jag går utanför dörren... Som sagt, jag brukar vara bra på att skärma av, men just nu går det tungt. Min svägerska väntar nedkomst vilken dag/vecka som helst och det vore lögn att säga att jag förhåller mig helt oberörd till det faktum att vi nu snart firar fyraårsjubileum i bebisverkstan och FORTFARANDE inte fått sett ett enda plus på stickan här hemma.

Näe, vad deppig jag låter. Men jag känner mig mycket låg. Ska försöka pausa från FL ett tag och hämta lite krafter... för så snart jag loggar in här så påminns jag om att jag själv INTE är gravid och att jag nu ser fram emot (not) en fjärde sommar där jag kan dricka vin till alla grillkvällar medan mina kvinnliga vänner går med sina magar eller ammar... jag står liksom inte ut.

Hade, helt ärligt, hellre hoppat över hela sommaren om jag hade vetat att jag skulle bli gravid i september, typ.

Nåja, jag lär väl knappast kunna hålla mig härifrån särskilt länge , även om jag ska försöka.

Håller en tumme för er såklart!

Kram B

• Bliglin

Hej Jenny!

Skoj att du är tillbaka . På min front har det varit lite deppigt nu i ett tag men jag börjar få upp humöret lite nu... så sakteliga. Hoppas på en ostimulerad insemination lagom till midsommar. Sedan blir det 3 inseminationer med menopur med start i slutet på augusti ELLER IVF-start. Ska prata med min läkare på måndag och höra vad han tycker...

Vad jobbigt med din mens . Förstår att det måste kännas jättefrustrerande. Jag har inte heller några råd att komma med annat än att det kanske är värt att byta gyn!? Av vad jag läst här på FL så kan ju så lite som 5 kilo göra skillnad på mensens vara eller icka vara... men jag vet inte.
    Jag tycker inte alls att du ser överviktig ut av din lilla bild att döma .
    Fasen vad tröstlöst, för det är nog inte så skoj att både äta piller för att få blödning och sedan piller för att få äl... Men man tycker ju att en erfaren gynekolog borde veta på råd

Jag hoppas det löser sig snart! (personligen tror jag inte ett skvatt på att "psyket" har med saken att göra... så att försöka fokusera på ngt annat tror jag varken gör till eller från).

Tack för allt gulligt ni skrivit till mig!

Det känns lite bättre nu i takt med att mensen upphör och jag börjar se lite framåt igen.

Fiji skrev: "Bliglin när ska ni få komma på ivf-möte? Av alla de jag känner som är 30 plus som försökt i något år så har det bara ploppat fram graviditeter nu eftersom de tjejerna fått komma igång med ivf. De flesta har lyckats inom de 3 första försöken så kanske är det den väg som ska lyckas för oss också? Jag har satt hoppet till det. Nu har ni fått försöka några gånger med IUI så kan ni inte få påbörja processen för ivf, eller är det något ni inte är redo för?"

Tänkte försöka svara på dina frågor Fiji: Jopp, jag tänker ungefär som du skriver. Och grubblar på om det vore lika bra att köra IVF typ NU. Men anledningen till att vi gjort inseminationer är att min läkare föreslog det, vi har redan haft vårt första IVF-möte... vilket resulterade i att läkaren rekommenderade inseminationer till att börja med. Så vi går ju nu redan på en IVF klinik och gör insem. Men jag ska ta upp frågan med Dr på måndag och höra om vi ska köra IVF i augusti eller om han vill framhärda med 3 st insem till med Menopurstimulering. (!?) Själv är jag lite kluven.

Å ena sidan är jag lite rädd för IVF-hormonerna och alltihopa... så det känns skönt att "hoppas" på 3 inseminationer till. Å andra sidan är jag också rädd för att det är slöseri med tid.
    Min läkare menar dock att man "lika gärna kan lyckas på den sjätte inseminationen som på den första eller tredje". (Och han anses vara en av fertilitetsexperterna här i Bryssel). Samtidigt har jag läst att andras läkare anser att det är meningslöst att göra fler än 3 inseminationsförsök.
    Så jag vet inte vad jag ska tro.

Men med tanke på att man säger att ett "normaltfertilt" par har ca 20 procents chans att lyckas OM de prickar äl en viss månad... så tycker jag att det verkar rimligt att försöka åtminstone 6 ggr med insemination... Vad tycker ni?

Sorry, det blev ett jäsingens långt inlägg

Linis2007: Välkommen till tråden!
    (Tyvärr kunde jag inte hitta ngn artikel när jag klickade upp din länk... kanske kan du försöka igen?).

Varma sommarkramar till er alla!

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?