• Kia 28

"Det är NORMALT att det tar ett par år..."

Ja det retar gallfeber på mig också!! Ja det är normaalt att det kan ta...Jo tjenarte och en del behöver nästan bara kolla på sin kille/man så blir dom gravida. Jag och min blivande man, har nu försökt 13 månader utredningen visar på oförklarlig barnlöshet. Jippi!! NOT. Vi VILL ha barn. Och läkaren dum som han är säger att IVF inte har så stora chanser att ge en graviditet, utan ungefär lika stor som om vi försöker i det naturliga--> Bullshit! Vi ska ändå gå den vägen om jag inte lyckas bli gravid snart. Ska ringa IVF till veckan...

• Kia 28

Ja precis MERlight....Ha ha ha liksom precis som om miraklet bara skulle etablera sig.. Ha ha, jag tror att man måste rulla igång något för att något ska hända, jag tycker bara det är djupt tragiskt att man inte får betalda försök, bara ett enda finansierat landstingsförsök får man i Västerbotten. Näe, vi köper hellre ett paketpris..Barn är en gåva. Jag blir över öronen Skrikandes när folk säger; "Ja snart ska vi skaffa barn" eller; "är det inte dags för er att skaffa barn snart?" Vadå skaffa??

• Kia 28

MERlight, yes, här i västerbotten är det det Gråter jag vägrar att bara ta ett enda IVF/äggdonations försök, som kan gå åt skogen, sen de flesta IVF kliniker kan inte sedan man tagit ett försök ge hjälp, har frågat. Så jag kommer inte be dom om nån hjälp, från landstinget. Nej det blir IVF i Sthlm eller Gbg, mer än vartannat par blir hjälpta där till graviditet. Om jag inte lyckats bli gravid nu, vilket är ytterst tveksamt...

• Kia 28

MERlight, jag tror de flesta brukar köra nån sån pengarna tillbaka garanti, jag vet inte om Falun, bara Fertilitetskliniken i Sthlm o Gbg. Vill verkligen satsa på det, och ett paket om 3 behandlingar kostar 33:000:- klart man får tänka igenom men  vad kostar ett liv med sorg över att inte ha ett gemensamt barn?

• Kia 28
    Lill Ja, därför att Umeå fertilitetsklinik tar ca 45 000 för ett paket om 3 IVF behandlingar så därför skippar vi dom. Vi funderar på fertilitetscentrum där dom har ett paketpris för 33:000 eller AVA kliniken. Ava är också lite dyrare och har inga paketpriser,de finns i finland, men då har dom också äggdonation om det skulle behövas etc. Kram..
  • Kia 28

Hej Lill Ja  !

Anything I can do to help! Ja jag förstår att du känner det mer bekvämt med Umeå, vi känner bara att vi vill göra nytta med nöje Flört Vi gör så att vi far, och kanske stannar på hotell och det är en stor kostnadsfråga för oss också. Vi har inte råd med - 12000 kronor i plånboken om vi vet att det finns som som har mindre kostnad för samma sak. Men först ska vi göra en läkarkonsultation och bedömer dom att det är mina ägg som är kassa så blir det nog finland, hehe för finländarna är kända för alltifrån skor till det mesta Flört Glad

• Kia 28
    Tack  majsalotta  Skrattande 

alltså jag trodde ändå att det ingick i det dyra pris man betalat, men jag tror ändå att det inte ska bli lika dyrt allting, jag tror inte allt landar på 45. 000 om vi gör i Gbg/finland och gör alla undersökningar här, plus vi får lätt frikort, jag tror det räknas via landstinget.
  • Kia 28
    Majsalotta, jag ska göra titthålsoperation via landstinget och det är via frikort. Så då får jag veta om det är detta som hindrar och ska jag göra nån fertilitetsbehandlign får jag väl fråga dom om vad det kostar, men jag är inte villig att betala 45.000 för 3 behandlingar, jasså inte 45 utan 43000? Då har dom sänkt, för det stod 45.000 förut. Vi ska kolla...med fertilitetscentrum samt landstinget..Man tycker man borde få bra hjälp att bli gravid, när det är så svårt för en del att kunna bli det naturligt, jag tror på att dom som haft svårt att bli gravida lättare blir bra föräldrar..Man ser barnet som en verklig gåva..Oj alltså, det skulle iaf jag göra...
  • Kia 28
    Jag hatar rent ut sagt detta och därför köper vi behandlingar för heck no! Att vi ska försöka 3 år.. NOPE det sa dom till oss, det är värt pengar att få bli mamma inom 3 års ram. Som sagt de ska sluta klaga att det föds för få barn och take som action!! Billigare fertilitetsbehandlingar eller landstingsfinansierad 3 st, om man då inte blivig gravid kan man köpa 3 st själva.
Svar på tråden "Det är NORMALT att det tar ett par år..."