"Det är NORMALT att det tar ett par år..."
Äh, blir så trött på det här med att slappna av.. Min syster vet att vi har svårt att få barn, så en dag sa hon till mig att slappna av så kommer du bli gravid snabbare än att du anar. Om någon utomstående skulle sagt så så hade jag inte reagerat så mkt, eftersom det är fult att bli arg för att någon försöker vara snäll *ironi* Men eftersom det var syrran så blev jag helt röd av ilska och det sprutade rök ur mina öron ungefär, så skrek jag till henne att slappna av har inget med saken att göra, och jag tror knappast att jag får mer ägglossning om jag slappnar av eller att någon får mer spermier osv. osv. då blev hon paff. Oj det har jag inte ens tänkt på, och jag pratade inte med henne på flera dagar, och sedan ringde hon och bad om ursäkt och sa att hon inte hade tänkt på det sättet utan ville bara vara snäll. Men så lätt är det inte förklarade jag lugnt
Och det jag ville komma fram till var att när folk tror att dom är snälla kan dom faktiskt vara mer sårande än läkande. Urk, det borde finnas en manual till alla som vill uppmuntra någon som har svårt att få barn..