Inlägg från: Batippan |Visa alla inlägg
  • Batippan

diabetes

Att läkaren sa att det var ovanligt med diabetes hos asiater menade han nog typ1 diabetes som inte ska förväxlas med typ2 Det var min första tanke när jag läste denna tråd.
    Det är egentligen två olika sjukdomar som behandlas på samma sätt. Typ1 har man inte belägg att det är ärfligt och har inte något med hur man ätit. Har också hört att diabetes är vanligare i norden och kanada än i övriga världen.
    Själv är jag typ1:are och har adopterat från asien, men är inte själv adopterad.
    Hoppas det inte gör något att jag är här och surrar. men jag blev lite förvirrad av inläggen.

• Batippan

Har aldrig hört talas om att typ1 kan behandlas med kost och motion Finns det något länk på det här.

• Batippan

Har jag ifrågasatt dig? JAg unddrade av ren nyfikenhet. MODY har jag hört talas om och du behöver inte skriva mig på näsan. Men eftersom jag inte satt mej in i vad den ger för symtom behöver du inte vara snorkig. Jag frågade av ren nyfikenhet.
    Ursäkta ska inte störa igen.

• Batippan

Och du jag vet mycket väl att inte sjukdomen ser lika ut för alla.

• Batippan

Jo jag trodde på dig och var nyfiken. Fick idag antibiotika mot bihålorna och är väl inte riktigt på topp igår och då rann det över.
    Vet mycket väl hur sockret kan spela en ett spratt när man fått barn. Känner igen mej i det du beskriver om sabbatsåret.
    Ha en bra dag
    Kram

Svar på tråden diabetes