Jag vet, man blir less och ledsen som fasen av detta Och det blir knappast lättare av att folk i omgivningen ynglar av sig så det står härliga till.
Fast våra vänner som jag nämnde var gravida (för någon vecka sedan) har fått missfall . Så det går ju inte alltid så bra ens för dem som har lätt för att plussa, tyvärr.
Och tänk på att det faktiskt inte behöver betyda att det är något fel bara för att man inte lyckats på 2-3 försök med clomid. Jag har nyss varit på första vul inför insemination nr 3 och pratade ovanligt mycket med min läkare idag, han verkade ovanligt avstressad .
Jag frågade vad han trodde var orsaken till att vi inte lyckast på två försök och förklarade att jag trodde att jag ägglossat alldeles för sent i relation till inseminationen förra gången. Han lyssnade noga, höll med och sa att tajmingen är jätteviktig, men att jag skulle komma ihåg att ÄVEN om tajmingen är perfekt så har man bara ca 50/50 att det lyckas, för det "perfekta ägget" kommer inte varje månad.
Förvisso lite nedslående kanske, men samtidigt ger det mig lite hopp om att våra chanser INTE är mindre på tredje försöket än vad det var på det första . Och det gäller ju oss alla
Denna gång hade jag 5 blåsor på gång (jösses!), 3+2. Dock var det bara en äggblåsa på vardera stocken som närmade sig mognad, de övriga var lite mindre... Men för att vara på den säkra sidan och inte riskera att någon sticker i förväg så fick jag lämna blodprov idag, ska lämna blodprov även imorgon OCH på torsdag (innan torsdagsvulet). Så jag antar att jag kommer att se ut som en sprutnarkoman innan detta är färdigt .
Men jag känner mig jätteglad ändå, för trots att jag känt av äggstockarna lite så var jag liiite orolig för att jag skulle ha betydligt färre ägg denna andra gång på bara halv-dos. Men så var ju inte fallet, tack o lov. Så nu hoppas jag på insemination på fredag eller lördag.
Hur har du det med stegringen Fiji?
Vi är ju flera i tråden nu så vi kanske borde lägga in våra BiM-datum så vi kan hålla reda på varandra? Jag kan skriva in mig iaf... fast det är ju ganska osäkert då jag inte vet exakt när jag ägglossar . Nåja. Varma kramar!
BiM-lista:
* Bliglin ca 8-9 juni