"Det är NORMALT att det tar ett par år..."
Kia 28 - jag ser att du bor i Västerbotten men funderar på att göra IVF behandlingar på annan ort för att det är billigare. Ett problem med det som jag inte vet om du tänkt på är att du då måste göra alla förberedande undersökningar (nedregleringskoll, blodprov och VUL under sprutperioden etc. på hemmaplan och måste då betala extra för dom undersökningarna... Kolla upp vad det kostar extra innan ni bestämmer er för att göra behandling på annan ort. Fundera också på vad det kostar att ta semester/tjänstledigt för resor, resekostnader, hotellkostnader etc. Jag tycker absolut att ni skall göra behandlingarna där ni känner att ni vill, men om det är kostnaden som styr känns det viktigt att ni tar alla parametrar i åtanke. Vi har köpt trepack i Umeå och jag tycker det är enormt bekvämt att göra behandlingarna hemma, dessutom ingår upp till tre FET i deras trepack, vilket jag inte vet om det gör på den klinik ni funderar på. Sedan tror jag absolut att IVF kliniken i Umeå låter er göra fler behandlingar (och köpa trepack) även om ni först gör ett misslyckat landstingsförsök hos dom. Vet också många andra som bytt klinik efter landstingsförsöken utan att det varit några problem! Lycka till vad ni än bestämmer er för!