"Det är NORMALT att det tar ett par år..."
Jaaa.....det är ju inte bara en gång man fått den kommentaren! Jag har varit jätteöppen med att vi försöker få syskon till Nils men ibland önskar jag verkligen att jag aldrig sagt något för just dom där plumpa, hemska kommentarerna gör ondare & ondare för varje månad som går!!! Vissa dagar orkar man ju säga ifrån & berätta att det troligtvis hjälper noll gånger noll att slappna av (....och vad då slappna av????? GAAHHH...dom vet ju inte ett skiiit om hur avslappnad jag är!! Alla utgår oxå automatiskt från att bara för att man berättar att man inte lyckas bli gravid så är man direkt lätt hysterisk & uppstressad??!!!) Men vissa dagar orkar i alla fall inte jag bemöta kommentarerna utan bara ler & låtsas som ingenting - men det gör ju lika ont varje gång!
jag antar att ingen skulle säga så här om dom visste lite mer - kanske är det dax att starta en landsomfattande kampanj där allmänheten informeras om barnlöshet & får konkreta tips & råd hur man som kollega/vän/bekant/familjemedlem kan stötta på bästa sätt????? UPP TILL KAMP kära, tappra medsystrar!!
KRAM KRAM - lycka till allihop!