• usha

diabetes

hej en tråd för adopterade med diabetes

• Svar på tråden diabetes
  • usha

hej jag ser att ni har skrivit här jag har kollat varge dag och nu såg jag .jag har hört att vi från asien har lättare att få det pga att vi har länge legat i svält och det ligger i våra gener och att det går i arv i generationer så har våra föräldrar och deras så länge legat i svält så när dessa barn komer hitt och får en annan föda så kan det utväcklas alla människor har det latänt och kan bryta ut när det vill som andra sjukdomar det läkaren kanske menar att dom som bor där nere kanske det inte är så vanligt med det för dom äter inte sådan kost och har inte heller råd sedan är det en myt att man får det för att man är överviktig ex eller äter socker .men det är störe risk att på sjukdomen om man är överviktig .min killes mamma har det hon bor i pakistan många i afrika har det med många indianer i usa med jag fick det för 4 år sedan och jag belv mycket lässen ..jag har tränat i hela mitt liv. när jag fick barn vägde jag 92 sedan hadde jag ett man som slog mig jag blev dålig pykist och börgade träna så mycket att jag fick aneroxia jag gick in i en vägg blev sjuk vägde typ 46 från 92 för mig var det för lite men det är hur man mår och hur man har för relation till mat ex jag drack knappt vatten jag trodde jag blev tjock på det jag räknade kl hela tiden jag frankallade själv så jag spydde upp mat åt laxering medel jag hadde sådan ångest för att jag åt eller då jag inte kunde träna jag bara grät dom gångerna jag åt bantning tablätter med dom var inte så bra för hjärtat har jag hört sedan ,som tur var kom jag ur helvetet och fick bullemi inte bättre det .nu har jag inte vågat träna pga att hamna i skiten i gen ..jag vet inte vad lagom är tränna lagom ex jag gick upp igen .nu mår jag bra men jag tror att jag fick diabetes för att jag inte har varit snäll mot min kropp .

Svar på tråden diabetes