• Bliglin

Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?

Ho ho!

Hur går det tjejer? Kuren är väl slut för denna gång för dig Fiji? Hur mår du?

Hur går det för dig Sniik? Ingen mens ännu hoppas jag...

Jag är på tredje dagen clomidknaprande och sover, än så länge, ganska ok på nätterna. Men jag vet ju från förra cykeln att svettningarna kommer först i slutet av kuren och håller i sig till äl . Men hittills går det ganska bra att ta tabletthalvan på kvällen, mår lite små-illa bara och har yrsel, som vanligt.

Men känner att livsandarna håller på att återvända i takt med att mensen upphör... så nu ser jag fram emot 3:e ggn gilt *hoppas* *hoppas*. Borde bli insemination för oss omkring nästa fre-lör, dvs om en vecka .

Såg i SH-tråden att du insemineras för fullt Grisen . Lycka till!

Kramar och :ar

• Bliglin

Sniik: Aha, hoppas äl dyker upp snart... jobbigt att vänta ju.

Första kuren fick jag äl dag 11. Andra kuren på dag 15. Ska bli intressant att se när det blir nu ... hoppas på mittemellan

Har upptäckt ny "biverkning" = oerhört segt snor . Gissar iaf att det beror på clomiden, går knappt att snyta ut. men med tanke på att clomiden segar till min äl-flytning så kanske den gör den även vg snoret!?

Fiji: Skönt att du slapp sur-tanten! Humöret är ganska labilt ändå (iaf mitt) utan att behöva råka på oförtjänta utskällningar...

Pust, har joggat en runda idag, och nu är vi precis hemkomna efter veckohandling. Fattar inte hur jag kan vara så tröööttt... men gissar att det också kan skyllas på tablettskrällena.
    Kramar!

• Bliglin

Hej tjejer!

Hur är läget efter helgen? Vi har också varit bortresta över helgen bara, kom hem igår. Bara för att hitta en mus som flyttat in . Nåja, men sambon satt iaf i godan ro och såg på teve när han plöstligt såg en mus kilande tvärs över golvet . Vi letade efter den under resten av kvällen, men hittade bara en massa golvspringor, i lämplig mus-storlek, för den att krypa in i...

Har under helgen kommit underfund med att clomiden gör mig deprimerad, så in i vassen
    Har varit nedstämd i en vecka snart och känner tårarna bakom ögonlocken hela tiden. Men så slog det mig igår kväll att nedstämdhet och depression ju nämns som biverkningar på paketet...
    så nu känns det lite bättre att åtminstone få en förklaring!?

Åsså livade ju detta med lille musen upp tillvaron lite

Hur känns det för er? Jag har vul imorgon, men kan inte bestämma mig för om jag känner av äggstockarna eller inte... jag kanske bara är hård i magen

Hoppas ni får grönt ljus för insemination idag med Grisen, eller att äggen släppt, eller vad man nu ska hoppas på...

Husmusen

• Bliglin

Sniik: Aha, så då vet man vad ni har gjort (sorry, trist skämt). Nu håller jag tummarna stenhårt!
    Perfekt med lite aktiviteter för att skingra tankarna lite.

Vi ska flytta till en annan lägenhet from 1 juni, så här är det fokus på packande och städande som gäller. Blä! men ser fram emot att flytta (och det har inte med husmusen att göra... även om musens närvaro knappast gör att jag längtar mindre till nya lgh )

Japp, asjobbigt. Samtidigt blir jag ju alltid låg och nere när mensen kommer, men så eländig som jag känt mig den senaste veckan har jag nog aldrig gjort tidigare, liksom på ett annat sätt. Jag menar, vanligtvis lipar jag ju en massa när jag får mens... men kan ändå tänka framåt efter att jag rensat ut lite tårar. Men nu har det känts nattsvart och inte blir det bättre av att jag samlar vätska av clomiden så jag känner mig svullen, vätske-stel i fingrar och ser ut som en bulldog när jag vaknar på morgonen. Vägde mig i morse, väger prick 3 kilo mer än vad jag gjorde innan den första clomidkuren

Men nu har jag ju svalt min sista tablett, och förhoppningsvis kommer jag aldrig mer att behöva äta clomid. (åtminstone pratar min läkare om att vi ska testa något annat hormon om det inte lyckas nu). Men vi får väl se.

Hur känns det för dig Fiji?

Tänker på er!

• Bliglin

Grisen: Nä, jag skulle nog säga att man inte kan säga "ganska övertygad"... men eftersom läkaren sa det så går det tydligen

Hoppas att du då redan är befruktad (men jag förstår dinenvishet med stickorna... jag skulle nog också vilja kolla för säkerhetsskull).

