• vårsol

Börjar bli livrädd för snitt!!

Kultingen - jag var i din situation fram tills för en vecka sedan. Jag vet inte om jag har några bra tips eller så, men jag gick igenom samma kval innan förlossningen. Min andra förlossning blev dock HELT FANTASTISK! Jag har min förlossningsberättelse i bloggen om du känner att du vill läsa något uppmuntrande?

Min första förlossning var en mardröm från början till slut. Det slutade med sövt akutsnitt och förlossningsdepression i över ett år. Min andra var underbar, gjorde inte ens särskilt ont. Efter en liten stund var jag på benen och kunde lätt promenera ner till BB Så det KAN bli alldeles underbart andra gången även om första var hemsk. Jag är så glad att jag vågade ge mig in på det igen, för å vad det har styrkt mig att få en så fin upplevelse av en förlossning. Nu kan jag lättare acceptera att min första var så jobbig.

• vårsol

kultingen de kollade inte om jag var öppen. Jag hade lång vattenavgång (vattnet gick morgonen dagen innan) och då finns en ökad infektionsrisk vid vaginala undersökningar. Eftersom de trodde att jag var i latensfasen ville de inte gå in och pilla i onödan. Förmodligen var jag nog rätt så öppen redan då, åtminstone 6-7 cm eftersom jag fick krystvärkar så snart efteråt.

• vårsol

En vecka efter beräknat datum kom han. Det var en lååång väntan För visst känns det som att tiden aldrig vill gå och man bara vill ha det överstökat! Varje sekund är ju lång när man väntar med oro.

Svar på tråden Börjar bli livrädd för snitt!!