• kultingen

Börjar bli livrädd för snitt!!

Hallå på er,,,
    Så var man då redan i v.32, å nu är det inte långt kvar,,,
    Jag försöker att inte tänka så mycket på min förlossning , men jag kan inte låta bli,tänk om jag måste snittas igen?! Altså jag dör hellre(kanske inte riktigt, men nästan)
    Tänk om jag måste föda vaginalt å allt går åt skogen,,just nu är jag livrädd(fast jag vill nog inte erkänna detta)

Jag vill föda vaginalt!
    Jag vill ha en "vanlig" förlossning på 10-12 timmar.
    Jag vill få ut min bebis själv,få upp h*n på mitt bröst å bara ligga å mysa!
    Jag vill vara vid medvetande och förstå vad som händer!

Jag vill inte bli snittad!
    Jag vill inte ha förvärkar i en vecka och inga riktiga värkar,avstannande värkarbete,otrevlig personal
    Jag vill inte förlora 3 liter blod,få massor av morfin, ligga på uppvak, må skit i flera dygn,inte ta till mej bebisen.

Ska förresten på aurora samtal idag.
    Hoppas att det går bra.

Är det nån mer i min situation. eller nån som vill dela med sig??

• Svar på tråden Börjar bli livrädd för snitt!!
  • kultingen

Vårsol;
    Det låter ju helt underbart,..
    tänk om jag kunde få typ likadant!
    Fast hur öppen var du när du kom in? Jag menar gick det så snabbt fram till 10 cm eller kollade de inte hur pass öppen du var? (kan ha missat detta i din blogg)

• kultingen

Det låter ju helt underbart,..
    Ibland så tänker jag så här att ;tänk om det bara kunde sätta igång nån natt nu med vattenavgång å värkar osv, så jag liksom slipper å gå å oroa mej.För just nu så tänker jag att äsh jag är ju bara i v.35 så det är ju flera veckor kvar,det känns som om jag kommer att tänka så hela tiden fram tills förlossnnngen,är det nåt som känns igen?
    Inatt hade jag värsta mensliknande smärtan i magen (huga),,sådär som det kändes sist när jag bara hade ett par veckor kvar med dottern..då fick jag lite smått panik å tänkte att ; hjälp ,,nu är det verkligen snart dags,..det där kommer å går,fast värst på natten, sover så jäkla illa nu.
    Så jag glömde ,fick du på beräknat datum??

Svar på tråden Börjar bli livrädd för snitt!!