Jobbigt med cysta dock

Jag läste också om att pergon/clomiden påverkar hypofysen igår kväll... (kanske har vi läst samma tråd). Och det förklarar kanske varför man blir mer allmänpåverkad av clomiden än av menopur/puregon... (om det nu är så?, vill säga).

Vår läkare vibbade lite sist om att det blir Menopur för mig om vi inte lyckas denna tredje och sista gång med clomiden... så nu funderar jag som bäst på om jag borde be att få puregon istället, eftersom jag fattat det som att det är i princip samma sak men att Menopuren måste blandas innan sprutan, dvs på samma sätt som pregnylen... Känns jobbigt!
    Funderar också på om jag borde ta uppehåll under juni och juli och börja med menopuren isf i augusti istället. Känns iaf så just nu, känner mig allmänt i "olag" i kroppen och vill inte fippla med sprutor och hormondepper på semestern...

Hur tänker ni andra?

• Bliglin

Nä men usch vad trist att du också drabbats av clomid-deppen Fiji. Skönt iof att höra att det kanske är en "normal" reaktion, men oj vad jobbigt det känns när det är som värst, så det önskar jag verkligen ingen annan. Hu!

Jag mår lite bättre nu, kanske för att jag nu tror att jag "vet" vad det beror på... Men det kanske är klokt av oss alla att ta ett sommarbreak!?. Jag hoppas det, för nu pallar jag inte mer, tror jag.

Hoppas förstås att vi alla ska lyckas den här månaden ... så vi får ett 9-månaders break hela bunten . Det vore väl någonting!

Japp, musen stannar nog här, hoppas jag. Fast egentligen tycker jag om möss så jag skulle gärna ha en liten tam rackare att kela med... om man nu kan kela med dem . Och det ska verkligen bli skoj att flytta, jobbigt men kul! Jag lääängtar till nya terassen och fantiserar för fullt om vilka slags blommor jag ska ha där... och om jag ska ta med det lilla trädet som jag odlat upp på vår nuvarande balkong eller om jag ska lämna kvar det... ja, ni vet. Jag har redan möblerat den nya lgh i fantasin .

Kramar!

• Bliglin

Jag vet, man blir less och ledsen som fasen av detta Och det blir knappast lättare av att folk i omgivningen ynglar av sig så det står härliga till.
    Fast våra vänner som jag nämnde var gravida (för någon vecka sedan) har fått missfall . Så det går ju inte alltid så bra ens för dem som har lätt för att plussa, tyvärr.

Och tänk på att det faktiskt inte behöver betyda att det är något fel bara för att man inte lyckats på 2-3 försök med clomid. Jag har nyss varit på första vul inför insemination nr 3 och pratade ovanligt mycket med min läkare idag, han verkade ovanligt avstressad .

Jag frågade vad han trodde var orsaken till att vi inte lyckast på två försök och förklarade att jag trodde att jag ägglossat alldeles för sent i relation till inseminationen förra gången. Han lyssnade noga, höll med och sa att tajmingen är jätteviktig, men att jag skulle komma ihåg att ÄVEN om tajmingen är perfekt så har man bara ca 50/50 att det lyckas, för det "perfekta ägget" kommer inte varje månad.

Förvisso lite nedslående kanske, men samtidigt ger det mig lite hopp om att våra chanser INTE är mindre på tredje försöket än vad det var på det första . Och det gäller ju oss alla

Denna gång hade jag 5 blåsor på gång (jösses!), 3+2. Dock var det bara en äggblåsa på vardera stocken som närmade sig mognad, de övriga var lite mindre... Men för att vara på den säkra sidan och inte riskera att någon sticker i förväg så fick jag lämna blodprov idag, ska lämna blodprov även imorgon OCH på torsdag (innan torsdagsvulet). Så jag antar att jag kommer att se ut som en sprutnarkoman innan detta är färdigt .

Men jag känner mig jätteglad ändå, för trots att jag känt av äggstockarna lite så var jag liiite orolig för att jag skulle ha betydligt färre ägg denna andra gång på bara halv-dos. Men så var ju inte fallet, tack o lov. Så nu hoppas jag på insemination på fredag eller lördag.

Hur har du det med stegringen Fiji?

Vi är ju flera i tråden nu så vi kanske borde lägga in våra BiM-datum så vi kan hålla reda på varandra? Jag kan skriva in mig iaf... fast det är ju ganska osäkert då jag inte vet exakt när jag ägglossar . Nåja. Varma kramar!

