Inlägg från: roflmao |Visa alla inlägg
  • roflmao

mullig..

Min dotter är ganska mullig, hon är 17 år. Jag vet inte vad jag ska göra, för hon äter nästan vad som helst och när som helst.
    Säget jag att hon inte behöver äta just det just nu, undrar hon om hon ska svälta..
    Hon bakar mer än gärna, så ja kan knappt ha varken socker, kakao, eller andra baksaker hemma. Kan ju inte låsa köket, vi är ju mer som bor här.
    Hon fick ett årskort på sportlife av sin pappa(kanske i tron att hon skulle gå ner lite) men hon är lika fräsch och nysminkad som när hon åkte dit!!!! (japp, hon sminkar sig och duschar INNAN hon tränar) Men vikten pekar tyvärr bara åt andra hållet. Man vågar ju inte säga FÖRmycket, man vill ju inte att det ska gå åt andra hållet. Vad gör man???

• Svar på tråden mullig..
  • roflmao

Jag är försiktig med vad jag säger. Hon vet att vi älskar henne som hon är, men det är för hennes egen skull.
    Jag äter (oftast) viktväktarmat, det är ju vanlig mat, men i normala portioner och mycket frukt o grönt, försöker få med henne på det, det är ju bara att hänga på för hennes del.
    Sen kommer naturligtvis det onyttiga fram på helgen endå, men på vardagar kan man ju försöka hålla sig.
    Nej, man vill absolut inte tjata, bara försöka få henne att tänka om och prioritera. Hon tycker själv att det är jobbigt med att köpa kläde, går mest med joggingbyxor för att det är bekvämt.

• roflmao

Om vi rör på oss? Jag går fram och tillbaka till mitt jobb varje dag. Hon har ju som sagt träningskort, det borde ju göra något iallafall. Jag vet inte riktigt hur mycket hon väger, men man ser att hon väger förmycket.
    Kanske inte är ett akut problem men kan snart bli om hon fortsätter som hon gör. Hon mår ju inte bra av det heller.
    Men visst, jag kan försöka få med henne ut och promenera, men nu är det ju så att hon är tonåring och orkar ju inte göra så mycket, så hon skulle antagligen säga ORKAR INTE...

• roflmao

Okej, tack iallafall. Känns bara lite hopplöst.....

• roflmao

Tack,ja jag ger inte upp

• roflmao

Fia Lundbom; ja då vet du hur det är. Mna vågar inte säga förmycket och man vill inte säga förlite. Hur mycket väger din dotter? Min väger 72 kg, hon är ca 1,60 cm. Det är förmycket
    Jag vet, man kan inte ha nånting hemma, vill ja ha något själv får ja låsa in det...
    Kan knappt ha kakao, socker och såna saker hemma, då blir det chokladbollar eller kladdkaka. Hon skulle ha filmkväll hemma m 2 kompisar, då baka hon en kladdkaka, smälte marchmallovs på och la nonstop över det!!!!! Värsta kaloribomben.
    Men hon tränar ett par ggr i v, det ärju bra, men det märks tyvärr inte på vågen. Lycka till på oss o våra döttrar

• roflmao

Många bra inslag här. Det är som sagt jättesvårt att bestämma över vad en 17 åring ska äta o inte, men man kan ju inte strunta i det heller, som fia lundbom sa. Om ingenting funkar, vad gör man då? Min dotter har det endå så bra förspänt att hon bor hos sin pappa varannan vecka, och hans tjej kör med viktväktarmat, det gör jag med. Så hon behöver ju inte ens tänka själv...
    Sen vet ju jag med att socker behovet sätter in, speciellt hos oss tjejer.

• roflmao

Hej igen. Nu har jag varit på hälsokontroll, fick då veta att mitt socker låg lite för högt.
    Har diabetes i släkten, så nu MÅSTE jag prata med min dotter. Finns faktiskt inget annat att välja på.

Svar på tråden mullig..