Inlägg från: Nicolina S |Visa alla inlägg
  • Nicolina S

Cysta

Hej!
    Undrar bara om det är någon som har haft en cysta på äggstocken? Om det är vanligt? Min gynekolog såg att jag har det, men säger att det inte är farligt och att det troligtvis beror på mina p-piller, Cerazette. Slutade med dem samma dag jag var hos gynekologen. Oroar mig ändå...

• Svar på tråden Cysta
  • Nicolina S

Nej, han sa inget om vilken sort det var. Sa bara att den var liten och troligtvis försvinner av sig själv. Fick en dotter i juni 06. Började då med Cerazette och blödde varje dag fram till nyår- Därefter började jag få ont. Slutade med pillren p g a detta 11/1 vid gynbesöket. Började då blöda igen i samband med att sluta med pillren, dock bara tre dagar. Sedan dess har jag inte fått mens. Tror den borde kommit 10/2 eftersom jag blödde sist 11/1. Känns som om jag inte har koll på något längre. Förra veckan hade jag ont i cystan. Nu har jag typ mensvärk. Ringde idag och bad om ett återbesök.

Får du cystor ofta? Hur har du känt av dem när du haft dem?

• Nicolina S

Tack för ditt svar! Det stämmer med hur jag känner. Mensvärk, men ibland smärtar det just kring äggstocken och jag känner mig spänd och uppsvullen om magen. Chokladcystor. Kanske det jag har med då. Ska till gyn igen nu på torsdag. Ska höra vilken typ det är då och fråga om chokladcystor. Har en dotter på 8 mån och har inte heller (vad jag vet) haft cystor innan.

Man blöder alltså ut cystan om den försvinner av sig själv? Har nämligen inte blött sedan jag slutade med pillren. Blödde dock konstant i 6 månader innan.

• Nicolina S

Avvakta. Den kanske försvinner av sig själv. Min cysta har tydligen försvunnit av sig själv nu enligt läkaren. Så de kan fösvinna av sig själv.
    Kram

• Nicolina S

Hej igen!

Min cysta jag hade i januari var enligt gynekologen borta i början av mars, då jag var på återkoll. Men nu känner jag samma symptom på cysta igen. Så jag tror den är där på vänster sida igen. Samtidigt är jag nu gravid i 5:e veckan. Det blev resultatet av att jag slutade med Cerzette den 11 januari efter beskedet om cysta.

Hoppas att det går bra för er alla! Jag tror att jag avvaktar med min nuvarande cysta ett tag och ser om problemen försvinner.

Svar på tråden Cysta