BiM-lista:

* Bliglin ca 8-9 juni

• Bliglin

Här i min del av världen så tvättas det fönster för glatta livet .

Och städas och fejas och packas i lådor, pust! lite skoj också men jisses vad jobbigt.

Hoppas du får stegring snart fiji! Vore det inte perfekt att få stegring imorgon kväll så ni kan göra inseminationen på fredag fm!? När labbet har öppet menar jag. Hoppas det inte strular till sig för er denna gången också.

Jag ska in på vul imorgon igen, men gruvar lite. Inte för att jag någonsin brytt mig särskilt... men sist körde han verkligen "runt" med ul-staven för han hittade inte min högra äggstock. Fy fasen, det var första ggn ett vul faktiskt gjort ont. Ska säga åt honom imorgon att han får vara försiktig, gubbrackaren

Låter skoj med en drink efter jobbet ... det gäller att passa på... snart får vi förhoppningsvis låta bli lääänge. *hoppas*

Kram B

• Bliglin

Ho ho!

Grisen: Jag hoppas verkligen att du haft ägglossning även om du missat stegringen! Hur ofta kollar du? Alla är vi ju olika, men jag har flera ggr varit med om att jag INTE har stegring på morgonen en viss dag, men sedan HAR stegring på eftermiddagen - samma dag - och att stegringen sedan är försvunnen dagen därpå. Dvs stegringen håller i sig ca 12 timmar bara. kan det vara så för dig med? Men ni har ju inseminerat duktigt så förhoppningsvis har ni prickat hur som helst, hoppas jag.

Jag vet inte mitt östradiolvärde, har aldrig frågat och läkaren har aldrig sagt ngt. Men jag vet att de kollar just östradiol, Lh och progesteron varje gång - idag var tredje dagen på raken som jag lämnade blodprov. Så OM jag har Lh-stegring (eller högt östradiol etc) så kommer han att ringa mig i em/kväll... då ska jag inte ta pregnylsprutan. Annars ska jag ta pregnylsprutan efter kl 20.00 ikväll och så blir inseminationen på lördag morgon

Så just nu sitter jag och biter på naglarna... för idag på vul:et var en av äggblåsorna på vä äggstock klotrund och helt mogen (två var fortfarande mindre) och på den högra stocken kunde han inte se ordentligt, har 1 eller ev 2 blåsor där som kanske är mogna, en av dem... Eeh!? Och nu är jag lite rädd för att den mogna fina på vänster ska hinna släppa innan lör morgon... dvs att Lh-stegring ska komma ikväll men att den inte syntes på blodprovet som jag lämnade i fm vid 10.00... och att ägget/en därmed släpper redan imorgon...

Känner dock själv att jag är aningens ägglossnings-paranoid. Och jag hade ju fel sist när jag var orolig för samma sak och ägglossade 1,5 dyg för sent. Så jag ska försöka håll mig i skinnet denna gången. Basta!

Fiji: Kollar du inte med eftermiddags-kiss? Kanske kommer stegringen ikväll?... Härligt att du börjar ha ont (nåja, inte härligt att ha ont kanske ) men skönt att de börjar närma sig menar jag. Hoppas det flyter på nu denna gången.

jag skulle också behöva få en minisemester på Egyptisk resturang... *avis*
    Ska återgå till fönstertvätten i stället...only 6 more to go... pust!
    Kram tjejer!

• Bliglin

Vad tråkigt Hallonbrus Hoppas du hittar lite nya krafter snart så ni kan försöka igen...

Grisen: Jag det är skumt... *kliar mig i huvvet*... jag har ju ingen aning, men skulle nog gissa på att du hade äl då när du hade så ont. Vilken Cd var det? Om du struntar i äl, när borde du ha BiM om du räknar som en vanlig cykel? Hoppas det reder upp sig... men kan ju bli snurrig för mindre än att äl bara "försvinner".

Fiji: Tummar för att du får stegring imorgon nu, hoppas verkligen att inseminationen blir av denna gång!

Jag och sambon har tillbringat över en timme på akuten i väntan på att någon vänlig sköterska skulle ge mig pregnylsprutan. Men det var många sjuka ikväll, så vi fick vänta. Och samtidigt är man ju glad att man inte var där av något mer "akut" skäl än sprutan. En lite kille blödde rejält från hakan, under hela timmen vi satt där genom plåstret och allt. Gissar att han cyklat omkull, stackarn.

Men 21.45 fick jag min spruta så skinkan knorrade ihop sig så nu ser vi fram emot insemination på lördag morgon... hoppas äggen håller sig i skinnet (blåsan) tills dess...

Svar på tråden Någon annan m normal äl som ska börja med pergo/clomid?