Inlägg från: Erasmus |Visa alla inlägg
  • Erasmus

Föredrar ju single malts från Speyside till skillnad från alla cigarrosande Islay-fantaster härinne då.

Bl.a Glenlivet och Macallan dyrkas således.

Frid/E.

• Erasmus

Har - som jag påpekat i den andra whiskytråden - tämligen svårt för Lagavulin rent..den framkommer emellertid i alldeles utmärkt omfattning i blenden White Horse.

Jag kan således drista mig till att tycka att det även finns goda blended whiskys även om jag föredrar single malts.

Glömde f.ö att påpeka att jag ej använder vatten. Dricker således oftast "rent" - av samma orsak som Pinhead framhöll.

Frid/E.

• Erasmus

"Bruichladdich"? Då ska vi prova på den då.

• Erasmus

Nä..det är givetvis helt förklarligt att du slutligen gifte dig med någon annan..barbari bör bestraffas.

• Erasmus

Biodlaren: Hygglo..tack för ditt tips . Eftersom man har en så djävulskt snål spritbudget så mottages dylika tips med stor tacksamhet.

Frid/E.

• Erasmus

Grenadjären: Famous Vintage har provats och uppskattats..

Har emellertid tröttnat på Tullamore..smakar mer&mer som diskmedel tyvärr.

Ge mig Glenfarclas, Macallan, Glenlivet, Cragganmore...eller varför inte White Horse? Mmmmm..whiskysug vid lunchtid?

Frid/E.

• Erasmus

Grenadjären: Mmm..har smakat thailändsk "whisky" och din fotogenbeskrivning stämmer till fullo..fy faen.

Nu e're lunch och jag skulle gladeligen dra i mig ett par Auchentoshan.

Frid/E.

• Erasmus

Jaja..torvig, rökig och asfalterad Islaywhisky e väl bara för Er karlar med hår på bröstet(själv har jag bara några patetiska fjun och gillar naturligtvis därför främst sorter från Speyside) . "ALDRIG IS"? Nä..det stämmer förvisso när det gäller single malts..men när jag dricker blended(eller bourbon) så kan jag fanimig ha i ett par isbitar.

E jävligt sugen på Glenfarclas just nu.

Frid/E

• Erasmus

JonsteR: *skratt* Ja..du iaf BORDE ha mer hår på bröstet om du gillar dylika sorter.

Frid/E

• Erasmus

JonsteR: *skratt* Ja..du BORDE iaf ha mer hår på bröstet om du gillar dylika sorter.

Frid/E

• Erasmus

Ska försöka dricka upp svärfars whisky i påsk..hoppas han har fyllt på med Auchentoshan.

• Erasmus

Pfffjuiuuu..nu sitter man här och dricker budget-blended igen. Nå..ska åka lite båt snart och tänkte bara höra mig för. Svärfar fyller ju di 50 så jag tänkte fixa någon/några fina pavor whisky till karln - har kikat på Balvenie Doublewood(med sherryfats finish alltså)och Glenlivet(16 år?)Nádarra? Någon som provat och tycker det låter vettigt? Gubben pimplar ju i regel i sig Tullamore(diskmedel)Dew..annars e det väl vanlig Auchentoshan som gäller för karln - men hans favvo lär ju tydligen vara Dalmore.
    Har även spanat in Glenfiddich Solero - e det något? Jaja..han får vad han får. Han gillar dock inga asfalterade Islay-malts.

Frid/E.

• Erasmus

Ehum..Glenlivet "Nádurra" och Gelnfiddich "Solera" ska're ju va'.

• Erasmus

"Glenfiddich" *slår ilsket på tangetbordet* Kanske ska lägga ner whiskypimplandet..tycks påverka min stavningsförmåga.

• Erasmus

Så..nu e båtresan över..en 18-årig Glenlivet får svärfar i födelsedagspresent. Annars provsmakade jag ju en del också - 16-åriga The Glenlivet Nadurra..mmmm, Balvenie Doublewood(hade ju bara testat Founders reserve innan)..god, En 33-årig Glendronach...satan i gatan vad gott..och sist..Mortlach...god som faen.

Frid/E.

Svar på tråden Whiskey...